Runar Nørsett

Tlf: 38 14 83 50 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Runar Nørsett er en av 83 fastleger i Kristiansand

Siste vurderinger av Runar Nørsett

helt fantastisk

Runar er helt fantastisk!! Det er den beste legen jeg har hatt, og jeg anbefaler han til alle. Jeg kommer aldri til å bytte lege.

Runar er knall !

Runar har vært min fastlege i mange mange år.
Han har en personlighet som virkelig stråler av både omsorg og vennlighet.
Som pasient opplever jeg at hans kompetanse er meget høy.
Om han ikke kan hjelpe meg direkte, så er han god til å hendvise til flinke spesialister.
Han er flink til å komme med gode løsninger og er også en god rådgiver.

Han tar seg god tid til å undersøke/behandle/snakke, og han har både god humor, men kan også være streng med et smil.

Den dagen jeg avslutter mitt fastlegeforhold til Runar, er den dagen jeg dør.

Den beste legen jeg har hatt!

Dr. Nørsett har vært min fastlege i totalt 7 år.
Jeg har en kronisk lidelse og er mye hos legen.

Nørsett er flink til å lytte. Jeg opplever at han viser omsorg for hele meg, om vi har litt tid til overs når selve "problemet" er håndtert kan vi snakke om hvordan det går ellers og andre utfordringer jeg måtte ha.

Etter å ha gått til ham ofte over mange år opplever jeg at vi har en veldig god, akkurat passe formell tone. Han ser ut til å huske meg og livssituasjonen min godt (kanskje har han juksenotater) og det er med på å gi meg en større opplevelse av å bli sett.

Han er ikke redd for å si fra når han opplever at kunnskapen hans kommer til kort. En lege som kan si "Jeg vet ikke." fremfor å fare rundt på ville veier har jeg respekt for.

Han er flink til å støtte meg når jeg selv har funnet mulige løsninger på et problem. Jeg opplever å bli tatt seriøst. Og etter noen år som kronisk syk innser jeg at det beste resultatet oppnår man i samarbeide med legen, fremfor å stole på at ett menneske skal holde seg oppdatert på alt som kan hjelpe alle og enhver.

Jeg opplever alltid at han tar bekymringene mine på alvor selv når det viser seg at jeg ikke har grunn til bekymring.

Det hender ofte at han er litt forsinket, men jeg vet at det er fordi han ikke er redd for å gå litt over tiden for å ivareta pasientene sine, og det støtter jeg ham i.

Jeg ser andre er misfornøyde med "utenompratet" hans, ting som ikke går spesifikt på helsespørsmål. Dette er noe jeg setter pris på. Jeg opplever ikke at han snakker mye om seg og sitt, men vi snakker om... kultur... vær... ord... eller "folk". Ofte kan det være med på å lette humøret mitt litt.

Og Nørsett er alltid i godt humør har jeg inntrykk av.

Jeg har også nylig oppdaget at de har et "hvilerom" hvor jeg kan legge meg nedpå før og etter konsultasjon. Dette er jeg veldig takknemlig for da jeg trenger mye hvile.

Jeg kunne ønske at TVen på venterommet ikke hadde lyd på. Det har noen ganger blitt "kludder" med bestilling av pasientreiser som de gjør i resepsjonen. Og noen av sekretærene kan noen ganger være... ikke være i kjempegodt humør. Men om jeg møter dem med et smil hjelper det som regel på og jeg opplever dem alle som tålmodige og fleksible ved prøvetaking.

Suveren

Har hatt Runar som fastlege i mange år. Og maken til fastlege skal du lete lenge etter.

Har en kronisk lidelse som han følger opp så godt som det kan forventes, pluss litt til.

Noen sjeldne ganger kunne jeg ønsket at Runar lyttet litt mer, men det har aldri vært noe problem for meg og har aldri ført til komplikasjoner. Har en sterk følelse av at han til de grader vet hva han gjør og sorterer det han hører.

Sender raskt videre til spesialist.

Noen ganger har jeg hatt akutt behov for hjelp. Og siden Runar jobber på et helsesenter med flere leger blir man tatt hånd om på beste måte av kolleger om han ikke er tilgjengelig. Anbefales på det sterkeste.

Kan ikke ønske seg en bedre fastlege.

En fantastisk lege som tar pasienten på alvor. Lytter til hva du har å si og kommer med gode løsninger. Viser stor empati. Er glad for at jeg for flere år siden valgte han som min fastlege. Jeg har bare positive ting å si om Runar.

Fantasisk person og lege.

