Vibeke Løvdal

Bærumsklinikken AS

1997

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Bærumsklinikken AS
Brodtkorbsgate 7 1338 Sandvika
Tlf: 67 80 47 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Vibeke Løvdal er en av 105 fastleger i Bærum

Siste vurderinger av Vibeke Løvdal

Dyktig

Vibeke er utrolig dyktig, og tar seg god tid til pasientene sine. Jeg føler jeg er i trygge hender hos Vibeke, og at hun vil det beste for meg. En av de beste legene jeg har hatt!

Blir ikke hørt

Jeg byttet til Løvdal da min gamle lege gikk av med pensjon. Valgte henne utfra de positive tilbakemeldingene hun har fått på denne siden. Har nå vært hos henne i noen år.
Er ikke ofte syk og har sjeldent behov for å oppsøke henne, men de få gangene jeg har vært der har jeg aldri følt at hun har sett meg, eller tatt plagene mine alvorlig. Hun undersøker, og lar det ligge dersom hun selv ikke har en konklusjon på hva som feiler meg, blir ikke videresendt til spesialist. Men får beskjed om å oppsøke henne igjen dersom plagene skulle forverre seg. Føler at man bare går i en sirkel med henne.

Jeg trenger en lege som tar meg seriøst, søker hjelp der h*n står fast, finner ut av problemet, løser det slik at jeg kan fungere normalt og slippe å oppsøke legen gang på gang med samme problem uten å komme frem til noen løsning.
For meg ble ikke dette den rette legen.

hører ikke på meg, ikke fornøyd, bytter

jeg hadde Løvdal i flere år. da hun var på permisjon likte jeg vikaren Line Syvertsen bedre--hun tilskrev sobril og jeg fikk god effekt og lindring.
hun nektet å gi meg noe annet for angst enn antidepressiva.
hun nektet å gi meg sobril. direkte sitat "de dårligste legene skriver ut sobril."
hun nektet å gi meg sovepiller--kun melatonin--selv om jeg tracket søvnen min i flere måneder med appen "Sleep Cycle", hvor det viser 5-6 timers søvn i snitt, og viste henne resultatene under konsultasjon med henne.
hun lo da jeg påsto at barnevernet og eks-kona lyver til nav om meg og var uinteressert i å høre noe mer om det--bv-saken er grunnen til mye av angsten min.
jeg jobber som senior utvikler, har bachelorgrad og leser mye, særlig om medisiner, og Løvdal likte ikke at jeg stilte kritiske spørsmål til hennes vurderinger og virket uinteressert i alternativer. direkte sitat: "de fleste pasienter kommer hit for å høre og følge mitt råd".
jeg byttet idag til en lege i Asker, som har fått bra kritikk og tilsynelatende mye bedre enn alle andre tilgjengelige leger der: Dela Kamyab.
krysser fingrene.

'all-vitende autoritetsfigur'

Hørte ikke på meg som pasient, så meg ikke, og tok sine egne forutinntatte beslutninger som påvirket meg og min psyke. I tillegg til min familie/pårørende. Lyttet fortsatt ikke, enda jeg prøvde gjentatte ganger å forklare hvorfor jeg var kommet.
Byttet fastlege samme dag.

Den beste legen jeg har/har hatt

Ser på pasienten mer enn pc,n.Tar seg god tid til hver enkelt pasient.En man føler seg komfortabel og trygg med.Gjør alt hun kan for pasienten

Vennlig og seriøs

Vibeke er den beste fastlegen jeg har hatt. Veldig synd at hun er i permisjon (spesialisering). Line Syvertsen er hennes vikar tom oktober 2015. Håper hun kommer tilbake.

Veldig rask

Førsteinntrykket er godt og at hun lytter og har en omsorg for deg som pasient. Men så blir du plutselig avvist og må nærmest krangle deg til at du oppsøker henne fordi du faktisk er syk. Har gitt opp flere ganger, takket for meg, og dratt rett til Volvat for å få adekvat og nødvendig legehjelp.

Veldig fornøyd

Hyggelig og flink lege som tar seg god tid med pasientene.

En lege som ser hele mennesket

Det som teller mest for meg er at hun tydelig tar hver enkelt pasient på alvor. Jeg føler jeg blir møtt på en personlig, men likevel profesjonell måte hver eneste gang. Hun er grundig, og innhenter annen ekspertise/henviser om det aktuelle problemet strekker seg utenfor hennes kompetanse. Hun tar min opplevelse og vurdering av problemstilling med i sin totalvurdering, noe som medvirker til at tiltak som blir iverksatt har vært treffsikre og virksomme. Jeg har flyttet 4 gng siden jeg begynte å benytte meg av Vibeke som lege, og bor nå nokså langt unna- men jeg kommer aldri til å bytte lege.

Varm, imøtekommende og dyktig!

Jeg har ikke annet enn positivt å si om Vibeke og jentene på Bærumsklinikken.
Det er fantastisk å føle seg sett og ivaretatt i situasjoner hvor en til tider både kan føle seg sårbar og engstelig.
Selv om Vibeke har en tett timeplan, føler jeg hun alltid har tid til å lytte og at hun tar ting på alvor. Jeg føler også at hun har veldig god kontroll på den medisinske historikken og er svært flink til å gå i dialog. Hun virker oppriktig interessert.
Jeg kommer aldri til å bytte frivillig vekk fra Vibeke!

en av de beste legene jeg har hatt

Hun tar pasienten på alvor,føller at hun lytter .Hun har empati ,men logikken er man kan stole på . Ikke helt sikkert at hun kapasitet til å følle opp min sykdoms forløp, kunne ønske at hun kan se helheten med sykdomen\plager .Veldig fornøyd med at jeg valgte henne .Gode mage følelese .

Veldig bra!

Byttet til Vibeke da jeg ikke var fornøyd med forrige lege. Bare vært positivt, tar seg alltid den tiden som trengs og hører godt etter, veldig forståelsesfull. Også flink til å si ting som det er.
Ulempen er vel at Vibeke er såpass populær at timelisten er tettpakket, men sekretærene (tror jeg det heter) er kjempeflinke til å ordne alt du måtte trenge. Hastetimer, resepter, prøver, alt kan ordnes.

Kjempefornøyd!

Tar pasientene sine på alvor

Jeg har beholdt Vibeke som fastlege selv om jeg har flyttet fra Sandvika. Dette fordi jeg og min familie er så fornøyd med henne.

Etter flere år med hevelser og utslett som ingen andre leger kunne gi oss forklaring på så Vibeke med en gang en sammenheng mellom meg, min bror og min mor og fant ut at vi var 3 av 100 personer i Norge med en sjelden blodsykdom. Nå får vi fungerende medisin på blå resept.

I tillegg oppdaget hun umiddelbart kreft hos moren min som ble behandlet og kurert da den daværende fastlegen hennes ikke ville ta prøver av blodet i urinen.

Alt i alt er jeg kjempeglad for at vi har Vibeke som fastlege!

Dyktig, mild og seriøs

Hun er hyggelig og lett å prate med. Det går greit å ta opp vanskelige eller pinlige temaer med henne. Hun fremstår som en erfaren og grundig lege. Hun tar seg god tid til pasientene sine, noe som gjør det verdt å vente på å komme inn til timen.

Det er mulighet for å bestille time på nettet eller via sms. De er svært fleksible når det gjelder akuttimer eller andre hastesaker.