Christian Fredrik Heberg Johnsen

CC Vest legesenter

2006

Blir varslet når nye vurderinger blir publisert

Christian Fredrik Heberg Johnsen er en av 535 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Christian Fredrik Heberg Johnsen

Kan jobben sin

Han er oppvakt og lytter til det jeg sier. Ikke alltid enig med meg, og det er bra. Følger opp og tar meg alvorlig. Hyggelig å prate med. Et tilfelle hvor han blingset på en verdi og ga meg feil diagnose. Hvis jeg følger med selv, er det neppe noe problem.

Savner medmenneskelighet

Om du er fornøyd med lite snakk, kun faglig fokus og ikke trenger høflighetsfraser som "hvordan har du det?", "god helg"
og "lykke til med graviditeten/fødselen" så blir du fornøyd. Jeg byttet etter kort tid og håper jeg har funnet en lege som ihvertfall later som han/hun bryr seg. Sosial kompetanse bør gjelde i alle yrker.

En god fastlege

Går jevnlig til kontroll og føler meg godt tatt hånd om medisinsk. Kan sikkert bli bedre på kommunikasjon. Eneste negative er at det ofte er 30 minutter ekstra venting for å komme inn.

Mer opptatt av skjermen enn pasienten.

Jeg er kronisk syk og fikk ikke hjelp her. Samlebåndsmentalitet. Upersonlig. Fulgte ikke opp henvisninger og ga feil opplysninger til nav. Anbefales ikke.

Rolig, men avvisende

Legen er mer opptatt av dataskjermen enn å kommunisere med pasienten. Har ikke satt seg inn i hvorfor pasienten kommer, selv om dette blir presisert i melding på forhånd. Veldig avventende med å sende deg videre til flere undersøkelser, og er helt klar på at "alle" helseplager sannsynligvis kommer av litt overvekt, eller gir deg Ibux eller Paracet mot sterke nervesmerter, for "det hjelper sikkert".. Tar deg ikke på alvor, og har en avvisende holdning når du snakker til han. Bruker aldri mer en 4-5 minutter på deg som pasient, selvom man har sittet i 45 minutter og ventet på venterommet. På bakgrunn av alt dette, har jeg gått med sterke smerter hver dag i ca 6mnd, og bytter nå fastlege, da jeg ikke holder ut smertene lenger.. Hyggelige kontordamer trekker servicen opp:)