Espen Harald Røkaas

Fastlegene

Strandparken 3-5 3187 Horten
Espen Harald Røkaas er en av 21 fastleger i Horten

Siste vurderinger av Espen Harald Røkaas

Den beste legen jeg har hatt!

Røkaas har vært min og mamma sin lege helt siden vi flyttet til Horten. Dvs. i ca 20år. I mine øyne er han en fantastisk lege på alle punkter.

Jeg opplever ham som en svært kompetent lege som alltid ønsker å hjelpe: uansett om det er snakk om små ting som en rar prikk på armen eller alvorlige psykiske problemer. Ingen spørsmål er for dumme og han har alltid tatt meg på alvor. Jeg har alltid følt at jeg har vært i trygge hender.

Nå har jeg flyttet fra Horten og må dessverre bytte fastlege. Han har fulgt opp både meg og min mor gjennom gode og dårlige tider. Han har stilt opp og ytt det lille ekstra. For eksempel: Han har ringt for å følge opp blodprøver og virket oppriktig interessert i at jeg skal ha det bra. Kunne ikke bedt om en bedre lege!

Hvis jeg skal sette fingeren på noe, så er det tilgjengelighet: Det kan til tider være stor pågang og litt lange ventetider for å få time. Det skal imidlertid sies at når det er noe viktig eller akutt, så blir man tatt på alvor og tatt inn raskt. Jeg har aldri opplevd noen problemer ifht det.

Alt i alt er helhetsinntrykket veldig bra! Det er trist å si farvell til en lege man har hatt i så mange år og som man er så fornøyd med. For meg vil han alltid være førstevalget.

Ikke oppdatert

Er imøtekommende og forståelsesfull, men lytter lite til innspill fra pasienten selv. Følger felleskatalogen slavisk og er ikke åpen for å se på nyere forskning. Gir inntrykk av å være noe "lat" i behandlingen sin, kan man behandle det med en pille så gidder han ikke ta videre prøver eller gjøre mer enn han absolutt må.

Veldig fornøyd med oppfølging!

Veldig fornøyd med oppfølging, videresending når nødvendig, respekt for meg og mine opplevelser/erfaringer som pasient, opplevelse av å bli tatt på alvor!

En grundig og lyttende lege

Røkaas tar seg alltid tid til meg, uansett om det tar 5 eller 20 minutter inne hos han. Han er grundig, og er klar over sine egne begrensinger. Ved en henvisning videre til en annen innstans larjeg meg fortsatt overraske over at han sender denne mens jeg sitter på kontoret hans. Hos tidligere leger har dette tatt tid før har skjedd. Røkaas følger alltid med på det jeg sier, ser aldri på pc'en mens jeg fremlegger sykdomshistorie, noe hans oppfølger-spørsmål bekrefter. Hans profesjonalitet og kunnskap skinner igjennom i det hen gjør.

Men har man ikke akuttime kan det ta litt for lang tid før man får time. Dette er nok det eneste jeg kan sette fingeren på som er litt kririkkverdig. Men det er vel prisen å betale for å ha en så dyktig lege, for det er nok fler som ser det samme som meg.

Flink og ærlig lege

Har hatt Espen som fastlege så lenge jeg kan huske i voksen alder.
Han kan være sånn at man får inntrykk av at det er litt mer alvorlig enn det faktisk er.. med tanke på resultater og prøvesvar. Når man får utdypet informasjon så forklarer han meget bra. Ofte er det ikke så alvorlig, men han skulle gjerne sett litt bedre svar.

Ellers er han alltid meget hyggelig og lytter på det jeg har å si.
Ville ikke byttet han ut for noen slik det er nå.

Han er ærlig hvis han ikke har kompetanse på området du forespør og henviser deg mer enn gjerne til noen som kan gi deg svarene.