Olav-Andre Dagestad Myklebust

Allmennlegespesialist og fastlege
Mann, 40 år

Spesialisering

Allmennmedisin

Godkjenning

Autorisasjon (2014)

Ledige plasser

0 av 800
Motta varsel hvis denne legen får ledig plass

Venteliste

89 personer

Sist ledig plass

Se når legen sist åpnet sin liste for nye pasienter utenom ventelisten

Advarsler

Sjekk eventuelle reaksjoner fra Helsetilsynet

Vurderings­varsel

Bli varslet når nye vurderinger blir publisert

Praksis

Olav-Andre Dagestad Myklebust er en av 14 fastleger i Volda

Brukernes vurderinger

Om vurderingene
Samlet vurdering
(17)
17 vurderinger
Tilgjengelighet
(13)
13 vurderinger
Tillit og kommunikasjon
(17)
17 vurderinger
Service
(12)
12 vurderinger

Siste vurderinger av Olav-Andre Dagestad Myklebust

Fantastisk lege

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Olav er en fantastisk lege som virkelig setter seg inn i deg når du trenger helsehjelp. Olav hjalp meg meg med Marfan syndrom, en sykdom som mange andre fastleger ikke fant. Er utrolig takknemlig for Olav og hans innsyn. Han endret livet mitt.

Tilstedeværende

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Håpløs pasient med altfor lang sykehistorie, og som med størst/minst sannsynlighet betraktes som frisk/tilhelet osv... eller tvert imot? Som pasient føler jeg meg sett, hørt, tatt på alvor, og i det hele tatt betraktet som et fullverdig oppegående menneske til tross for mine tanker/traumer og lidelse.... takk <3

Virket stresset og lite lyttende

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Ble møtt av en mann som nærmest sprang fra venteværelse til legekontoret. Han virket veldig stresset og jeg følte at han verken så meg eller lyttet ordentlig til meg. Midt i timen ringte telefonen hans, og han tok den plutselig uten forvarsel. Da han hadde lagt på røret sa han til meg at han hadde falt ut av samtalen vår, og jeg måtte gjenfortelle det jeg allerede hadde sagt. Det kan ha vært mange pasienter og mye stress den dagen, men jeg sitter igjen med dårlige minner av legetimen. Neste gang han får en telefon hadde det vært fint om han kunne sagt i fra at han må ta den og beklage seg, istedenfor å bare avbryte pasienten midt i en setning. Gjerne litt mer øyekontakt og normal gangfart fra venteværelse til legekontoret så man slipper å være andpusten når man er framme.


Beklager denne dystre opplevelsen på det aller sterkeste!

Vi forsøker å gjøre vårt beste og ønsker å møte pasientene på en skikkelig og verdig måte til enhver tid. Samtidig er dette en jobb med uforutsigbarheter. Tidvis oppstår unntakstilfeller og ma. denne uken har dette særlig gjort seg gjeldende.

Om du var så uheldig å møte meg eksempelvis 5/3 var dette en dag jeg - med allerede full timebok og egne pasienter - uten forvarsel måtte ta over vakten og alle ø.hj.pasientene på toppen, uten tilleggsdekning (gr. uforutsett hendelse hos vakthavende). Telefonlisten var lang, venterommet fullt og flere pasienter var meldt på vei. Mange trengte snarlig tilsyn og ø.hj.telefonen gikk - og måtte besvares - i ett...
Jeg var hjemme 20:45 den dagen der jeg ble møtt av neglisjerte egne avtaler og familie...

Skulle ønske dette var et helt ekstraordinært engangstilfelle, men dessverre er vårt yrke og våre rammer/Fastlegeordningen i dag slik at vi ofte blir presset inn i lignende situasjoner (derav økende frafall, rekrutteringssvikt og pågående "krise"?).
At det tilsynelatende gikk/går på bekostning av den viktige pasientrelasjonen er uansett galt, det sårer og jeg forsøker på ingen måte unnskylde meg ved den kontekst vi ofte befinner oss i. Jeg beklager derfor du opplevde det slik. Jeg burde vært forsøkt håndtert annerledes. Jeg håper du likevel fikk noe hjelp den dagen.

Jeg håper ellers deres opplevelse ikke er representativ, da den beskriver alt annet enn det de fleste leger ønsker/forsøker stå for. Kritikk er imidlertid viktig og noe vi konstruktivt kan justere oss etter. Mht. det "usolidariske gangtempo" tar jeg dette allerede til ydmyk etterretning;)

Vennlig (og avstresset) hilsen
Olav-Andre

PS: Om du opplever tilsv. opplevelse ved noe legekontor igjen si fra til legen som kanskje nettopp opplever en "slik dag". Utover å kommentere på Legelisten.no står du også fri til å si fra til Bent Høie. Mange enkeltleger kan og bør kanskje endre praksis, men jeg frykter likevel problematikken vesentlig fundamenterer i et høyere nivå...

Besvart av Olav-Andre Dagestad Myklebust

Den beste legen jeg har hatt

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Respektfull, kunnskapsrik, varm og trygg. Han vil ditt beste på alle måter. Jeg er rett og slett lei meg for at jeg måtte flytte da jeg mistet han som fastlege.

Kunnskapsrik og engasjert lege

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Kompetent og engasjert lege som fremstår veldig kunnskapsrik. Han er grundig og lyttende i arbeidet sitt. Han er rask å identifisere hva det egentlig handler om og er en lege en får tillit til. Tar pasienten på alvor og virker opptatt av å gjøre en god jobb.

Vis flere...