Einar Asbjørn Kaarstein

Tlf: 32 21 87 70 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Einar Asbjørn Kaarstein er en av 58 fastleger i Drammen

Siste vurderinger av Einar Asbjørn Kaarstein

Trygghet

Jeg har hatt Asbjørn Kaarstein som fastlege i mange år, og føler meg i trygge hender der.

Vært rask i vendingen og henvist til videre undersøkelse de ganger han har ment det nødvendig, som har vist seg å være det samme som at det var nødvendig.

Meget godt fornøyd med min fastlege.

Meget god lege som er til å stole på.

Veldig bra lege med masse erfaring og troverdig! Har overblikket og trenger ikke unødige detaljer.
Kan trygt anbefale legen til andre. Har mange gode og intelligente samtaler sammen. Og humor er ikke fraværende.

Meget god lege

Vekommende var meget behaglig. Tok den tiden han trengte og stillte gode relevante spørsmål og var etter min menig var en god lytter. Kunnskapsrik var også mitt inntrykk.

Værste legen!

Kan se etter en gang at han var veldig arrogant, hensynsløs og kynisk. Jeg er gravid, og trenger informasjon og støtte men der var ikke han... Skriver feil informasjon på sykemel og bare roter. Og hører ikke fra han når han vet han skal kontakte meg.
Kommer man med sin egen mening så får man høre at det er han som skal gi det til deg.. Selve legekontoret han jobber på er like hensynsløse også. Kommer aldri frem på tlf, og de ler og roter når man viser at man er fortvilet. Jeg er rimelig oppgitt over et så dårlig sted!

Dårlig

Hører ikke helt på pasienten,ser ut som at han ikke tror på pasienten og smerter pasienten klager på,stresset og overflatisk!

Ikke anbefalt

Legen har total mangel på empati. Mente at problemet kunne trenes bort uten at jeg ble undersøkt grundig. Ble ikke tatt alvorlig selv om problemet har blitt verre gjennom de siste ukene.

En lege til å respektere

Jeg har gått til legen i et drøyt år nå og har ingenting å klage på. Han var med rette skeptisk til å ta meg som pasient men han ga meg en sjans og det har fungert feilfritt. Han lytter uten avbrytelser, han bryr seg , han er så punktlig som han kan , ringer tilbake hvis du legger igjen beskjed om det på sentralbordet.Vil også rette en takk til hyggelige og alltid behjelpelige og blide damer i ekpedisonen.

En lege til å stole på.

Denne legen er en svært god støtte for pasientene; tar de nødvendige prøver, lytter til det pasienten har å si og spørre om. De nødvendige undersøkelser blir også tatt, og råd blir gitt for pasientens egenpleie av skade eller sykdom. Inntrykket er svært positivt. Enda bedre ville dette være om datamaskinen ikke var så dominerende i pasientens nærvær. En svært kunnskapsrik lege, som er generelt godt orientert om faget.

endelig en fastlege som er bra!

Jeg har en sykehistorie som ville skremt en hver fastlege. Min forrige fastlege var håpløs der. Jeg byttet til kaarstein og har fått:
-en fastlege som stiller opp på alle møter med resten av teamet rundt meg, og har kjørt til Hokksund og asker for å være med på møtene.
-gjør det en fastlege skal ift min sykdom
-ikke diller rundt men holder skjemaet sitt ift tid.=sitter ikke og venter i timevis på venteværelset.
-ringer opp personlig når jeg tar kontakt med legesenteret om han lurer på noe= - grundig.
-tar blodprøver når jeg ber om det og har en grunn.
-er fastlege og ikke Supermann fotdetom. Sender meg videre om jeg er sjuk og trenger å henvises til spesialist.

Er alltid åpen for å sette av tid til dobbelttime.

Styr langt unna

Forsøkte å nå denne legen over telefon i 10 dager før jeg endelig gav opp. Det å ringe opp igjen til pasienter er tydeligvis bare bryderi for denne legen.

