Christian Fredrik Heberg Johnsen

Ingen på venteliste

Christian Fredrik Heberg Johnsen er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Christian Fredrik Heberg Johnsen

Midt på treet

Han sitter helt stille og lytter uttrykksløst inntil du spør om en kroppsdel det er noe i veien med. Han forholder seg til det han har lært under legeutdanningen men jeg føler ikke at han ser mennesket i deg, ei heller at han tenker kreativt rundt hvordan han kan benytte de ressurser han har adgang til som lege til å hjelpe noen som er i en vanskelig livssituasjon. Han gjør det han plikter som lege, men ikke noe mer.

Lite opptatt av pasienten

Overrasket meg med ikke å være oppdatert på min journal fra forrige lege. Han er rolig, alt for rolig.
Hadde ikke satt seg inn i hvorfor pasienten kommer selv om dette er meddelt ved timebestilling.
Virker usikker og lite besluttsom. Flink til å sende videre i helsevesenet, kanskje litt for flink til det og oppleves således som et unødvendig, fordyrende mellomledd.
Er tilgjengelig, men det kreves mer. Lite praktisk orientert og tilstede. Man tar f.eks. ikke synsprøve i stummende mørke.
Når du kommer til legen med et problem forventer man ikke til svar: «det kan ikke jeg gjøre noe med», og attpåtil ta betalt for det.
Har av og til en avvisende holdning.
Kan ikke anbefale denne legen.

Nonchalant. Arrogant lege

Har hatt ham som lege et år. Et år for lenge. Jeg er kronisk syk. Må ha ny klaffeoperasjon. Som de ikke kan utføre. Må utredes og smertebehandles først. Han hørte ikke på meg. Bare satt med sin PC. Kom seg aldri til å tenke selv hva de kunne utrede. Om jeg sa hva jeg ville utrede så fikk jeg det. Han virket rett og slett uhøflig. Ingen empati. Men jeg ble litt for lenge hans pasient. Dessverre. I journal som jeg ba om, var en ting jeg ønsket ham ta bort. Det gjorde han ikke. Obs. Trenger medisin til jeg får min nye fastlege 1aug. Selv om det er viktig medisin kunne han ikke hjelpe meg da jeg ikke sto på hans liste lengre. For meg var han ikke god lege. Så endelig forsto jeg at han manglet empati og forståelse. Som en robot. Ikke menneske. Takk for meg.

Oppmerksom og dyktig faglig

Etter nærmere 30 år hos same fastlege byttet jeg til CC Vest legesenter og denne legen, som overrasket meg med å være oppdatert på min journal fra forrige lege, og anbefalt meg litt andre medinsiner og behandling - som viste seg å være midt I blinken. han er flink til å følge opp, og tar seg tid til å høre på hva jeg har å si. Jeg er meget fornøyd!

Rolig og nøye

Han er rolig, lytter, ser meg i øynene og forklarer grundig og forståelig. Jeg er veldig fornøyd med han.