Carl Fredrik Dalaker

Autorisasjon (2003)

Carl Fredrik Dalaker er en av 254 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Carl Fredrik Dalaker

Kriminelt!!

Jeg er ikke overbevist om at Dalaker jobber på Cort Piil Helsesenter i det helle tatt. Jeg ble automatisk tildelt han som fastlege, og har hat en del timmer med de utalige vikarene som jobber i hans sted på helsesenteret. I en periode var det en hygelig dansk lege ved navnet Buch som vikarierte, men ellers har det vært leger som virker lite engasjert. Helle helsesenteret er preget av dårlig stemning og elendig kundeservice. Her får man virkelig en følelse av at det som er viktig er å betjene flest mulig pasienter, med minst mulig resurser. Nå har jeg bytet til en ny fastlege, men hvis jeg noen gang treffer Dalaker, vil jeg gledelig si at han burde skame seg!

Fraværende og frekk

Sjelden er det han du møter selv om du har bestilt time hos ham. Du treffer nesten alltid en vikar.
Hvis han faktisk er der og tar imot deg, kan du være sikker på at han kommer til å le litt av problemet ditt ("har du bare ryggproblemer? Vær glad for at du ikke har kreft"), snakke litt uforståelig legepjatt, mens han ser alle andre veier enn i øynene dine og ikke hører helt etter. God på upassende kommentarer som at "du har 'killer hips'" eller "ryggen din lider fordi du er så flott og slank". Hva skal en si? Bytter nå fastlege etter 6 besøk hos "ham", hvorav 4 har vært 4 forskjellige vikarer. Sikkert faglig sterk men det hjelper lite når han ikke viser riktig respekt.

Elendig pasienthåndtering!

Jeg byttet lege ganske fort etter å ha forsøkt å ha Dalaker som fastlege. Jeg opplevde han som lite interssert i å lytte til hva jeg ønsket hjelp med, og som heller direkte ufin i sine utsagn og uttrykk, noe som gjorde legebesøket til en svært ubehagelig situasjon for meg som pasient.
Jeg opplevde også legekontoret som svært lite serviceinnstilte. Det var vanskelig å komme igjennom på telefon, ventetiden ved legekontoret var ekstremt lang, og det var ikke orden i timebestillinger. Personalet i innskrivningsluken var også av det lite imøtekommende slaget. Et smil hadde gjort seg.

Arrogant

De gangene jeg har vært hos Dalaker har jeg sittet igjen med en følelse av å ikke bli tatt seriøst, han er lite opptatt av å høre på hva pasienten sier, og mer opptatt av å høre sin egen stemme. Han har også en uvane med å ordlegge seg lite fintfølende, noe som blir en ekstra belastning når man i utgangspunktet er i en "utsatt posisjon". For eksempel dro han en, etter min mening, svært upassende spøk om mitt sexliv på 6 ukers kontroll etter fødsel. Jeg forventer en langt høyere grad av profesjonalitet hos en lege!

Sannsynligvis verste legen i Norge

Hadde han her som fastlege for noen år tilbake igjen. Som enkelte andre har nevnt, det var "en kamp" å prøve å få fortalt problemene sine. Han var ikke det minste interessert i å høre omstendighetene rundt problemet (ryggproblemer), og i stedetfor brukte han tiden på å gi en moralpreike om hvordan jeg burde endre min livsstil til det han antok jeg ikke hadde (uten å ha spurt først). Mer ovenpå og nedlatende type har jeg aldri sett i legebransjen.