Mario Jorge Rodrigues Pereira

Madlamarkveien 2 4041 Hafrsfjord
Tlf: 51 59 95 50 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Mario Jorge Rodrigues Pereira er en av 109 fastleger i Stavanger

Siste vurderinger av Mario Jorge Rodrigues Pereira

Denne legen sluttet jeg hos da han bare spurte om jeg skulle ha sykemelding istedenfor å hjelpe meg.
Lang tid for å komme inn også.
Uff

Timeavtale

Jeg har gang på gang bestilt time som første pasient kl. 09:15. i håp om å komme inn på avtalt tid. I løpet av de siste to årene har jeg aldri kommet inn til avtalt time. Jeg har et par gagner blitt sittende å vente inn til 45 minutter etter avtalt time.
For de av oss som er i arbeid, er dette trasig, da slike forsinkelser går ut over vårt arbeid, og arbeidsgiver og kollegaer lurer på hvorfor legebesøk tar så lang tid for meg, etter som en kun er inne i 5 minutter.
FORSLAG til forbedring, som ikke koster noe, og som ville være en vinn / vinn situasjon for både legesenteret, legen og pasientene:
- Respekter avtalt tid
- Overhold timeavtaler til avtalt tid.

lite kontakt med pasienten, uhyggelig oppførsel

Fikk time via Helse responsen der jeg skrev og beskrev plagene mine om iryggen og magen..
Ventet på timen over 3 kvarter i overtid og undersøkelsen tok bare 5 min ved å undersøkte kun magen. Men det var mest smerte i ryggen som han nektet å høre og undersøke, begrunnet med kolsultasjonstiden var ute.
Betalt 287 kr inkludert bloprøver.

Sysnes det var uetisk og og dårlig behandlig. har nå samme plagene som jeg ikke fikk svar på.

"Super-Mario"

Hyggelig liten kar som alltid har det travelt. Vil gjerne presse gjennom flest mulig pasienter på kortest mulig tid. Likevel ligger han ofte langt bak skjema. En time på venterommet er ikke uvanlig. Skal man ringe og bestille time, må man beregne god tid. Man må ofte høre på tidenes mest plagsomme ventemusikk, i 15 min før man kommer gjennom.

Hører ikke pasienten

For det første er det helt forferdelig dårlig servise av de som jobber i skranken. Hver gang jeg ringte for å bestille legetime var det over 10 minutter i telefonkø, og da jeg endelig fikk snakke med de som arbeidet på legekontoret fikk jeg gang på gang inntrykk av at jeg var til bry. Jeg ble ikke godt ivaretatt på noen måte.

Inne hos legen var det likedan. Han har veldig dårlig tid, og jeg fikk så vidt snakket ferdig før han jaget meg ut.

Jeg ble aldri hørt, til tross for at jeg oppsøkte legen gang på gang med de samme plagene. Jeg måtte bytte fastlege for å få behandlingen jeg trengte.

god lege

jobber i nordsjøen og har hatt en del leddsmerter tidligere oppgjennom årene , mario forstod i denne tid problemene mine og sykemeldte meg når dette trengtes, henviste til MR etc, plagene har av seg selv egentlig blitt borte, men syntes mario gjorde de riktige valg i denne perioden med leddsmertene ,
har mario som fast lege og er godt fornøyd .
men jeg er ellers litt enig med resten her at det kan virke som han har det litt travelt.

Bra Lege

Jeg har hatt denne legen som min fastlege i tre år og er veldig fornøyd med den jobben han gjør. Jeg har tidligere hatt leger som ikke tok på alvor de problemene jeg hadde. Skiftet til denne legen etter anbefalinger og siden har det bare godt fremover. Jeg skal nå tilbake i arbeid, og det kan jeg takke denne legen for.

"FRISK"

Denne mannen skulle sjekke knærne mine som var ekstremt vonde, og holdt meg våken om natten og morgenen fordi jeg ikke kunne ligge i sengen da det var så vondt. Han la meg ned på benken, og sjekket med en hammer, og skrev i sin rapport at det ikke feilte meg noe. Jeg mente at det var feil, og ville ha en større undersøkelse med røngten. Han mente det ikke feilte meg noe igjen, og heiv meg ut av kontoret av dårlig tid unnskyldning.

Dårlig lege

altid svart forsinket, aldri ha tid til pasjenten, for å få henvisning til spesjalisten måtte jeg vente 13 månader selv jeg bett om det mange ganger og har fremdeles ingen diagnose.Glem han.

