Tormod Øye Lønnerød

Tlf: 38 04 88 88 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Tormod Øye Lønnerød er en av 82 fastleger i Kristiansand

Siste vurderinger av Tormod Øye Lønnerød

Jeg bytter

Anbefales ikke. Har vært der flere ganger og opplever alltid store forsinkelser, han vimser mye, hører ikke på bekymringer - også når det gjelder små barn. Jeg bytter lege!

Ikke en lege jeg ville anbefalt

Synes han tar litt for lett på ting. Hvis man kommer med bekymringer så avskriver han de for fort og psykiske problemer har jeg ikke prøvd å tatt opp da kjemien ikke er på plass. Kan som regel få time samme dag om man ringer på morgenen.

Anbefales ikke.

Han hører ikke etter på hva pasienten sier, er ikke interessert i det hele tatt. Sa hele tiden at han hadde så dårlig tid så jeg måtte komme til det viktige ellers måtte jeg heller komme tilbake en gang til. Jeg har da time i 15 minutter som jeg betaler for. Når man prøver å vise eksem og han sitter mer enn en meter borte og sier at han ikke kan se noe for så å skrive ut noe fra en nettside så føler man ikke akkurat at det er noen løsning på problemet. Samme med at han sier "vi kan jo ta en blodprøve kanskje men det er jo ikke noe vits" i et tonefall som tilsier at det at du i det hele tatt er der er plagsomt for han og totalt unødvendig. Jeg er ikke en person som løper ned dørene hos legen og har kun vært der en gang i de ca 2årene jeg hadde han som fastlege så jeg går ikke dit for gøy. Nei jeg ville aldri anbefalt noen å gå til han og jeg byttet så fort jeg kunne etter det besøket jeg hadde.

Kompetent og grundig lege

Lyttende og interessert i pasientens forklaring av situasjonen. Man får følelsen av å selv være med på å konkludere. Godt lag med barn og tar oss som foreldre på alvor, bevisst på at vi kjenner barnet vårt best (hele familiens lege). Flink til å konkretisere, og til å komme med relevante forslag. Tilgjengelig og på tilbudssiden.

Meget dyktig lege

Har gått hos denne legen fra 2011 ,syntes han gjør en god jobb ,henviser riktig og jeg blir tatt seriøst med mine henvendelser .Resten av min familie går også til han og vi er alle meget tilfredse. kan absolutt anbefales.Meget dyktig lege syntes vi .:)

Dr.Lønnerød hører ikke etter på det man sier. Han tar deg heller ikke på alvor. Han har enkelte forestillinger om at pasientene er stereotypiske.

Ikke helt fornøyd - men stort sett en OK lege

Det går av og til litt fort i "svingene". Veldig opptatt av å få skrevet en god epikrise. Henviser greit til spesialister, men tar seg ikke god nok tid til å høre etter hva pasienten egentlig sier.

Fantastisk fastlege.

Lyttende,profesjonell,effektiv,sender deg raskt videre i systemet hvis en har behov for det.Veldig fornøyd med Dr.Lønnerød som fastlege.

Kan ikke anbefales

Jeg er hos legen hvert 3. År kanskje. Aldri syk. Jeg hadde et uhell og slo ryggen kraftig. Hadde problemer med korsryggen og dette gav sinnsyke smerter i venstre bein. Hadde ingen følelser i tærne. Lønnerød stiller seg da tvilende til alvorlighetsgraden. Jeg kunne i stå oppreist en gang.
Han ville ikke sjekke ryggen heller. Stilte diagnose (feil) gjennom samtale. Fikk utskrevet betennelses dempende medisiner, samt en adresse til en internettside om ryggplager. Måtte be om smertestillende samt sykemelding. Dette burde han fikset med en gang.
Kan legge til at han skrev ut nozinan som smertestillende. Utdatert medisin som blir brukt for å roe ned sterkt sinnslidende pasienter. Gikk rett i søpla da en mer kompetent lege forklarte hva det var.
Hele seansen virket merkelig og jeg kan ikke anbefale denne legen

Dyktig Lege

Har gått regelmessig til denne legen i minst 15 år. Legen har sørget for riktig behandling og henvist videre til spesialisthelsetjeneste når det har vært nødvendig. Veldig skoleflink og god på data. Skriver svært gode legeerklæringer.
Denne legen er dyktig, og har nå fått spesialist i almenmedisin.
Mann, 62 år.

Lite løsningsorientert, dårlig vurderingsevne.

Han er ikke interessert i å se saken fra pasientens ståsted. Rigid og lite villig til å lytte. Svært dårlig motivator. Jeg har en følelse av at han er en motpart til pasienten, og ikke medspiller. Konkluderer på sviktende grunnlag.

Ikke fornøyd med denne legen

Jeg hadde denne legen i noen år før jeg så meg nødt til å bytte.

Han er vrien og vanskelig og man må gå flere ganger med den samme plagen før han tar seg tid til å lytte.

Sitter med nesa i dataen og tar tlf under konsultasjon,man føler seg dårlig ivaretatt .

Useriøs, lytter ikke.

Jeg har ingen god erfaring med denne legen. Lytter ikke, får ikke mulighet til å forklare problemet før han stiller en "diagnose" og legger ut (med irritasjon i stemmen) at dette kan han da virkelig ikke skrive ut sykemelding for (enda jeg ikke har nevnt det en gang, og ikke har fått fortelle hva som er galt).

Kjempefornøyd

Byttet til Lønnerød for lenge siden. Han har tid til deg, og hører på deg.
Den legen jeg har vært best fornøyd med!
SteinP

Seriøs

Som idrettsmann er han svært god på å skille ufarlige "vondter" i bevegelsesapparetet fra det som er alvorlig.
Han informerer skikkelig og han er opptatt av å utrede tilstanden før han gir behandling.
Han er en lege både for de unge og spreke og for de gamle og giktbrudne!

Kleine greier....

Har forspist seg på bokstavkjeks, fremmedordene flommer over. Han viser lite interesse for pasienten, men det kan kanskje være at han ikke er så flink til å behandle hele menneske. Noen vil helst ha kasus og diagnoser

svært misfornøyd

behandler symptomer ikke grunn til sykdom. Skiftet lege

skoleflink

legen kan og bruker gjeldende oppfølgingsrutiner for masseundersøkelser m.m.
legen snakker mye, bruker mye fremmedord, kan være vanskelig å oppfatte hva som er vesentlig
man blir snakket til , ikke med
har vanskelig for å kommunisere med pasienten
vegrer seg for fysisk kontakt (undersøkelse)