Barbara Merethe Gillow

Autorisasjon (1994)

Barbara Merethe Gillow er en av 253 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Barbara Merethe Gillow

kvaliteten er gått nedover

Jeg kjenner meg igjen i den tidligere referansen her der det beskrives at kvaliteten på timene med Gillow er blitt verre. Jeg har hatt Gillow som lege i 3 år men måtte til slutt bytte fordi hun virker mindre tilstede og jeg opplevde hun som devaluerende av mine problemstillinger. Det siste året følte jeg meg hverken hørt eller tatt på alvor og begynte å grue meg til å gå til legen når jeg eller sønnen min var syk. I timene fremsto Gillow som om det hastet å få oss ut.

Hun pleier å vere 20-40 min forsinket til timene.

Betalingssystemet er utrolig treg og dersom du ikke har tid til å vente den halv timen det tas for å registrere deg får du automatisk faktura fra innkasso med ekstra gebyr.

Jeg fikk tildelt en time i sommerferie som jeg måtte bytte da jeg skulle reise vekk. Da jeg ringte, fikk jeg beskjed om å ta kontakt med et samarbeidende legekontor da Kalfaret Legesenter var stengt. Jeg forklarte problemstillingene til det andre kontoret og fikk heldigvis bytte til en ny time hos dem. Neste time hos Gillow ble jeg kjeftet på fordi jeg ikke hadde betalt gebyret for den avlyste timen. Jeg forklarte hun jeg trodde hele tiden jeg hadde byttet timer, men måtte til slutt betale både for den timen jeg i følge henne ikke avlyste, den timen jeg fikk hos det andre legekontoret og den timen hun brukte for å kjefte på meg når jeg var syk og trengte hjelp.

Dårlige manerer

Jeg hadde Dr. Gillow som vikar da jeg har en annen lege som fastlege. Timen med Gillow opplevdes ikke positivt. Jeg ble ikke lyttet til, hun trakk raske konklusjoner når hun skulle skrive en attest til meg, jeg rettet på henne en gang og endte til slutt med å få en attest med ikke helt riktig informasjon. Jeg ser at folk her har forskjellige opplevelser av henne - min var ikke noe bra. Å ikke bli hørt og lyttet til av en lege er noe av det verste som fins.

Varierende Opplevelse:-/

en hyggelig konsultasjon, en annen time med mye kjefting og lite hyggelig oppførsel

Veldig dyktig og nøyen

Jeg opplever alltid å bli tatt på alvor, både med fysisk og psykisk sykdom. Hun er flink til å lytte og jeg synes alltid hun kommer med konstruktive tilbakemeldinger hva det enn gjelder. Hun er også svært flink med barn når jeg har vært det sammen med barna. Hun tar initiativ til videre undersøkelser og oppfølging. Veldig fornøyd med Dr. Gillow:)

Jeg har aldri vurdert å skifte

Dr. Gillow har vært min lege siden fastlegeordningen tredde i kraft i 2001.
Jeg opplever at hun tar seg god tid til pasientene sine og bruker den tiden det tar å få gjennomført en konsultasjon, det gjør at det kan bli forsinkelser og ventetid på venterommet. Det er jeg villig til å finne meg i når jeg vet at det skyldes at hun tar jobben sin på alvor.
Jeg ser av tidligere innlegg at det klages på at hun slår opp i felleskatalogen. Personlig kan jeg ikke begripe at det skal være noe negativt i at en lege dobbeltsjekker informasjonen sin heller enn å late som om de vet alt. Jeg oppfatter henne som en lege som er villig til å lære og sette seg inn i nye ting.
Som kronisk syk har jeg alltid blitt tatt på alvor, og hun har vært en uvurderlig hjelp i forhold til NAV og arbeidsgivere.
Det eneste jeg kan komme på å klage på er lang ventetid for å få time når det ikke er akutt.