Urszula Teresa Andruchow

Allmenlegekontor Esculap
Øvre Torggate 10 3017 Drammen
Tlf: 32 23 47 90 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Urszula Teresa Andruchow er en av 59 fastleger i Drammen

Siste vurderinger av Urszula Teresa Andruchow

Styr unna

Her blir man ikke sjekket hvis man har vondt noen sted. Men hvis hun har undervisning av andre leger så gjør hun dette. Sitter bare å ser på dataskjermen. Har ikke angret et sekund på at jeg byttet lege, bare angrer på at jeg ikke gjorde det før.

Meget omtenksom lege 'tar seg tid,avslutter med er

det noe mer jeg kan hjelpe deg med, topp! Noen har følt at hun kan virke litt kort ,men ikke jeg,jobben hennes erl lege ikke humorartist men lytt nøye hun har en god humor

Og Glimt i øyet
Hilsen en fornøyde kunde

Meget dyktig med barn og ikke minst med voksne.

Jeg har 2 barn på 2 og 6 år. Alle vet at det kan vare tiden når man besøker lege 2 gg i måned. Og det er viktig å sette på riktig diagnose, behandling osv. Bruker nok tid til å høre på, undersøke og gi råd.
Kanskje noe bedre kaffe opplegg kunne ønskes :D

Ureflektert og savner helhetsperspektiv

Syns at denne legen er lite reflektert. Har ikke følt at hun tar meg på alvor når jeg hatt sykdom. Det er i stort sett jeg som må komme med forslag på behandling. Jeg har hatt noen problemer der jeg fått mast meg til en henvisning. Viser seg da at disse henvisningene er høyst nødvendige med operasjon/ behandling for å forbedre tilstanden.

Finnes bedre leger....

Styr unna

Uempatisk og veldig glad i å skrive ut resepter og sykemeldinger istedet for å finne årsaken til problemet.

Styr unna.

Dyktig fastlege

Har brukt henne i mange år . Aldri hatt noe å utsette på henne. Hun ser mennesket , lytter og spør. Kan tidvis være mye forsiknkelser, men det gjør ikke noe. Vet at jeg kan kanskje være neste som trenger en til å lytte og det tar hun seg ALLTID tid til . Hadde flere leger vært som henne :)

Veldig fornøyd

Urzula har vært min fastlege i flere år. Jeg er veldig fornøyd, og kjenner meg ikke igjen i kritikken av henne her inne. Hun er imøtekommende, og jeg opplever alltid at hun tar meg alvorlig.

Dyktig

Legen er svært empatisk, viser forståelse, god kunnskap og flink til å finne riktig behandling. Hun er flink til å kommunisere og videresende til spesialist om nødvendig.

Min fastlege er helt topp

Jeg er helt fornøyd med min fastlege og synes at hun gjør utmerket jobb

Meget dyktige leger

Meget kunnskapsrike og dyktige leger som lytter og er genuint interessert i å hjelpe deg til å bli så frisk som mulig.

Resepsjonen har meget hyggelige og imøtekommende personer bortsett fra en litt eldre dame.

Anbefales ikke

Har hatt henne som fastlege i flere år, og angrer på at jeg ikke byttet tidligere. Følte meg latterliggjort ved flere anledninger da jeg kom for sjekk pga store plager. Hun undersøkte ikke og tok seg heller ikke tid til å høre hva jeg kom for å si, alt ble feid bort med "ingenting" eller skylte på overvekt. Totalt blottet for empati og ønske om å hjelpe pasienten, følte hun ville ha meg ut av kontoret så fort som mulig.
Har vanskelig for å henvise til spesialister.
Informerte feil da min sønn ble diagnosert med flere allergier, og henviste til nett for informasjon. Gikk derfra uten noe informasjon om emnet.
Det positive er at det er kort ventetid på å få time.

Kjempe fornøyd med Urszula

Urszula har vært min lege i mange år og til sønnen min på 3 år. Hun og de andre ansatte er alltid hyggelige og profesjonelle, føler oss alltid velkommen og ivaretatt. Når jeg var i en vanskelig situasjon under min graviditet fulgte hun meg opp tett og var alltid vennlig, og gav men den ekstra omsorgen og tryggheten jeg trengte i en vanskelig situasjon. Både jeg og sønnen min har ikke noe problem med å få time de gangene vi er syke. Vi har stort sett holdt oss friske, men vet at vi får den hjelpen vi trenger hvis noe oppstår. Urszula er en varm å omtenksom person, vi som kunder må bare forstå at også leger har dager hvor de er slitne og det er mye å gjøre. Vi skal være takknemlige for de legene vi har :) Vi er i i hvert fall veldig takknemlig for å ha Urszula som lege. Hvis Urszula ikke har vært til stede i sommerferien har Margaretha kollegaen tatt timen, og jeg har bare positivt å si om henne og. Varm og profesjonell. Tusen takk Esculap for den fine gjengen dere er :)

