Tore Olai Høghjelle

Sjøskogenveien 7 1407 Vinterbro
Tore Olai Høghjelle er en av 13 fastleger i Ås

Siste vurderinger av Tore Olai Høghjelle

Dyktig lege

Dyktig og kunnskapsrik lege som jeg opplever tar yrket sitt på alvor. Henviser raskt videre til spesialister når det er behov.

Korrekt og effektiv

Har vært min fastlege siden 97. Han henviser å følger opp. Flink til å se hva som er alvorlig å ikke. Jeg bruker ikke fastlegen som samtalepartner for der er han ikke flink, men som lege er han korrekt, effektiv, dyktig.

Flink, men upersonlig og frekk

Har hatt han siden jeg var liten. Nå som jeg har blitt voksen så har jeg lagt merke til at det er vanskelig å få time hos han. Det som er bra er at han har drop in timer. Han vil helst få deg fort ut av døra og er veldig opptatt av pc skjermen. Han er også til tider frekk. Vil ikke anbefalle

En lege som hjelper deg når det Tengs!

Opplevde en del problemer med å nå han før han fikk e-portalen. Ventet ofte lenge før jeg fikk time, og andre ganger var det ingen personer å få tak i på kontoret der.

Men etter at han fikk e-portal har jeg ingen ting å klage på! Får alltid hjelp og han er veldig flink til å henvise deg videre dersom det er behov for det. Han er ikke en typisk lege som bare kaster ut sykemeldinger, sånn som jeg har fått inntrykk av at en del andre leger er.

Fornøyd med min fastlege.

Setter pris på at det alltid kommer tilbakemelding enten det er resultat av prøver eller undersøkelser. Opplever han som en lege som tar problemer på alvor og henviser videre dersom han mener det er nødvendig.

Sur og uhøflig

Verste legen jeg har vært hos. Har (heldigvis) ikke han som kontaktlege, men ble henvist til han av legevakten. Var der med min 16 år gamle datter. Han var sur og uhøflig mot både henne og meg. Min datter ble så lei seg på grunn av oppførselen hans, at hun gråt etter at vi hadde vært der.

Ikke interessert...

Opplever at legen er mer interessert i dataskjermen enn pasienten. Gir inntrykk av at han ikke hører etter når man prater og er flink til å feie bort problemene man kommer med. Bruker alltid munnbind og har inntrykk av at han helst ikke gjør undersøkelser med mindre det er absolutt nødvendig. Tar seg ikke tid til å forklare dersom man har spørsmål og vil ha deg fortest mulig ut døra igjen. Likevel er det alltid forsinkelser når jeg har time der. Han har sikkert mye faglig kunnskap, men hjelper ikke når man ikke ser pasienten. Er svært misfornøyd.

For lite interessert i pasienten

Ser sjeldent på meg som pasient. Avfeier mitt ønsker om sjekk av det som bekymrer meg, som unødvendig å sjekke. Familien vil bytte fastlege. Denne legen bør man styre unna Ledige plasser forteller litt om hans behandling av pasienter.

Bra fastlege.

Har tro på han som faglig dyktig. Henviser videre ved behov. Kanskje ikke best på smalltalk, men det er jo heller ikke derfor jeg går til legen. Svarer raskt på e-portal. Jeg syns han virker seriøs.

Vikarlege..

Ikke en fastlege jeg ville anbefalt til noen. Ikke har han tid til å høre på deg og ser bare på pc. vil ha deg ut like fort som du kom inn :-(
Sitter med munnbind??

Arrogant og lite empatisk!

