Fredrik Steinsvik

Autorisasjon (2013)

Fredrik Steinsvik er en av 13 fastleger i Vefsn

Siste vurderinger av Fredrik Steinsvik

Bias ovenfor mentalhelse

Var alltid sen med å hente meg inn og stresset for å få meg ut igjen.

Ok med hjelp ovenfor fysiske plager og diverse kontroller, men grunnet måten jeg ble behandlet/snakket ned til relatert til mental helse, gruet jeg meg til timene hos Fredrik.

Legesenteret ellers har vært både trivelig, lett tilgjengelig og imøtekommende. Men som en voksen person, følte jeg meg utrolig krenket da jeg måtte ha med en annen til time for å bekrefte helse og livsituasjon for å få den hjelpen jeg trengte.

Selv med etterspurt overføring av tidligere legejournal med solid dokumentasjon og tidligere behandling, ble jeg avfeid på flere punkt som om disse aldri hadde tatt sted.

Ukomfortabel

Jeg er ikke fornøyd med min nåværende fastlege Fredrik Steinsvik angående uønsket oppførsel som å glemme en henvisning jeg har ventet på i månedsvis uten noe. Jeg kom tilbake til ham og spurte hvorfor det var så lang ventetid, etter en uke fikk jeg en henvisning på Helsenorge som akkurat er sendt ut samme dato som jeg minnet ham på.

– Han er flere ganger for sent, 5-15 minutter for å hente meg til avtalt time.

- Under en undersøkelse får hans arroganse og ego meg til å føle meg ukomfortabel, som om jeg kaster bort hans dyrebare tid. Bare 5-10 minutter ut i timen så sa han at han ikke har tid til andre ting (selvfølgelig fordi du var sen i begynnelsen)

Det eneste som er bra med ham er at det var lett å få en avtale, jeg får den stort sett innen en uke.

Først tenkte jeg at jeg har for mange forventninger eller kanskje jeg bare var uheldig som fikk ubehagelige opplevelser fra ham akkurat det samme scenarioet som andre mennesker har.

Jeg forventer ikke at leger skal behandle meg som et 5-stjerners privat sykehus/klinikk, men jeg tror at en god lege skal få oss til å føle oss komfortable og støtte oss både fysisk og mentalt under en undersøkelse og behandling.

Vi møter leger for å se etter en helsemessig løsning for ikke å forårsake flere problemer i livet vårt.

Glemsk.

Glemte at han skulle sette meg opp til hodebunnsspesialist med 8 måneders ventetid. Tok kontakt med legekontoret 5 måneder etterpå og fant ut at jeg ikke var satt opp til noe som helst. Samme skjedde med psykisk helse tjenesten han skulle melde meg opp til. Anbefales å ta med notatbok og penn. Så kan du notere det ned for han.

Profesjonell

Lege jeg har hatt siden han startet opp her. Har vært hos ham flere ganger selv i forbindelse med både sykdom, svangerskap og sykemeldinger/jobbproblemer. Han har også behandlet mine barn. Profesjonell, lytter, henviser ved behov, kommer med mange gode råd - er flink med ungene. Han sier fra hvis han er usikker på noe. Kommer ikke til å skifte lege.

Fikk dårlig førsteintrykk

Virker ikke så interessert i å sette seg inn i helheten. Har flere ganger hentet meg inn 10-15 min for seint, og virker mest opptatt av å bli fort ferdig, sånn at han kan ta inn forsinkelsen. Jeg har vært fornøyd med og tillit til at han har tatt omfattende nok prøver, men savner at han setter seg inn i mine saker, og at han ser meg som person. Må hver eneste gang fortelle på nytt hva jeg trenger hjelp til, virker som han har dårlig evne til å se kroppen som helhet hvis man har flere ting han må forholde seg til.