Mahsa Ghaemi Mahmoodzadeh

Autorisasjon (1999)

Mahsa Ghaemi Mahmoodzadeh er en av 77 fastleger i Lillestrøm

Siste vurderinger av Mahsa Ghaemi Mahmoodzadeh

En hjelpsom person å ha i livet!

Har hatt henne som fastlege en periode nå, og har alltid følt at jeg blir godt tatt vare på. Tror mye av kritikken jeg leser her skyldes at folk tror at leger har superevner og kan kurere alt. De gangene jeg har hatt litt angst for noe har jeg blitt roet ned, og de gangene jeg virkelig har trengt hjelp har jeg blitt henvist videre! Tar kanskje litt tid iblant å komme i kontakt til legen, men det er vel naturlig med tanke på hvor mye jobb de har?

Strålende fornøyd :)

Lite tilgjengelig og lite til stedet

Fikk henne som fastlege da fastlegeordningen startet og hadde henne som fastlege i mange år. Opplevde henne som lite tilgjengelig. Faktisk var jeg mye oftere hos en vikar enn hos henne, som føltes mye bedre. Vil si at alle vikarene var bedre enn henne, de lyttet i hvert fall mer. Ved flere anledninger var hun rett og slett avvisende. Hadde symptomer som de aller fleste kanskje ville oppleve som skremmende, men det hørte hun ikke på. Ved flere anledninger måtte jeg ta kontakt med en annen lege etter å ha bli avvist av fastlegen for å få behandling. Dette gjorde at jeg måtte stille spørsmålstegn til hennes faglige kompetanse.

Da jeg ble ganske syk for noen år siden så jeg meg nødt til å bytte lege, noe jeg er svært glad for at jeg gjorde. Det var først da jeg informerte henne om at jeg skulle bytte lege og at hun måtte sende journalen min til den nye legen at jeg følte at hun var interessert i å høre på meg, men det var helt tydelig at hun tok det ille opp at jeg skulle bytte lege og tok det personlig til tross for at jeg sa at jeg byttet lege fordi jeg ønsket en som holdt til nærmere der jeg bodde.

Synes også legesenteret denne legen er tilknyttet er svært vanskelig å komme igjennom til. Det virker ikke som om de har helt oversikt eller kontroll. Flere ganger når de skulle ta blodprøve klarte de ikke å ta den og kunne stikke meg 4 ganger før de byttet person. Fikk også flere purringer som jeg kunne dokumentere at jeg hadde betalt.

Den beste fastlegen

Jeg har hatt henne som fastlege i mange år og har alltid vært fornøyd. Det er litt langt ventetid for å få time hos henne, men hver gang jeg er hos en vikarlege forstår jeg hvor bra Mahsa egentlig er. Hun vet om alle mine sykdommer og jeg stoler på henne.

Meget omsorgsfull og målrettet fastlege.

Jeg har hatt alvorlige problemer med helse i mange år. Jeg har aldri blitt møtt med så god oppfølging fra andre fastleger før. Jeg opplever nok at Mahsa, som andre, kan og må være effektiv, men hun later i alle fall til å ha meg som klient, i fokus. Jeg føler meg langt mer forstått enn jeg selv tillater meg. Jeg tar som oftest ansvar for alt mitt, også sykdom, hvilket jeg tror er vårt eget ansvar først og fremst.

Jeg er sjokkert over de verste kritikkene jeg finner om henne her, og mener det må bero på klientens eget ansvar også. Vi kan ikke forvente at leger skal kurere alt. Det er vår plikt å tilrettelegge for god helse i vårt eget hjem. Det er ikke min oppfatning at Mahsa kunne være kald eller uengasjert. Tvert imot. Men leger kan ikke redde mennesker fra seg selv, men kun støtte etter beste evne.

Jeg er opptatt av alternative metoder til legevitenskapens latterlige hegemoni, uten å ta noe for gitt der også, Mahsa har aldri kranglet med meg om slikt. Hun er legeutdannet og forholder seg til det. Men hun respekterer og støtter meg etter beste evne.

Jeg oppfatter Mahsa som en kunnskapsrik, og samvittighetsfull lege, som gjør en så god jobb som hun kan for meg som pasient. Og jeg anbefaler henne til alle som mener at de selv har det største ansvaret for sin egen helse.

Tusen Takk Mahsa.

Maksimalt usympatisk og kald, blir helt fryst ut jeg

Ikke aner jeg hvor jeg skal starte, sitter her men full forvirring og masse tanker, skulle ønske mennesker kunne bruke det de har mellom ørene til det den er ment for å bruke til!
Har vært hos henne i forbindelse med utslett på kropper til barnet vårt helt siden han ble født, har faktisk vært der flere ganger ukentlig og mange mange morgener til sammen, både på hastetimer og ikke minst utredningstimer, helt siden han ble født og idsg er han nesten et og et halvt år! Han har lenge slitt med utslett og klødd seg til tider så han blør så mye kløe og plager har han hatt som følge av dette utslettet. Hver gang vi har vært hos denne kalde fruen her har hun sittet med kaffekoppen i hånda og funnet på 100 historier om hva det lang være gitt oss til sammen reseptbelagte og reseptfrie totalt over 20 slaver og kremer som vi har brukt som selvfølgelig ikke har funket en eneste gang, etter skikkelige diskusjoner fill vi hu endelig til å "sende henvisning" til hudspesialist i oktober, det gjorde hun da ifølge henne med en gang, fordi vi hadde vært flere ganger i forkant av dette på legevakten med disse plagene, hos helsesøster, hos Volvat osv men alle ba oss be fastlegen sende henvisningen, etter det har vi hvert hos henne utallige ganger og hun har sagt ja henvisningen er sendt og den skal behandles før hudlegen gir dere beskjed om når dere kan komme, attpåtil alt dette fikk barnet ørebetennelse 4 ganger rett etter hverandre barnet skriker hyler og sover aldri på natta drar seg i øret og har hatt det takket være henne helt jævlig! Vi fikk pencelin og det var det!

Denne gangen så gadd vi ikke mer!
Hun kjørte samme løpet som sist
Sa henvisningen for utslettet har vært der i 5 måneder så dere blir innkalt snart og her er antibiotika for ørebetennelsen!
Da sa vi nei det går ikke mer, og ba om henvisning til øre nese hals spesialist for ørebetennelsen og ba om telefon nummeret til hudlegen!
Dagen etter ringer vi drit, øre nese hals avdelingen sier drikke har motatt henvisningen og hudspesialisten sier de aldri mottok henvisning i oktober men den kom nemlig inn for en dag siden, og det også feil henvisning hun hadde sendt ø-n-h henvisning til hudlegen og nå blir det flere nye måneder med venting! Jeg blir helt satt ut av sånne leger helt ærlig blir så skuffa at jeg bare brekker i ett