Tore Olai Høghjelle

Sjøskogenveien 7 1407 Vinterbro
Tore Olai Høghjelle er en av 11 fastleger i Ås

Siste vurderinger av Tore Olai Høghjelle

Sur og uhøflig

Verste legen jeg har vært hos. Har (heldigvis) ikke han som kontaktlege, men ble henvist til han av legevakten. Var der med min 16 år gamle datter. Han var sur og uhøflig mot både henne og meg. Min datter ble så lei seg på grunn av oppførselen hans, at hun gråt etter at vi hadde vært der.

Anbefales på det varmeste!

Denne fastlegen kan jeg anbefale! Han har et behagelig vesen er grundig og jeg føler at jeg er godt ivaretatt han virker interessert og klarer alltid å holde tidsskjemaet, han er ikke
redd for å henvise og har forståelse for meg når jeg trenger en sykemelding. Han har også reddet livet mitt hvert fall en gang, kanskje to. Det sa dem hvert fall på sykehuset. Jeg hadde en vanskelig leversykdom og han nølte ikke med å henvise meg når han var i tvil. Har vært litt frustrert på at han ikke tar i mot timebestillinger på telefonen, men når jeg lærte å bruke internettløsningen var jo det mye bedre egentlig!

Det jeg trenger

Jeg er veldig fornøyd med legen min. Har tar problemene mine på alvor og henviser meg alltid hvis han er i tvil. Har alltid tid til meg og alltid ledige timer til meg, så jeg slipper å bruke legevakta. Virker faglig oppdatert, og har moderne utstyr.

Ikke interessert...

Opplever at legen er mer interessert i dataskjermen enn pasienten. Gir inntrykk av at han ikke hører etter når man prater og er flink til å feie bort problemene man kommer med. Bruker alltid munnbind og har inntrykk av at han helst ikke gjør undersøkelser med mindre det er absolutt nødvendig. Tar seg ikke tid til å forklare dersom man har spørsmål og vil ha deg fortest mulig ut døra igjen. Likevel er det alltid forsinkelser når jeg har time der. Han har sikkert mye faglig kunnskap, men hjelper ikke når man ikke ser pasienten. Er svært misfornøyd.

For lite interessert i pasienten

Ser sjeldent på meg som pasient. Avfeier mitt ønsker om sjekk av det som bekymrer meg, som unødvendig å sjekke. Familien vil bytte fastlege. Denne legen bør man styre unna Ledige plasser forteller litt om hans behandling av pasienter.