Kristin Annette Hansen Birkeland

Autorisasjon (2015)

Kristin Annette Hansen Birkeland er en av 253 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Kristin Annette Hansen Birkeland

En trygg og dyktig dame

Dr Birkeland tar seg tid til å se både deg og ditt perspektiv. Empatisk, kunnskapsrik og raus. At man gjerne må vente litt på venterommet gjør meg ingenting fordi jeg vet at de foran meg også får følelsen av at Dr Birkeland har tid til å forstå deg. Hun er legen til mine to små barn også og tar både de og meg på alvor hvis jeg er bekymret for noe.

Helt utrolig fantastisk!

Kristin fortjener all den positiviteten som er kommet i disse kommentarene, alt stemmer! Hun er en fantastisk fastlege og mere til. Hun lytter, ser og virkelig bryr seg om pasientene sine. Hun følger opp, henviser og kommer meg tilbakemelding.

Aldri hatt enn fastlege som jeg føler meg mer trygg med.

Alt fint dette, men jeg er veldig nervøs for at dersom hun er slik mot meg, er hun nok slik mot alle de andre pasientene også, og det er ikke småtteri. Hun gir og gir av seg selv.

Er veldig nervøs for å miste henne som fastlege, fordi fastleger har ett helt utrolig arbeidspress, og dessverre er det mange som ikke makter det over lengre tid. Det må gjøres noe for å lette arbeidspresset mot landets fastleger og det må gjøres mer attraktivt å drive fastlegekontor. Mange unge fastleger har familie og barn, og det å skulle ta seg av 1000-2000 andre samtidig med alt det innebærer sier seg selv at kan bli vanskelig. Så jeg håper Norge AS setter i gang tiltak, og det NÅ!

#alletrengerfastlegen

Fantastisk lege med et smil som gjør deg glad

Kristin er ikke bare en utrolig kunnskapsrik lege, men også et menneske med mye varme og empati. Etter mange tøffe år med sammensatt sykdom er Kristin grunnen til at jeg har det så bra som jeg har det i dag. Hun ser deg som person, evner å tenke helhetlig og fremstår lite dømmende. Om det skulle være noe hun ikke har erfaring med er hun ærlig på dette og innhenter heller den kunnskapen hun trenger for å svare. Responderer så kjapt på helsenorge at man kan bli bekymret for om hun noen gang tar seg fri.
Det tar ofte litt tid å få time og man må belage seg på å vente noe på legekontoret, vil anta det er fordi hun er ettertraktet og hun tar seg god tid til pasienter som trenger det. Alle burde hatt en fastlege som Dr. Birkeland!

Fantastisk og betryggende!

Hun er flink å betrygge når hun mener det ikke er noe å bekymre seg for.
Hun svarer fort og nesten til alle tider på helsenorge.
Tar seg god tid til å høre på hva som er problemer.
Gjør mye for å finne riktig medisin, og ikke redd for å henvise videre.
Føler meg alltid trygg.

En stor støtte!

Kristin har vært en virkelig stor støtte for meg både fysisk og psykisk de siste årene. Hun tok tak der tidligere fastlege hadde feilet så til de grader. Hun ser meg, hun hører meg, hun støtter meg og hun er kunnskapsrik! Har bare positivt å si om henne, hun er rask i svar på nett og og går virkelig langt for sine pasienter.

Noen ganger litt ventetid i klinikken på time, men da antar jeg at hun gir tid og oppmerksomhet til en som trenger det. Det tar tid å få generell time da hun er veldig populær, men er det noe akutt strekker hun seg langt. Det er også flere gode andre leger på kontoret som Renate og Beathe som innimellom er vikar.

Alt i alt en fantastisk lege som jeg håper blir i jobben sin i mange, mange år framover.