Anbefales ikke

Denne legen mangler all form for kunnskap og empati.
Hun undersøker ikke og sjekker ikke noe når du er bekymret for det som du faktisk har kommet til legen for.
Jeg er enig i det som står skrevet av andre her, du føler deg latterligjort selv ved alvorlige henvendelser.
Jeg hadde henne som fastlege i mange år og jeg angrer på at jeg ikke byttet tidligere.
Hun er uhøflig,uproffesjonell og sier alltid at det er "ingenting" slik en annen skriver her.
Hun er også slem mot barn, mine barn ville ikke sitte stille hos legen og hun ble sint på dem.
Ved graviditet var hun forferdelig lite informativ og jeg følte jeg plaget henne ved å komme i det hele tatt.
Alle spørsmål rundt graviditeten ble besvart med sure grynt.
Hvis man er så uheldig og gråter hos henne så blir hun sint.
Laaaaang ventetid!!!!

Abortmotstander! Pass opp!

Jeg var bare 18 år da jeg fikk beskjed om at jeg ikke fikk hjelp fra henne. Hun dømte meg, og jeg følte meg lite ivaretatt. Forferdelig opplevelse. Opplevde henne som kald, kynisk og kjip.

Ikke en god lege

Ursula er en fastlege som ikke anbefales. Hun er ikke dyktig som fastlege, mangler kompetanse og empati. Er som tidligere vurderer har skrevet mer opptatt av private samtaler. Hører ikke på pasienter, og avbryter midt i samtaler for å skrive på pcen i steden. Hun har i tillegg klart å si at hun ikke vet noe om enkelte sykdommer, og vil derfor ikke ta blodprøver for å utelukke sykdommen.
Et godt råd: stry unna denne fastlegen !

Den dårligste legen jeg har hatt

Jeg er også veldig overrasket over at folk er så positive når det gjelder henne. Jeg har også opplevd at det tar tid å komme igjennom på telefonen og å få time. Den ene gangen mens jeg satt på kontoret hennes og fortalte om mine problemer, så tok hun tre privat telefon samtaler på polsk mens jeg satt der og gråt og var skikkelig opprørt. Hun brydde seg ikke i det hele tatt og da innså jeg hvord kald person hun er. Etter den timen så byttet jeg fastlege. Jeg følte også at det var stort sett jeg som må komme med alle forslagene til hva som kan være problemet. Hun sa alltid til meg : ''Det er ingenting'' og styrret mer i pc'n enn i meg. Grunn til at hun ikke gir så mye henvisniger er fordi hun har fått mye pepper for det før. Hun henvist for folk for alt mulig rart, for hver mintse ting. Hun er ikke god som lege, men hun er god på å gi sykemeldinger.

Jeg føler meg i de beste hender hos denne legen.

Dr. Urszula Andruchow har ved 2 anledninger vært min vikarlege. Jeg opplever henne som meget profesjonell og fagelig dyktig. Hun lytter,er vennlig og inngir trygghet. Jeg føler meg i de beste hender hos denne legen. Personalet forøvrig er meget hyggelige og tolmodige og viser stor omsorg for pasientene.

Lite forståelsesfull!

Det tar lang tid å komme igjennom på telefonen, jeg måtte vente lenge på venterommet, og følte at både resepsjonistene og legen var sure. Legen fullførte ikke oppgavene, var lite forståelsesfull, og jeg følte meg litt latterliggjort. Av og til var hun grei å snakke med, mens de fleste gangene har hun ikke tatt meg helt på alvor.

Tror det finnes mange andre leger som er bedre og langt mer interessert

Litt overrasket over at alle er så positive her. Jeg har opplevd at det tar tid å komme igjennom på telefonen, det tar tid å få time og jeg blir sittende å vente mens legen selv babbler i vei på polsk, sprudler og ler inne på kontoret sitt i telefonen. Sist da jeg hadde ventet en halv time over tiden (til en time jeg hadde ventet lenge på å få), var det rett før jeg sprakk (og jeg har vært hos henne kanskje et par ganger i året). Dessuten er det stort sett jeg som må komme opp med alle forslagene til hva som kan være problemet. Det synes jeg er rart. Har ønsket henvisning til en spesialist nå flere ganger, denne gangen sa jeg at nå SKAL jeg ha det. Hvor vanskelig kan det egentlig være. Men jeg har igrunnen fått nok og kommer til å bytte lege. Det positive jeg kan trekke frem med henne er at hvis jeg først har vært syk og har hatt behov forå være hjemme fra jobben, har det aldri vært noe problem med sykemelding.

Dyktig, hører på meg.

Hører på meg, sender meg videre hvis nødvendig, tar prøver og gir gode råd.
Meget hyggelig betjening i resepsjon/lab.