Espen Harald Røkaas

Autorisasjon (1999)

Espen Harald Røkaas er en av 27 fastleger i Horten

Siste vurderinger av Espen Harald Røkaas

Kan det meste om det meste

Jeg visste at Røkaas har spesialkompetanse på idrettsskader da jeg søkte om å få han som lege, men han virker like god på alt vi har vært i kontakt med han om (barn som voksen). Siden han er så dyktig, er han populær og det kan være noe ventetid.

Trygt og ikke trygt

Altså, når det kommer til Røkaas selv så er han veldig hyggelig og snill! Men han er litt for sløv på det med å ta prøver for å gjøre grundigere sjekk.
Han kan ta avgjørelser litt for kjapt. Noe som gjør at jeg personlig har følt at jeg ikke har blitt hørt og noen ganger ikke tatt på alvor.
Har vært episoder jeg har vært så syk at jeg må ha medisiner men ikke fått dem før jeg har måtte dratt på legevakten fordi han har sagt det bare er et "virus" og går over av seg selv.
Føler heller ikke at han tar pasienter med psykiske problemer så på alvor heller, han kan ha lett for å uttrykke at man overdriver i slike tilfeller.

Den beste legen jeg har hatt!

Røkaas har vært min og mamma sin lege helt siden vi flyttet til Horten. Dvs. i ca 20år. I mine øyne er han en fantastisk lege på alle punkter.

Jeg opplever ham som en svært kompetent lege som alltid ønsker å hjelpe: uansett om det er snakk om små ting som en rar prikk på armen eller alvorlige psykiske problemer. Ingen spørsmål er for dumme og han har alltid tatt meg på alvor. Jeg har alltid følt at jeg har vært i trygge hender.

Nå har jeg flyttet fra Horten og må dessverre bytte fastlege. Han har fulgt opp både meg og min mor gjennom gode og dårlige tider. Han har stilt opp og ytt det lille ekstra. For eksempel: Han har ringt for å følge opp blodprøver og virket oppriktig interessert i at jeg skal ha det bra. Kunne ikke bedt om en bedre lege!

Hvis jeg skal sette fingeren på noe, så er det tilgjengelighet: Det kan til tider være stor pågang og litt lange ventetider for å få time. Det skal imidlertid sies at når det er noe viktig eller akutt, så blir man tatt på alvor og tatt inn raskt. Jeg har aldri opplevd noen problemer ifht det.

Alt i alt er helhetsinntrykket veldig bra! Det er trist å si farvell til en lege man har hatt i så mange år og som man er så fornøyd med. For meg vil han alltid være førstevalget.

Ikke oppdatert

Er imøtekommende og forståelsesfull, men lytter lite til innspill fra pasienten selv. Følger felleskatalogen slavisk og er ikke åpen for å se på nyere forskning. Gir inntrykk av å være noe "lat" i behandlingen sin, kan man behandle det med en pille så gidder han ikke ta videre prøver eller gjøre mer enn han absolutt må.

Veldig fornøyd med oppfølging!

Veldig fornøyd med oppfølging, videresending når nødvendig, respekt for meg og mine opplevelser/erfaringer som pasient, opplevelse av å bli tatt på alvor!