Mehrdad Ostadazim

Tlf: 32 17 91 50 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Mehrdad Ostadazim er en av 28 fastleger i Ringerike

Siste vurderinger av Mehrdad Ostadazim

Dyktig og ansvarlig lege

Jeg er veldig fornøyd med min fastlege Mehrdad Ostadazim. Han er faglig meget dyktig, har lang erfaring, svært imøtekommende og lyttende. Jeg blir godt ivaretatt både menneskelig og medisinsk sett hver eneste gang. Føler meg heldig som har han som fastlege.

Joda ... men, du må vente - og han er likevel utålmodig

Sikkert en flink almennpraktiker - og at man må vente lenge på legen er jo ofte pasientenes feil ... egentlig.
Har byttet - mest fordi han nok er litt for kontant i sine vurderinger, og jeg ikke følte han lyttet.. . før det hadde gått rundt ett år.. da - var han plutselig veldig grundig.
Ble litt usikker på hans evne til å lese meg som pasient - og på om han var mer interessert i få unna ventelisten enn å finne ut hva som var galt og hva han kunne gjøre.

Ikke misfornøyd - men, kanskje ikke en allmenpraktiker som passer for alle.

Meget bra.

Topp cervice, jeg er trygg på den behandlingen han foreskriver.
Han er ikke redd for å konsultere kolleger/spesialister.
Vi har god kommunikasjon, jeg opplever konsultasjonene som grundige, og han gir forståelige forklaringer og råd.

En reddende engel

Etter flere ubehagelige opplevelser med andre leger, og det å ikke bli tatt på alvor og trodd, fant jeg heldigvis Mehrdad! En engel av en fastlege! Han tar alle problemer, små eller store, på alvor. Og man blir alltid henvist videre om det er nødvendig. I tillegg følger han opp med full sjekk en gang i året, så man føler seg veldig trygg og ivaretatt!
I tillegg er han helt super å snakke med, og man kan ta opp alt, han har alltid til til å lytte og gode råd å komme med.
For første gang i livet har det faktisk vært fint å gå til legen, ikke noe man behøver å grue seg til!
Er superfornøyd og håper å beholde fastlegen min for alltid :)

Den mest innbydende og kunnskapsrike legen jeg har vært i kontakt med.

I mange år har min kjære slitt med kroppen, han har blitt sendt til sykehus,til spesialister og tilbake til leger og ortopeder, desverre var svarene på hans tilstand så lite.
Vi flyttet og bestemte oss for å bytte fastlege.
Ble anbefalt Mehrdad av en kollega, jeg er evig takknemlig for at jeg hørte på anbefalingen. De siste 5 årene måtte jeg ta over alt med hans helse siden han ga opp, som helsepersonell lar man aldri sine kjære gi opp men med hjelpen fra Mehrdad som hans nye fastlege har min kjære fått tilliten til leger tilbake.For første gang på mange år har svarene kommet inn og behandlingene er i gangsatt. Livsgleden til en ung mann på 27 år er på topp! kunnskapsrik lege som virkelig har gjort godt. Han ser pasienten, bruker god tid og gir veiledning som trygger hverdagen.

Dette er legen med stor L

Etter et helt liv med migrene å tablett spising opptil flere ganger per uke.. å prøvd neste ant mellom himmel å jord, da snakker vi nevrologer, kiropraktor, fysioterapi, akupunktur uten store forbedringer. Tok han initiativet til å sette botox injeksjoner får å se om det hjalp. Er nå over en måned inn I behandling og har ikke hatt vondt I hode siden.. Dette er en lege du kan stole på at gjør si ytterste fo å hjelpe deg som pasient..

Min reddende engel

Etter mange år hos annen lege som kun skrev sykemeldinger og resepter, byttet jeg til Ostadazim fordi han er kjent for det motsatte! Nå har jeg brukt Ostadazim i noen år, og har fått mye hjelp opptil flere ganger i uka pga kroniske smerter. Han leter etter grunnen til at det gjør vondt, for så å behandle det! Løsninger som gjør at man kan slippe unna tabletter har han gitt meg flere av, i tillegg til at jeg har blitt henvist hit og dit for å kartlegge sykdommen min. Sier du i fra om at du trenger litt ekstra tid inne hos han når du bestiller timen, får du det! Han har reddet mange dager for meg (og familien min). Du blir hørt, og du blir trodd!

Meget behagelig, vennlig og omtenksom

Svært flink til å legge tilrette for pasient med alvorlig fysisk sykdom. Ostadazim fikk meg i rask og god bedring etter å ha vært nedkjørt av tidligere fastlege i to måneder før jeg lykkeligvis kom til Ostadazim og fikk god hjelp og god behandling, som jeg alltid vil være ham svært takknemlig for.