Arrogant og lite empatisk! Setter seg ikke inn i tidligere journal! Hadde bestilt time for å levere journal personlig,og spurte om han kunne lese og forberede seg til neste gang...( min journal er lang og innviklet) Neste gang var han helt uforberedt da jeg kom, og brukte det som unnskyldning at jeg var ny, og derfor vanskelig å hjelpe. Dette gjentok seg 3 ganger!!! Til tross for at man skriver på timebestillingen på nettet, hva timen er ønsket til! Han avviste to diagnoser jeg har hatt i 30 år, selv om de ligger fra 4 forskjellige spesialister i journalen min. Han mente derfor at jeg heller ikke trengte resept på mine faste medesiner, som jeg har brukt i 10 år!! Dette er en lege man bruker hvis man har brukket benet eller armen! Rask og punktlig, aldri forsinket! Han tar ikke på deg overhodet, håndhilser ikke, og sitter med munnbind når han snakker.

Ikke fornøyd !

Jeg har hatt Høghjelle som fastlege i en god del år og har aldri vært fornøyd. Han er svært stresset, er ALDRI i nærheten av å være presis til avtalte timer. Vanlig å vente en halv time ekstra. Han er sur og arrogant og viser lite empati for pasienten. Han har ingen ansatte, bortsett fra en turnuslege ordning av og til. (Forskjellige turnusleger) Det oppleves som veldig stressende å være pasient hos ham, og han vil ha deg fort ut. Han blir fort sint/irritert for ingenting og tåler ikke kritikk under noen omstendigheter. Han bruker også veldig ofte munnbind under timene, og dette virker også rart. Jeg ønsker ikke anbefale han.

Fraværende

Ikke får vi tak i han på telefon ( kun en 5 min lang telefonsvarer ), ikke er han der når han sier han skal være der, og når vi endelig får vært hos han, så får vi ikke tatt blodprøver. Det må gjøres enten på Ski Sykehus, eller i Oslo (Fürst), for ansatte har han ikke. Dette er rett og slett ikke bra!

Lite menneskelig

Hatt denne fastlegen i ca 6 mnd. Tidligere fastlege hadde jeg i 15 år og bytter fastlege nå etter 4-5 besøk. Setter seg ikke inn i tidligere journaler, ser mer på PC skjerm enn på pasienten. Vanskelig og tungvin timebestilling. Mye feil i oppstarten. Føles dessverre arrogant og uinteressert.

Min vurdering

Høghjelle kan sikkert mye, men mangler dessverre en del viktige ting jeg ser etter hos en fastlege. Han har kun åpent tirsdag-torsdag (innimellom mandag og fredag også, men da kun drop-in som ikke kan bestilles via tlf). Jeg har opplevd å ikke bli tatt seriøst, og får ved hvert besøk følelsen av "fort inn, fort ut"-prinsippet. Han tar seg rett og slett ikke god tid med pasientene. Jeg vil ikke anbefale dr.Høghjelle som fastlege.

Lite empatisk

Sikkert en dyktig lege, men veldig lite medmenneskelig og forståelsesfull. Mer opptatt av å se på pc'en sin en å prate med pasienten. Hvis mobilen han ringer går han ut av rommet (uten å si noe som helst) for å svare.

Lite tilgjengelig

Jeg byttet for mange år siden forid jeg oppfattet ham som lite lydhør. Datteren min har fortsatt, og ble tatt alvorlig og sendt til spesialistundersøkelse for et par års tid tilbake.

Men etter ikke å ha fått kontakt med ham de fire siste gangene hun har vært på legekontoret, og vansker med å få time hos de andre legene selv om det er akutt, bytter jeg for henne også, til et annet legesenter.

Svært fornøyd med fastlegen:-)

Har hatt han som lege i 23 år. Han er dyktig, og tar sykdom/problemstillinger med største alvorlighet.

En dyktig lege!

Jeg synes at legen er en sikker og dyktig lege, og får meg som mor til å føle meg trygg i forhold til min sønn! Han forklarer ting på en betryggende og interessant måte!

Meget lite hyggelig

Dårlig tid, tar deg ikke seriøst selv om du er bekymret. Jeg og hele familien byttet fastlege. Styr unna.