Mario er dyktig han . Ingen tvil om det. Alltid smilende

Alltid smilende Har ingen darlige erfaringer, han tar seg tid derfor godtar jeg at det blir litt forsinkelser

Huff

Bare dårlige erfaringer med denne legen. Han han virket meget stressa samtlige ganger jeg har vært innom, og jeg føler meg til bry når jeg er der. Han er alltid kraftig forsinket, og det virker som han prøver å få meg ut av kontoret fortest mulig. Får inntrykk av at han er arrogant, og at han er lite interessert i å sette seg inn i sykdomsbildet mitt (på grunn av dårlig tid?). Virker også som han har en tendens til å ty til enkle løsninger/utprøvninger. Føler at det er bortkastet å gå til ham. Det ideelle ville vært å kunne gått til en lege som tar seg tid, og virker interessert i hva man har å si, samt være mer nøye med diagnostisering. Skal ikke være sånn at man kvier seg til å gå til legen fordi man føler at man blir ignorert, og ikke blir tatt på alvor.

Dyktig lege

Mario er en travel lege. Han er rask med å skjønne hva som er galt men du må forklare hva som feiler deg. Han er ikke tankeleser. Hadde inngrodd negl på stor tåa en gang . Dette var han den første legen som klarte å fikse godt. Desverre ødelegger resepsjonen som du møter først mye av inntrykket av legen. Mario er dyktig han . Ingen tvil om det. Alltid smilende. Han følger reglene gitt av departementet. Ikke alle pas som finner seg i det . Kontoret i seg selv kan gjøre ting bedre. Eksempelvis ha telefontid fra 08 .

Altfor stresset og lite lydhør

Opplever at legen blir opptatt med å skrive straks jeg starter å legge fram problemet. Da får jeg beskjed om å vente (altså stoppe og snakke), og som regel forsvinner timen i at han sitter og skriver. Han skal alltid se an, og jeg får aldri riktige henvisninger videre uten enten gjentatte besøk eller kraftig argumentering. Mye har jeg måttet ordne selv privat, og levert resultatene til han, og han har selv uttalt at han har blitt overrasket over flere av resultatene.
Nav ventet flere måneder på dokumentasjon de purret gjentatte ganger på (og ba meg hjelpe og purre), og vurderte "hardere skyts" for å få papirene de trengte. De var dog veldig fornøyd med det de fikk.
Lang ventetid på kontoret er verdt det at en slipper å vente ukevis på time, og kontoret er flinke til å opplyse om ca ventetid om en ringer, så jeg har ikke måttet gå unødvendig tidlig fra jobb

Verste legen jeg har hatt

Anbefaler virkelig ikke denne legen til andre. Han er alltid veldig forsinket og veldig stresset når du først får komme inn. Også lar han deg ikke fortelle ferdig før han avbryter deg, kommer med et usikkert forslag til medisinering/behandling også kaster deg ut. Ble nødt til å bestille enda en time bare for å ta opp et ganske så vanlig problem. Slurver med henvendelser og følger ikke opp sine pasienter.

Not a good doctor

He is not able to find out what kind of problem i am running though from past 3 months. I dont know how much he knows about medicine but looks like not very much confident about what he is suggesting..

Dårlig lege

Jeg gikk til han ,ettersom han var min fastlege , da jeg trengte hennvisning til å få abort. Jeg opplevde han som kritisk til mitt valg. Han gjorde situasjonen min enda vanskeligere med å spørr og grave etter hvorfor jeg tok det valget. Jeg opplevde han som belærende, ikke nøytral og svært kritisk. Det var veldig ubehagelig å oppsøke han angående dette problemet og det har gjort at jeg i ettertid kvier meg svært for å kontakte han med andre ting. Som lege burde han holdt seg nøytral, og kun hjelpe meg med det jeg trenger, ikke prøve å påtvinge meg sine moralske synspunkter.

Vekslende

Har tidligere vært veldig fornøyd og opplevd meg trygg i møte med Pereira. I de siste tre år har jeg hatt gjentatte plager over tid, og har ikke opplevd å bli tatt på alvor eller å bli trodd. Opplever legen som travel, stresset og irritabel, har etter vært gitt opp og heller gått til privathelsetjeneste og det er blitt tatt andre tester og fått andre svar.

Helt ok lege

Grei lege som lytter til sine pasienter. Som oftest blid og hyggelig.
Virker av og til noe faglig usikker. Lite hjelp å få. Føler at jeg selv må komme med behandlings forslag.
Alltid veldig forsinket, og til tider litt stressa.

En travel mann

Tar deg på alvor, men har som regel ikke tid til skikkelige undersøkelser.