Trivelig og kunnskapsrik fastlege

En virkelig trivelig og kunnskapsrik fastlege. Ulempen er at han "ofte" har dårlig tid og nesten alltid er forsinket.

Imponert!

Takk Ostadazim. Følte meg tatt på alvor. Du lyttet til hva jeg sa og jeg er glad du er min fastlege! Liten ventetid, alle er så hyggelige på Ringerike medisinske senter!!!

Aldri mer

Jeg byttet lege etter få timer hos Ostadazim. Første gangen kom jeg dit dypt deprimert. Han ba meg krysse av på et papir, om jeg var suicidal osv. Uten å se på arket ga han meg bare resept på antidepressiva. De neste såkalte oppfølgingstimene var bare rør, og jeg mener han burde sendt henvisning til psykiatriske den første gangen jeg var der. Jeg opplevde også en kommentar som ikke har noe på et legekontor å gjøre, og kjenner andre med tilsvarende opplevelse..

Mehrdad Ostadazim kan på ingen måte anbefales. Vil bytte fastlege så snart noen med gode referanser er ledig.

Mehrdad Ostadazim:
Negativt:
- viser liten evne til å lytte (ett eksempel: Under 3 legebesøk ble han informert om arvelig sykdom i familien, før han ønsket å teste dette. I etterkant når dette påvises, tar han selv på seg æren for å ha funnet problemet og utrykker at han er stolt over jobben han har gjort).
- viser liten vilje til å sette seg inn i min sykdomshistorikk (eksempel: han fremstår som bastant i sine konklusjoner, og når han minnes på min sykdomshistorikk, prater han dette bort, for så å endre til en annen bastant konklusjon.
- jeg mener han blir lite løsningsfokusert, med det jeg opplever som bastante konklusjoner. Jeg føler han da henger seg opp i en løsning uten å lytte til hva som er utfordringen til pasienten.
- i forhold til min forrige lege, føler jeg at Ostadazim har svært dårlig tid
- jeg savner større ydmykhet i forhold til henvisning til spesiallister. Jeg føler at jeg må trygle/be om å bli henvist videre, når Ostadazim ikke finner ut av problemet.

Positivt: Jeg hadde samtale med annet personal på legesenteret om mine erfaringer med Ostadazim. (Jeg har også kommentert dette først med Ostadazim selv).
Annet personal tok også dette opp med Ostadazim, og i etterkant opplevde jeg han som langt mer hyggelig, samt at det også var tydelig at han hadde lest i min journal.

Til tross for denne fremgang:
Jeg har jeg ingen fremtidig tillit til Ostadazim som fastlege. (Jeg føler meg noenlunde trygg med Ostadazim som lege, når helsen består av stort sett bagatellmessige plager eller sykdommer som ikke tilsier stor skade eller død. Men etterhvert som man blir eldre, kommer gjerne flere og mer alvorlige sykdommer, og jeg vil da på ingen måte stole på det som oppleves som hans bastante konklusjoner uten diskusjoner med spesiallister.

Ikke posetivt

Kort tid til pasienten. Lytter ikke . Gjør en ufullstendig undersøkelse. Sender ikke pasienten til spesialister.

Gir et godt inntrykk ved førstegang konsultasjon, men når du kommer tilbake til avtale time, har han glemt hvem du var, har ikke sjekket journalen tilstrekkelig og er mest interessert i å få deg ut igjen snarest mulig.

Har byttet fastlege av disse årsaker.

En lege man kan stole 100% på

Mehrdad tok min kone, meg og mine barn seriøst ved ulike hendelser der vi bare ble sendt hjem av andre. Flott fyr som har tid til å være grundig, og ikke bare skuffe folk igjennom systemet. Verdt å bruke litt ventetid på legekontoret for!

En lege til å annbefale

En blid og hyggelig lege som jeg har brukt i noen år..Alltid tid til å lytte Tar deg som passient på alvor.

Dyktig og Ærlig

Dyktig lege som alltid tar seg tid til å forstå meg og hva som feiler meg. Han gir gode råd og forklarer på en enkel og forstålig måte, han er rask med videresending til spesialist når det behøves. Kan anbefales på det sterkeste.

Helt grei lege

til sitt bruk.
henger seg veldig opp i en bestemt "sykdom", vil ikke høre på andre symptomer jeg hadde å si.
Ønsket meg videre for andre vurderinger, men ble ikke hørt.
Han er humørsyk og det synes lang vei.
Byttet lege pga liten interesse for å finne ut hvorfor jeg har det som jeg har det.

Den aller beste

Dr Ostadazim kan varmt anbefales som en meget hyggelig og omsorgsfull lege. Han lytter til pasienten og gjør alt han kan for å hjelpe, uansett størrelse på problemet.
Jeg er så glad han er min fastlege, vet ikke hva jeg skulle gjort uten!

Grei nok

Gir et greit inntrykk, men kommer alltid inn lenge etter oppsatt tid.