Kari Tau Strand Oanes

Autorisasjon (2006)

Kari Tau Strand Oanes er en av 130 fastleger i Stavanger

Siste vurderinger av Kari Tau Strand Oanes

Føler meg ikke tatt på alvor

Hun er veldig kjapp, føler hun vil ha meg ut av kontoret sitt med engang jeg har satt meg i stolen. Føler ikke at hun hører på hva jeg har å si. De gangene jeg har vært der har jeg virkelig ikke følt at hun har gjort en innsats med å komme til en løsning på problemene mine. Hun bagatelliserer plagene jeg forteller om og jeg går hver gang ut derfra med en følelse av å ikke bli hørt.

En svært dyktig lege, grundig og hjelpsom

Jeg byttet til Kari etter at jeg gikk til Legevakten en gang jeg var akutt syk, og da var henne som tok seg av meg. Jeg fikk et svært godt førsteinntrykk, og da jeg så at hun hadde ledig plass, ble hun min fastlege. Jeg har gått til henne ca 1 gang pr. måned i ca halvannet år, og hun har sendt meg til spesialist dersom hun mente det var behov for det. Det eneste jeg har å kritisere, er at det har hendt at jeg har hatt følelsen av at hun har det litt for travelt, og konsultasjonene går litt vel raskt.Man merker at hun har fullt opp av pasienter, det har hendt at ventetiden har vært litt lang - men når dette har hendt, tilbyr alltid Legesenteret en annen lege som kan ta Deg imot på kort varsel. Jeg anbefaler Kari på det varmeste.

Profesjonell og imøtekommende

Kari har vært min fastlege i mange år. Hun er (nesten) alltid på tiden. Er det forsinkelser er det ikke snakk om mange minuttene. Hun er profesjonell, imøtekommende og støttende. Hun kommer med gode råd, og vil gjerne hjelpe. Da jeg var der for å snakke om psykiske utfordringer i forbindelse med infertilitet (barnløshet) tok hun seg god tid til å snakke med meg om hva som var vanskelig og når det er vanskeligst, i tillegg kom hun med oppmuntringer og lovord framover. Da jeg kom med utfordringen første gang var hun rask med å bestille time hos infertilitetsekspert med en gang.

Hun ønsket at jeg tok kontakt med henne igjen om jeg ønsket å snakke med henne.

Veldig bra lege

Jeg hadde en sak som hastet og fikk time samme dag. Fine nye kontorer/venteværelse og hyggelig personale som tok prøver. Legen gir et godt inntrykk og lytter til pasienten. Gode kunnskaper. Hun hadde en klar plan for oppfølging av saken. Helt topp!

Lite kommunikasjon og manglende oppfølging

Legen viser lite interesse for pasienten utover det enkelte medisinske tilfellet. Her viser hun imidlertid diskresjon. Ønsker du en mer utfyllende og meningsfull kommunikasjon om ditt tilfelle, eller om andre medisinske spørsmål, vil du imidlertid bli skuffet. Du får liten tid inne på legekontoret, og må forberede deg godt for å få sagt alt du ønsker, før legen gjennom non-verbal kommunikasjon viser at din tilmålte tid er over. Legen fremstår opptatt av å se på PC-skjermen, mer enn på pasienten. Da blir det vanskelig å få kommunisert alt en skulle ha sagt. Er også usikker på om det en formidler blir hørt, da det gis lite tilbakemeldinger. Har opplevd manglende kommunikasjon også på det praktiske området, hva gjelder henvisninger, informasjon om bytte av lokaler og direkte tilgang til legen pr.telefon.