Stig Gøthesen

Tlf: 32 23 39 39 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Stig Gøthesen er en av 59 fastleger i Drammen

Siste vurderinger av Stig Gøthesen

Ikke å anbefale

Ovenfra-og-ned-holdning til meg. Later som han lytter, men han klarer ikke å late som han forstår. Ved neste konsultasjon viser det seg at alt er glemt og jeg må forklare hele sykdomsbildet på nytt. Dette har gjentatt seg gang på gang. Mistillit og stigma hos fastlegen burde ikke forekomme.

Et lite pluss helt til slutt:
Får raskt time (pga ikke fulle lister?), og veldig hyggelig personale i administrasjonen og lab.

Useriøs

Lytter dårlig, veldig forutinntatt. Har problemer med muskler og ledd, og alt blir avfeid med stress og psykiske problemer. Virker oppgitt på meg som pasient da jeg ikke helt uten videre aksepterer det han sier, for skråsikker og ønsker ikke henvise videre til spesialister. Virker som han er lei av å være lege og bare har slitsomme pasienter. Og til dels veldig krass om man ikke svelger alt han mener, burde lytte mer...

Mistet tillit.

Beklageligvis har jeg mistet tilliten til denne legen. Har hatt ham som fastlege siden 2005. Han må nok bli litt mindre selvsikker og bruke spesialistene mere. Få tatt undersøkelser I stedet for å Være sikker. Dette er min erfaring. Jeg har byttet lege.

Absolutt den beste legen jeg har hatt

Utrolig dyktig lege. Jeg kan endelig se lyset i tunellen! Han er god å snakke med. Faktisk den aller første legen jeg virkelig har klart å åpne meg for! Han har hatt smerteseminar etter arbeidstid på klinikken, gratis for sine pasienter. Bryr seg virkelig om pasientene sine.
Jeg anbefaler han til alle jeg kjenner.

Dårlig

Man ser godt om han har en dårlig dag. Han lytter ikke og virker som tror han vet bedre hvordan du har det og takler dagen din enn deg selv. Må bli flinkere til å lytte enn å prate. Jeg bytter!

Ikke den beste

En lege som har mange pasienter.
Har lite empati og forståelse,vegrer seg for å skrive sykemelding,ler når du spør åpenbart dumme spørsmål for en høyt utdannet lege.
Gir rask behandling.
Prøver og er noen ganger morsom.

Ikke fornøyd

En lege som er veldig stresset og gir mye kritikk og har lite forståelse. Dette endte opp med at jeg byttet fastlege, var fornøyd i starten men etterhvert følte jeg meg bare dømt.

Bra helhetsinntrykk

Dårlig: Ustabilt humør. Må ha kontroll. Pasient må være ydmyk for å bli hørt/respektert. Liten selvtillitt?
Bra: Støtter og har erfaring med cannabinoider, moderne behandling mot min sykdom som kalles krohns. Cannabinoider (Sativex) roer tarmen og gir et verdig liv. Får meg lett til å se forbi hans dager med ustabilt humør.
Senteret i sin helhet: Utrolig stabil vennlighet og serviceinnstilling blant personalet.

Grei nok

Muligens litt for travel.. Jeg har en del diffuse symptomer, og en diagnose som ikke er særlig spennende, og det virker som om han har avskrevet meg fra å bli helt frisk - og det er trist.

En suveren støttespiller

En som er der når du trenger det, forklare bra. Lytter . Får deg som pasient til å føle seg sett og ivaretatt som et menneske. Respektere deg og hjelper deg til å se helheten eller sende deg videre i systemets der det trengs. Den beste legen jeg har hatt

En av de bedre legene jeg har besøkt.

Det var et hyggelig legebesøk. Hadde inntrykk av at han var faglig dyktig, og flink til å lytte. Kan anbefales.

For rask på labben

Hyggelig fyr. Litt for kjapp med kortisonsprøyta. Litt for kjapp generelt.

Bruk mer tid på hver pasient.
Se etter andre løsninger enn kortison.

Vanskelig å stole på

Bra:
Mann, bor nært, får de smertestillende jeg trenger uten å bruke hele timen på å mase. Derved går ikke timen bare med til dette, som jeg er vant med fra tidligere lege. Tror han er god på plager med knær og skuldre og sette kortison.
Kan bli bedre:
Han må ikke være så æresyk, eller bli så engstelig når han ikke klarer å finne svar. Dette skjer nokså ofte. For hans eget beste bør han da sluke stoltheten og be de andre på legesenteret om hjelp, eller ringe en spesialist hvis nødvendig. Han må ikke risikere andres helse for å redde eget ansikt.
Konstruktiv kritikk:
Vær mer ydmyk. Ikke bli engstelig når du ikke vet, men begynn å øve på å spørre andre om hjelp slik at jeg som pasient kan føle meg trygg. Det er ikke en fastlege som er ledig i Drammen, som jeg ønsker meg, så dette må vi få til å fungere.
Samlet vurdering: Det finnes mange gode fastleger, men de har fulle lister og gir lite med tid. Jeg tror doktor Gothesen kan bli bra med litt mer erfaring og ydmykhet. Jeg bruker private i tillegg for second vurdering når det gjelder denne legen, om det er viktig, mens for vanlige problemer føler jeg meg trygg. Jeg tror han er litt under eller midt på treet kunnskapsmessig. Fastleger må holde styr på mye. Det er måten han skjuler kunnskapssvikt på som trekker ned.

Dyktig lege

Lyttende,engasjert,grundig,klare tilbakemeldinger og løsningsorientert er mine erfaringer med Dr Gøthesen.Jeg byttet til ham for noen år siden og har aldri angret på det.

Ikke å anbefale!

Føler han diagnostiserer helt uten å ha grunnlag for diagnosen. Meg og barna mine har fått diagnoser ut i fra hva jeg forteller, men han har aldri sjekket fysisk eller ved tester av noe slag.
Selvgod og allvitende lege som burde være mer forsiktig med hva han sier.

Flink fyr

Flink og trivelige lege. Ventingen ble litt lenge, men møtet med han gikk rask og smertefritt.

Dyktig!!

Flott lege, grei å snakke med og er et medmenneske når det trengs. Ærlig og sier fra dersom han er " usikker" på diagnose, rådføre seg med andre om ønskelig.

Dyktig lege

Dyktig lege og flink lege - han lytter og tar seg tid til pasienten sin.
Sender deg videre til utredning hvis han selv er usikker.

Flink til å forklare.

Beste lege jeg har hatt!

En god lege

Dette er kanskje ikke den beste legen. Men langt bedre enn de to siste jeg har hatt. Han bruker den tiden du trenger, og er grei å prate med. Han kan ha gjort seg litt tanker på forhånd om deg, men man føler i det minste at han mener det beste : )

Topp lege

Han lytter, tar seg god tid, tar tak i problemene og følger godt opp.
Han er alltid hyggelig og imøtekommende.