Audun Aalborg-Langhelle

Allmennlegespesialist, anestesilege og fastlege

• Allmennmedisin
  • Anestesiologi

Autorisasjon (1993)

Sundet Legesenter AS Telefonnummer63 96 26 0063 96 26 ...
Wergelands gt. 5 2080 Eidsvoll
Audun Aalborg-Langhelle er en av 22 fastleger i Eidsvoll

Siste vurderinger av Audun Aalborg-Langhelle

Anbefales ikke

Bra:
Jeg begynte å gå til Audun midt i en vanskelig livsfase, og i begynnelsen hadde vi en god tone. Han virket å være grundig og kunnskapsrik, og det var positivt at han fokuserte mer på meg enn på dataen under konsultasjonene. Han tilbød også å være en samtalepartner da jeg trengte det, og vi satte av tid til å snakke om mine utfordringer.

Kan bli bedre:
Jeg opplevde dessverre flere situasjoner der jeg ikke følte meg godt ivaretatt som pasient. Et eksempel var da jeg ønsket å sjekke hørselen min, og Audun gjennomførte en test på en måte som jeg opplevde som lite grundig og respektfull. Det endte opp med at jeg følte meg dum for å ha bedt om testen. Videre, da jeg oppsøkte hjelp for forkjølelse, ble jeg vist bilder av alvorlige tilfeller av halsbetennelse, noe som fikk meg til å føle meg overdramatisk for å søke hjelp. I tillegg, da jeg nevnte vektøkning, opplevde jeg at Audun ikke håndterte situasjonen på en sensitiv måte, noe som fikk meg til å føle meg dårlig.

Konstruktiv kritikk:
Det er viktig for leger å være mer bevisste på hvordan de kommuniserer med pasientene sine. Audun kunne for eksempel ha forklart hørselstesten grundigere og behandlet situasjonen med mer empati. Å vise bilder av alvorlige tilfeller av sykdom kan være skremmende for pasienter og kan underminere deres behov for hjelp. Videre kunne Audun ha håndtert samtalen om vektøkning mer sensitivt og privat, uten å forårsake unødvendig skam eller ubehag.

Samlet sett:
Jeg valgte å bytte fastlege for meg og min familie på grunn av bekymringer om kvaliteten på behandlingen jeg ville motta i tilfelle av alvorlig sykdom. Mens jeg satte pris på noen aspekter av Auduns tilnærming, var det mangler i hans praksis og kommunikasjon som førte til at jeg ikke følte meg trygg og godt ivaretatt som pasient. Det er mitt håp at disse tilbakemeldingene kan være konstruktive for Audun og hans praksis, slik at han kan forbedre seg og gi bedre omsorg til sine pasienter i fremtiden.

Veldig hyggelig

Jeg er veldig fornøyd med Audun. Han er alltid høflig å tar problemene mine på alvor. Føler meg hørt å sett, å tatt på alvor.

Negativt

Jeg ble satt på denne legens liste etter at han jeg hadde som fastlege sluttet. Jeg har vært misfornøyd fra dag 1. Han er arrogant og nedlatende, og snakker til deg som om du er et umælende, dumt, lite barn. Han lytter ikke. Han anbefalte meg bl.a. lavere dosering etter blodprøve, neste gang husket han ikke hva han hadde satt meg opp på, og spurte meg. Nesten så jeg tenkte det ikke var journalført. Han virker også uforberedt, ikke satt seg inn i pasient og journal i forkant. Vil helst ikke ta nødvendige blodprøver. Det ble til slutt så ille at jeg ikke orket gå til ham med det jeg måtte ha av plager. Jeg har stått på venteliste lenge, men har nå fått tildelt ny. Håper det er til det bedre.

Finn en annen lege

Han er ikke interessert i pasientene sine. Jeg følte at han ikke kunne bry seg mindre om jeg hadde smerter eller ikke.

Han er ikke noe hyggelig!

Han er ikke hyggelig ,han er nedlatende og tar ikke noe seriøst. Måtte til en annen lege for å få svar på mine problemer . Endelig så har jeg fått hjelp med noe som han kunne sjekket med en blodprøve.