Tore Olai Høghjelle

Autorisasjon (1992)

Vinterbro Legesenter Telefonnummer466 83 740466 83 7 ...
Sjøskogenveien 7 1407 Vinterbro
Tore Olai Høghjelle er en av 12 fastleger i Ås

Siste vurderinger av Tore Olai Høghjelle

Trygg og kunnskapsrik

Høghjelle kan for mange virke litt stresset, men for meg har han virkelig vært en fantastisk lege. Suåerfornøyd, og kommer aldri til å bytte. Hele familien bruker han.

Ikke interessert i pasienten

Kontaktet lege grunnet kraftig reaksjon etter antibiotika. Han verken så på utslettene eller viste interesse. Så seg fornøyd med å journalføre det og sykemelde meg ut uken. Dagen etter kontaktet min mann legevakten - som viste seg å være på samme legekontor, men ble betryggende informert om at det ikke var Høghjelle. Jeg var ikke blitt dårligere enn dagen før, men min mann var svært bekymret da kroppen er dekket med utslett, relativ høy feber og opphovnet ansikt inkl lepper. Fikk beskjed om å fortsette med en type medisin jeg hadde avsluttet med, en medisin jeg også hadde vist legen dagen før. Hvorfor fikk jeg ikke beskjed om dette dagen før? Siden det var en uerfaren lege på legevakt, måtte hun ha assistanse fra Høghjelle og han ga meg en sprøyte jeg ikke vet hva var. Hvorfor fikk jeg ikke det dagen før? Han har fortsatt ikke har sett de kraftige utslettene på kroppen og kom ikke med anbefaling om å fortsette med medisin han visste at jeg hadde. Ansiktet hovnet opp, lepper og i munn, og rådet var kun å ringe 113 hvis det ble pustebesvær. Betryggende. Utslettene klør uholdbart, men ingen anbefaling om hva som kan lindre, men fikk resept av legevakten på allergipiller. Legen må begynne å SE på pasienten og ta pasienten på alvor! De fleste av oss prøver i det lengste å unngå å gå til legen, så når vi først gjør det, er det fint om legen ihvertfall ser på årsaken til besøket.

Litt distansert, men høyeffektiv

Fantastisk dyktig på å følge teknologien. Lynkjapp på henvendelser. På legekontoret kan han være ørlitt distansert, men han er særdeles proff. Vært min fastlege siden ca 2006. Alltid vært fornøyd.

Dyktig lege

Kanskje ikke den rette lege for de som ønsker en empatisk samtalepartner, men for de som ønsker en dyktig effektiv lege kan han anbefales på det sterkeste.

trygg og kunnskapskrik,

For meg som ikke har somatiske problemer, og har vært pasient hos han i ca 25 år er han min perfekte lege. fht. mine barn og oppfølging har han alltid diagnosert meg og mine riktig.
til info så trenger ikke jeg dype samtaler med legen min.:) og det liker jeg med han!

vh