Jeg har brukt Runar i 9 år, jeg har slitt mye psykisk. Han har vært helt fantastisk på alle måter, mann trenger aldri å være redd for at ikke han tar deg på alvor. Han sender deg der mann trenger det. Jeg har kun fine ting og anbefalinger og gode ord om denne legen.

God, hyggelig og "down to earth"

Runar har hjulpet meg gjennom flere år og jeg er veldig fornøy. Føler at praten går greit og at han finner frem til greie løsninger fremfor å bare skrive ut en resept på ting som enkelte av mine tidligere leger gjerne har gjort.

Beste legen jeg noen gang har hatt,,,

Runar er flink til å lytte, går rett på sak, han er ikke redd for henvise til spesialister osv, han tar deg alvorlig og han er åpen og grei, Jeg har slitt med både fysiske og psykiske plager, mye av det har jeg taushetsplikt med, noe Runar også respekterer,
Synes han også passer godt på hva han skriver ut av medikamenter,
Super når det gjelder pasientbehandling

Stå på

Bytt yrke,herr Nørsett

Det får være grenser til hva man skal tåle av en lege,sitter og snakker om seg selv og sitt og ikke fokusert på å behandle det jeg plages av. man blir ikke kvitt depresjon og angst ved å lytte til bøker,musikk og fritidsaktiviteter han er opptatt av.

Har hatt Runar som lege i flere år. Utvilsomt den beste jeg har hatt. Faglig dyktig, god lytter og flink til til å følge opp. Interessert i pasienten og spennende både som menneske og lege. Gir tilbakemelding når han har sagt han skal gjøre det. Jeg anbefaler Runar på det varmeste for alle som trenger en dyktig fastlege som er til å stole på. Terningkast 6.

Veldig god lege

Hele familien har hatt Nørsett i 6 år. God med både ungene og oss voksne. Hadde en tøff runde med ift. langtidssykemelding og Nørsett stod på for å skaffe hjelp. Han er super!
Jobber ikke alle dager i uka, så kan av og til være litt vanskelig å få time kjapt.

Gir seg ikke

Jeg bytta fastlege til Nørsett i høst, og han gir seg ikke for å finne ut av hva problemet er. Henviser videre, følger opp. Lytter til det man sier, som er sjeldent for dagens leger etter min mening. Veldig fornøyd, endelig en lege som forstår :) Han har ikke dårlig tid, forhaster seg ikke.

En umoden lege.

Jeg ser hva andre har skrevet om Nørsett,men mitt inntrykk er noe helt annet etter å ha hatt ham som fastlege i 4 år. han snakker altfor mye om seg selv og det han gjør på fritiden. Han tok ikke tak i problemene mine,anbefalte meg bare noen bøker,bl,a stig Larssons "Millenium". Har skiftet lege og forstår ikke hvordan jeg kunne gå hos ham i så lang tid. Anbefales ikke,

Rett på sak med gode løsninger

Han lytter og kommer med forslag som tydeligvis bunner i både god fagkunnskap og detaljert kjennskap til spesialisthelsetjenesten. Kreativ og uredd, tar seg tid når det er noe som krever det, men samtidig effektiv når man kommer med småting. Veldig god til å følge opp saker etter legetime.

Meget tilfredsstillende

Etter mange år hos en fastlege som sluttet pga alder, havnet jeg hos dr. Nørsett. En av mine plager, som min tidligere lege nærmest bare "vedlikeholdt", fikset Nørsett opp i uten videre. Det har nok sine fordeler med en lege som er såpass ung at han holder seg oppdatert, men ikke så ung at han ikke har opparbeidet seg noen erfaring ennå. Jeg er meget fornøyd.

Super lege!

Har vært innom en del fastleger, men etter én time hos Runar, og jeg skifta på dagen. Har aldri følt at jeg har blitt tatt alvorlig før jeg kom til dr.Nørsett - SUPER LEGE rett og slett! :))

Meget dyktig og nøye Lege

En meget nøyaktig lege som til nå ikke har latt noe vært uprøvd.

Helt topp !!

Børstet har et godt fokus på pasienten. Følger opp og er behjelpelig med spørsmål knyttet til generell helse. Effektiv og behagelig.

Flink og hyggelig!

Tas alle pasienter like seriøst, både voksne og barn. Veldig flink! Gir seg ikke før han finner en løsning på problem, vondter eller lignende. Ikke redd for å henvise videre.

Er veldig godt fornøyd.

Nøyaktig, ikke redd for å sende pasient videre til spesialist. Alltid hyggelig. Flink og profesjonell lege.