Sissel Henriette Lingaas

Sætre Legesenter

2000

1 person

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Sætre Legesenter
Øraveien 5 3475 Sætre
Tlf: 32 79 11 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Sissel Henriette Lingaas er en av 6 fastleger i Hurum

Siste vurderinger av Sissel Henriette Lingaas

Ydmyk, respektfull og blid dame!

Har hatt Sissel som lege i mange år og er veldig fornøyd. Jeg opplever å bli tatt på alvor og jeg synes det er flott at hun innimellom innser sin egen begrensning. Blir alltid henvist videre hvis det skjer.
Damene på kontoret er også veldig koselige!
Super fastlege:-)

fantastisk lege

Sissel er en fantastisk lege. Jeg har hatt henne siden 2007 og er så fornøyd at selv om jeg har flyttet så har jeg ikke byttet lege.
Hun er som oftest sein, så du må belage deg på å vente en stund. Det kan også ta en stund før du får en time
Jeg føler meg hørt når jeg kommer, og hun tar tak i ting. hun samarbeider også godt sammen med de andre som hjelper meg med helsen min

Veldig fornøyd

Har hatt Sissel som lege i mer enn 10 år, og er kjempefornøyd. Det jeg ikke er fornøyd med er ventetid på time og køen på tlf.
Men Sissel utfører jobben sin 100%, jeg har alltid blitt møtt med forståelse og gode løsninger, og jeg har full tillitt til henne.

God lege plassert i et elendig legekontor

Om du er så heldig å møte henne er hun en fantastisk lege.
Problemet er det øvrige personalet, som oppleves særdeles trangsynt.
Her blir du møtt med avvising, hersketeknikk og fint lite medmenneskelighet fra første stund.
Har hatt denne opplevelsen flere ganger, men også observert det flere ganger.

Dersom det øvrige personalet hadde brukt halvparten av energien de bruker på å være direkte tverre, på problemLØSNIG istede, kunne dette stedet faktisk vært bra.

Kunne godt tenke med Sidsel som fastlege, men ikke med disse pleierne på kjøpet.

Legen for deg som kan selvdiagnosering

Sissel er blid og nokså effektiv, men du må vite nøyaktig hva du ønsker av visitten. Om det er en sykemelding, kur eller å bli sendt til en spesialist må man si dette rett ut, og da er hun svært behjelpelig. Kommer du derimot med et spørsmål eller bekymring som øresus eller depresjon blir man møtt med et trekk på skuldrene og "det får man dessverre ikke gjort så mye med."

Sissel er en god lege for andre leger eller for hypokondere som vet å selvmedisinere, men trenger noen andre til å skrive ut resepter og andre papirer.

Gjør god research om dine plager på forhånd slik at du kan presentere problemet som en påstand og ikke et spørsmål.

Belag deg på å bruke hele dagen på et legebesøk for ventetiden er LANG ved dette legesenteret.

Ikke bra nok Dr. Lingaas!

Dr. Lingaas er meget vennlig, tålmodig og smilende, men lite effektiv.
Hun er vanskelig å få tak i, informerer aldri pasientene om resultater fra prøvene, fordi de har ikke kapasitet til det. Det tar lang tid å få time hos henne og det ser ikke ut til at hun kan prioritere en pasient med sterke smerte. Hun ringer eller aldri tilbake til en pasient som trenger hjelp.
Hun er eller ikke klar over hvilket søknad hun er kvalifisert til å sende Helfo og hvilket må sendes av en spesialist. Dette risulterer i tap av tid og penger for pasienten.
Dr. Lingaas er som sagt alltid vennlig, tålmodig og høflig, men det er dessverre ikke nok til å ta vare på de mennesker som er hennes pasienter.

Veldig god lege!

Hun er en utrolig hyggelig og flink lege som lytter og tar deg på alvor. Anbefales på det varmeste.

Sissel er uten tvil den beste legen jeg har hatt noensinne, og det er virkelig leit å måtte bytte pga flytting. Hun ser "hele mennesket" som noen skriver så godt under her, ikke bare pasienten - tar seg god tid under konsultasjonene og følger opp nøye. Alle tiders dame og en fantastisk lege. Anbefales på det sterkeste!

Beste legen jeg har hatt!!

Utrolig hyggelig dame som har en god tone, og hører på hva du sier. Hun er veldig imøtekommende og du føler deg velkommen når du kommer inn!

Jeg kan rett og slett ikke få skrytt nok av henne.

Angrer hardt på at jeg byttet lege da hun var ute i fødselspermisjon og jeg gikk dårlig overens med hennes vikar...

Norges Dyktigeste Almennpraktiserende lege

Hun lytter alltid til hva du har å fortelle. Hun er handlekraftfig og vet alltid hvilke tiltak som må gjøres. Alltid blid og rolig og kan med ord vise deg at hun forstår ditt sykdimsbilde. Bare en fantastisk lege og et fantastisk menneske.

Blid og imøtekommende

Har bare positive ting å si om Sissel. Hun er utrolig blid og tar seg god tid. Hun tar seg så god tid at hun ofte er forsinket, så det gjelder å bestille time tidlig :)

Topp dame.

Sissel er ikke alltid tilgjengelig, men når man først får time er hun gull. Imøtekommende, blid, positiv og morsom. Hun skaper en trygghet som er viktig for meg som pasient. Har opplevd noen ganger at hun har for dårlig tid og jeg ikke har følt at behovet har blitt dekket, men alt i alt ei topp dame - både som person og faglig.

Trygg

Sissel er imøtekommende, lyttende, forståelsesfull, og en dyktig lege jeg føler meg trygg hos. Dersom hun ikke skulle sitte på den nødvendige kompetansen, så er hun alikevel oppdatert og henviser deg dit det er riktig å gå .
Hun er blid,og det oppleves aldri som at hun ikke har tid til deg.
Jeg skal flytte til et annet fylke,men jeg beholder fastlegen for meg og min datter.
Det jo tross alt fritt å velge lege! :-)

En dyktig familielege

Sissel Lingaas er en meget dyktig og hyggelig lege som ser "mennesket", ikke bare en pasient. Hennes rolig og blid vesen gjør det lettere å slappe av og snakke om det som plager deg. Hun finner den behandlingsformen som passer individet og tar en oppriktig interesse i deg. Begge barna mine, mannen min og jeg har en enorm tillit til henne og håper at hun forblir vår fastlege i mange, mange år fremover.