Barbara Merethe Gillow

Autorisasjon (1994)

Barbara Merethe Gillow er en av 253 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Barbara Merethe Gillow

Tar problemer på alvor...

Merethe Gillow tok seg god tid til meg og mine bekymringer i svangerskapene, og tok meg på alvor da jeg hadde store bekkenproblemer. Hun er varm og morsom, og viser en faglig dyktighet. Hun sier det hun mener, og ser helheten i mennesker. Hun har tatt andre problemer også alvorlig, og henvist meg videre til spesialister for videre utredning. Jeg måtte bytte fastlege da jeg flyttet fra Bergen, og det er jeg lei meg for! Det er forresten ofte venting, kanskje fordi hun tar seg litt for god tid med pasientene, eller at folk trives hos henne... ;-)

Overkjørende

Gå bare ikke til Gillow om du har en diagnose på noe hun tror er en atferdsforstyrrelse. Jeg tror hun er den eneste legen jeg har vært borti, som motsier pasienten når denne gir uttrykk for smerte. Å bli beskyldt for å ha nektet å la seg behandle for en diagnose som det er langt utenfor hennes kompetanse som allmenlege å vurdere, opplevdes også temmelig spesielt for en voksen pasient. Så det var et bomvalg. Men hun er sikkert ok, så lenge hun ikke blir motsagt.

Flink og grundig

Hun lytter og forklarer, sjekker extra opp om det er noe usikkerhet, henviser til der det trengs og gir gode tips til hvordan man kan prøve å forbygge på egenhånd.

Veldig grei dame!

Følte meg i trygge hender og hun sto virkelig på for at jeg skulle få behandlingen jeg trengte.

God, men anti-abort

Legen er lyttende, interessert og forberedt til konsultasjonene. Kunnskapsrik. Åpen for forslag til henvisning til spesialist (mht. geografi, osv.).
Må beregne litt ventetid, også tidlig på dagen.
Grei plassering i byen, bussholdeplass like ved. Ca 10 min. fra togstasjonen.