Ivar Fretland

Boligveien 10 3470 Slemmestad
Ivar Fretland er en av 84 fastleger i Asker

Siste vurderinger av Ivar Fretland

En meget god fastlege

Fretland har vært min fastlege i 26 år. Han er dyktig, lyttende og støttende , ja, klok både faglig og menneskelig. Og han henviser videre ved behov. Om det er forsinkelse så vet jeg at han har tatt vare på forrige pasient også. Mine voksne barn som har flyttet til Oslo og omegn vil fortsette med han som sin lege, som de sier : jeg bytter aldri ut Fretland som min lege, selv om jeg må kjøre langt.

En lege som ser pasienten

Ivar er en lege som ser pasienten, tar seg tid til å lytte og hjelper på best mulig vis. Eneste som kan bli bedre er at det alltid er forsinkelser.

Det er synd at det kun er en Ivar Fretland

Det er synd at det kun er en Ivar Fretland, det er mange som går glipp av en lege som er så omfattende god. Han tar seg tid til å høre, følger opp, henviser og kommer med gode råd. Uten tvil den beste fastlegen jeg har vært borti.

Damene hans er også særs hyggelige, raske og tilgjengelige. Prøver tas raskt og effektivt.

Telefonsvareren er litt kjedelig å høre på når en ringer, og fax som det henvises til er helt utdatert. E-post kontakt vil være en flott forbedring.

Det er ofte forsinkelser, men dette er helt greit. Det indikerer kun at andre får god oppfølging, og vi tilgir dette når vi sitter der.

Han er uten tvil den beste legen jeg har hatt.

Han er en lege som har tid til og høre på deg og er utrolig flink. Han har reddet livet mitt en gang, var jeg som kom til han men han undersøkte meg nøye og sendte meg på sykhuset, det reddet meg. Og han har fulgt meg opp hele tiden etterpå, er virkelig glad jeg har han som fastlege.

Flink fastlege !

Fretland er hyggelig og tilstedeværende, og gjør seg ferdig med det han skal, bl.a henvisninger til spesialist etc. Han er flink med barna våre, de har hatt tillit til han fra de var veldig små, og ikke trengt å grue seg for å gå til legen.Vi har fått akutt-time de gangene vi har hatt behov for det. Ser at noen oppfatter han som utdatert og forstår ikke helt hvordan de begrunner dette. Jeg er i helsevesenet selv, og ser stadig dårlig begrunnede henvisninger fra fastleger som vil ha flest mulig pasienter på lista si , og ikke orker å ta jobben med å utrede pasientene i den grad de kan det selv, slik at ikke spesialisthelsetjenesten blir "misbrukt". Slike fastleger blir sikkert oppfattet som både effektive og oppdaterte...