Eir Marie Elsness Bergan

Autorisasjon (2003)

Fastlegene Colosseum Telefonnummer23 68 17 5023 68 17 ...
Sørkedalsveien 10 D 0369 Oslo
Eir Marie Elsness Bergan er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Eir Marie Elsness Bergan

Villig til å reise langt for denne fastlegen!

Jeg har nylig flyttet ut av Oslo, men er villig til å pendle 40min med tog for å beholde Dr Bergan!

Byttet til Dr Bergan for ett år siden etter elendig opplevelse med andre fastleger i Oslo sentrum, og har vært storfornøyd siden første stund. Har gått mye til henne den siste tiden i svangerskapssammenheng og hun har vært til stor hjelp for meg som førstegangsfødende.
Hun er dyktig, lyttende, forståelsesfull, snill og veiledende. Det hjelper at hun er moderne og jobber ved et like moderne legekontor. Fremfor å snakke til PC-skjermen under konsultasjonen, velger hun å lytte til deg med delvis øyekontakt mens hun skriver ned på et ark det som er nødvendig å registrere. Det hjelper å ha denne delvise øyenkontakten fremfor å måtte snakke til en PC-skjerm.
Ja, det er lang ventetid for å få time hos henne men har aldri vært et problem å få en akuttime, selv med lang ventekø på telefonen til tider. Det er heller ikke store forsinkelser når du endelig får time - for det meste 5 min, men som regel tar hun deg imot med en gang timen er. Er vel akuttimene hun kan være noe forsinket til, men det er forståelig da de er inneklemte timer.
Personalet er hyggelige, hjelpsomme og kompetente, men noen bedre enn andre (spesielt de yngre skiller seg best ut!). Ansatte ved Labben er dyktige og hyggelige.
Det er godt med et slikt "moderne" legekontor, der små grep de har gjort gjør det enklere å være i interaksjon med dem:
1) selvbetjent betalingsterminal i venteværelset
2) ingen behov for å melde ifra din ankomst
3) online booking av legetime med oversikt over ledige timer per lege på Internett
4) mulighet til elektronisk kommunikasjon med personalet eller legen, for kun 12kr. Du slipper da å måtte ringe inn og vente i kø, evt booke legetime, for å få besvart enkle spørsmål eller fornye resept! Fantastisk!
5) ved tildeling av ny legetime får du tilsendt SMS med bekreftelse samt mottas en påminnelse per SMS to dager før timen
--slike små grep gjør underverker og forenkler pasientens hverdag som alltid er i farten/yrkesaktive.
Konklusjon: anbefales på det sterkeste!

Dyktig lege

Gikk til Eir Bergan i to år før jeg måtte bytte lege på grunn av flytting. Gikk dit blant annet på svangerskapskontroller. Hun tar seg god tid, lytter og nøler ikke med henvisning dersom hun er usikker på ting.
Fint og rent legekontor med veldig hyggelige ansatte. Følte at jeg ble tatt seriøst av sentralbordet og fikk alltid akuttime hos vakthavende lege dersom det hastet for meg eller mine barn.

Beste legen jeg noen gang har hatt!

Etter mange år med helt elendig oppfølging av fastlege, var det veldig forkriskende å møte denne herlige dama! Helt fantastisk. Visste ikke det var mulig å få en så dyktig fastlege.

Absolutt den beste legen jeg har hatt!

Etter flere forskjellige leger de siste årene var det fantastisk å få en lege som dr.Bergan.
Dette er en lege som lytter, har forståelse, ser pasienten og er utrolig kunnskapsrik.
Hun er en lege en aldri føler seg dum med.
Nøler ikke med henvisninger dersom det er nødvendig, noe som er veldig beroligende.
Ventetiden på time kan virke noe lang, men hun tar seg alltid tid på dagen dersom det er behov. Flink med oppfølgning og tar seg tid til en telefonsamtale om time ikke er aktuelt den dagen.
Telefonkøen varierer noe i forhold til når på dagen en ringer, men dette har ingenting med dyktigheten til legen å gjøre.
Kommer ikke til å bytte vekk fra henne så lenge bostedet er i nærheten av Oslo.

Veldig effektiv

Hun byr seg om pasientene sine og er veldig effektiv med undersøkelser og prøver. Vil finne ut problemet og løse den. Anbefale henne gjerne!