Kåre Jørgensen

Autorisasjon (2007)

Olsvik Legesenter Telefonnummer55 51 33 0055 51 33 ...
Olsvik Legesenter AS Olsvikåsen 4 5183 Olsvik
Kåre Jørgensen er en av 253 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Kåre Jørgensen

Lege med manglende kunnskaper

Jørgensen er i utgangspunktet hyggelig og imøtekommende, men kunnskapsløs på områder der andre fastleger har fulgt godt opp. Jeg har sykdom som krever jevnlig oppfølgning. Vil presisere at det er snakk om behov for grunnleggende kunnskaper som enhver fastlege bør ha. Jørgensen har åpent innrømmet at han ikke har peiling på hvilke blodprøver som trengs. Jeg har også opplevd ham som irritert og sur, han ønsker ikke å høre etter dersom han har oppfattet noe feil. Han har også uttalt arrogant at det finnes diagnoser han og andre fastleger ikke kan noe om, fordi dette er en oppgave for spesialisthelsetjenesten. i tillegg har han satt spørsmålstegn ved diagnose og behandling barnet mitt fikk hos en av de andre fastlegene på kontoret. Han oppleves som arrogant og kunnskapsløs.

Utrolig fornøyd

Har hatt Jørgensen som fastlege i mange år. Selv om jeg har flyttet fra olsvikområdet har jeg beholdt Jørgensen! Han lytter, tar affære og hjelper! En skikkelig bra lege som er flink til å se hele menneske.

Tar ikke pasienten på alvår

Jeg er ikke en person som ofte går til legen, jeg har slitt litt med senebetennelse i armene pga yrke.
Når jeg skal få dette undersøkt tar han knapt på armene for å se om det er senebetennelse, han ser ikke etter andre forklaringer og skriver ut medisin.

Dette er ikke det verste, i et halvt år har jeg gått å kremtet og hatt vondt i halsen.
Min samboer jaget meg tilslutt til legen, hvor jeg opplevde å ikke bli tatt på alvor, han undersøkte ikke, men gav meg en astma medisin, som dog ikke virker.

Min samboer har samme fastlege, hun fikk beskjed om at hun kunne jo bare søke på internnett, dette gjaldt noe så vanlig som svangerskaps kvalme.

Det er ikke lenge før, men vi er totalt ca 6 stykker som har denne legen i familen vår, og alle velger å gå på volvat, eller ser seg rundt etter en ny lege.

Han er sympatisk å ydmyk som person, men les litt mellom linjene, han kan desverre IKKE yrket sitt. Skulle det være noe alvorlig en dag, tør jeg ikke ta sjansen på å ha Jørgensen som lege. Han tar ikke symptomer og personen på alvor.

Forståelsesfull

Kåre lytter til det jeg sier. Har alltid fulgt godt opp og tar seg god tid til å forklare og berolige. Dyktig og behagelig.

Grundig og behagelig lege

Var på legevakten i Loddefjord med sykt barn i går og ble møtt av en lege med godt humør som tok seg god tid til en meget grundig undersøkelse og gjorde sitt ytterste for at barnet mitt skulle føle seg trygt. Han forklarte hva han gjorde underveis, som jeg synes var både nyttig og positivt. Jeg følte at han lyttet og var observant før han stilte diagnosen. En av mange flinke leger jeg har møtt på denne legevakten og et svært positivt førsteinntrykk av denne legen!