Real og saklig fastlege

Veldig fornøyd med Kaarstein, har en lang sykdomshistorie og blir fulgt opp på en saklig og real måte.
Ikke noe dill dall og utenomsnakk.
Følger opp det en fastlege bør gjøre.
Har diskutert med søs som er overlege og hun sier det samme

uengasjert, lite empatisk, arrogant, frekk

Følelse av å være til bry bare ved å være der. Jeg kom til han pga min vanlige fastlege var på kurs. Jeg var gravid 7 uker på vei, og han var ekstremt ubehagelig og arrogant når jeg var redd for at noe var galt. Han nektet å ta prøvene jeg synes nødvendige, siden han "ikke kunne vite at jeg var gravid på ordentlig".

Anbefales ikke

Så å si umulig å få svar på telefonen. Legen er utrolig dårlig på verbal kommunikasjon å følelsen av at man er til bry er tilstede.

Tar ikke pasienten alvorlig.

Mitt inntrykk av Kaarstein er at det viktigste for hans del er å vise seg frem at han er lege. Sosial status fremfor å hjelpe enkelt individ som trenger hjelp.
Jeg har byttet lege etter bare to besøk! .

Uengasjert, ingen empati?

Bra på tid, må sjelden vente.

Oppleves å være uengasjert. Bør lære seg mere om nav og pasienters rettigheter. Anbefales å ta seg kurs i hvordan forstå andres tankegang og hvordan vi mennesker oppfører oss når vi er i en psykisk krise.

Har byttet fastlege.

Dårlig intrykk

Kanskje arrogant. Lite villig til å lytte til pasienten.
Har derfor byttet fastlege.

burde hatt en annen jobb

Dette er en lege som virker som han ikke er veldig engasjert i sin jobb. Om du bryr deg om pasientene, vil du vise interesse, og ha et ønske om at pasienten skal få det bedre! Dette opplever jeg ikke med denne legen, og jeg kjenner flere som bruker eller har brukt ham. Jeg har brukt privat lege, fordi jeg ser at Kaarstein ikke tar ting alvorlig, og mener det meste enten er en overdrivelse eller at det bare vil gå over av seg selv. Hvis du tror det virkelig feiler deg noe, må du ikke tro på ham når han sier det ikke er noe! Sjekk med andre leger først!!

Lett å få time

Vært lett å få time raskt. Bra til å holde klokka.
Han er ikke redd for Nav men har lite kunnskap om Nav-systemet. Bør kunne gi bedre råd og veiledning i forhold til dette.
Han er spesialist i allmennmedisin.
Kunne vært flinkere til å ta prøver og gi diagnose, selv om det meste går over av seg selv oppsøker man jo legen fordi man ønsker svar og løsning på problemet.

Byttet lege til Kaarstein for en stund siden da min daværende lege ikke hadde parkering. Parkering er noe lettere på Landfalløya legesenter.

Dersom man ikke har helseplager og trenger vanlig lege i ny og ne anbefales legen pga kort ventetid osv. Dersom man har kroniske plager og er mye syk og problemer med diagnoser ville jeg valgt annen lege.

Tar meg ikke på alvor,

De første legetimene var fine, trodde endelig jeg hadde en lege som ville finne ut hva som var galt med meg. Når det ikke kom noen åpenbare svar, gav han opp. Føler meg som en hypokonder når jeg går til ham, har ingen interesse videre for å prøve å få meg frisk. Husjer meg omtrent ut av kontoret om jeg ikke skal ha sykemelding eller resepter - for det har jo ikke skjedd noe nytt...

Bytt!

Byttet fastlege etter håpløse timer hos denne. Er sjelden syk, og veldig sjelden hos legen, likevel føltes det som om jeg var hypokonder når jeg først måtte ha time. Ønsket å finne ut av allergi og medisiner, jeg fikk beskjed om å spørre på apoteket...