Harald Hovde-Drangsholt

Autorisasjon (2014)

Andøya Legesenter Telefonnummer38 00 23 5038 00 23 ...
Skonnertveien 12 4624 Kristiansand S
Harald Hovde-Drangsholt er en av 115 fastleger i Kristiansand

Siste vurderinger av Harald Hovde-Drangsholt

Tar meg ikke seriøst :(

Jeg har vært hos han flere ganger og jeg må si at han er god til å lytte men han tar meg ikke seriøst.Føler alt er bare normalt for han selvom jeg selv vet det jeg opplever ikke er normalt. Føler det jeg føler blir nedtrykket på et vis. Etter hver legetime føler jeg meg dum som i det hele tatt dro til legen siden han bare ikke tar det jeg sier seriøst. Føler han nekter å gi konkrete svar på ting eller diagnosere.Jeg har bedt om henvisning og jeg får ikke det.Siste gang jeg begynte å gråte fordi han ville ikke å hjelpe meg.Jeg gikk hos en privat lege til slutt for å få hjelp.Denne legen er en mareritt til meg.Anbefaler han ikke til noen .

Kunnskapsrik og seriøs lege.

Harald er dyktig lege. Han følger opp med nye blodprøver hvert år. Som menneske er han lyttende (bruker god tid) og har forståelse for ulike problemer. Gjensidig respekt. Kan anbefales på det varmeste fra en fornøyd 71 åring.

Lite samarbeidsvillig. Kan best og vet best alltid.

Arrogant og klart forskjellsbehandlende lege.
Man har her med å gjøre med en person,som uten selvinnsikt bygger sine vurderinger på et forutinntatt belegg.
Kjip fyr jeg ville holdt meg langt unna.
Og ja jeg står på venteliste på et annet legesenter!

Tar meg ikke seriøst

Ikke ta meg feil men han er en hygglig lege, men når jeg kommer med beskymringer så føler jeg meg ikke tatt seriøst. Føler alt er bare normalt for han selvom jeg selv vet det jeg opplever ikke er normalt. Føler det jeg føler blir nedtrykket på et vis. Etter hver legetime føler jeg meg dum som i det hele tatt dro til legen siden han bare ikke tar det jeg sier seriøst. Føler han nekter å gi konkrete svar på ting eller diagnosere. Som for eksempel jeg tok en test og den kom tilbake veldig dårlig. Fik ingen svar på hvorfer den var dårlig og hva det ville si for meg.

Han er en hygglig fyr. Har ingenting vondt å si om han som mennske veldig snill, holder øyekontakt og en rolig mann.

Kompetent, trygg og effektiv

Hovde-Drangsholt er den dyktigste fastlegen jeg har hatt. ...egentlig ferdig prata, men: For undertegnede er tilgjengeligheten svært god, tilliten oppleves som gjensidig -og kommunikasjonen kunne ikke vært bedre. Haralds evne til å lytte, anerkjenne, respektere og ekspedere (prøvetakninger, resepter og, når nødvendig, viderehenvisninger) er i en helt egen klasse. Som kronisk syk er tett oppfølging, effektivitet og ikke minst empati avgjørende -og han møter dette på alle punkter. Perioden med vikarer (2021), og til dels subpar kommunikasjon med helsesekretærene, er over og for min del er det kjipt at LPK ser ut til å forsvinne. Jeg vet at jeg er heldig som har den beste allmennlegen i Kristiansand, og dersom muligheten for å "bli med over" til ny lokalisering på Andøya er til stede er reiseveien verdt det.