Leo Stephen Maxwell

Adolph Bergs Vei 31 5089 Bergen
Leo Stephen Maxwell er en av 238 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Leo Stephen Maxwell

Fornøyd.

Tar symptomer på alvor, henviser når det er behov. Rask og svært tilgjengelig. Får ofte time neste dag, ivertfall samme uke en ringer. Noe språkvansker men oppleves ikke å gå utover hjelpen en får. Alltid hyggelig. Svært hyggelige damer i resepsjon/laboratoriet.

Tilgjengelig og god oversikt

Som spesialist i allmennmedisin opplever jeg at Legen har god oversikt og gir god behandling.
Opplever å bli tatt på alvor. Alltid godt humør.
Personalet på kontoret er alltid hyggelige og imøtekommende.

Ikke til å anbefale

Leo kan sikkert vere en god lege, men ikke når jeg har vert hos han. Det er så lite kommunikasjon når han bare sitter forann pc forann ansikte vårt. Han lytter ikke noe særlig bare babler med seg selv. Lett å få sykemeld av han mener eg-. Burde ha sluttet.

Vil aldri bytte

Leo er en dyktig lege. Han er kompetent og bruker den tid som trengs. Er det noe som han ikke vet sikkert selv henviser han om det trengs. Det er pasienten som er pri 1. Fastlegeordningen har som mål at ved å bruke samme lege over tid vil legen kjenne pasienten og sette sykdommen i en sammenheng. Dette er nettopp det Maxell beherkser til fulle.

2 ting som trekker ned:
1. Navnet. Det er vel kjent at leger med utenlanske navn virker skremmende på enkelte. Det er uten grunn. I hvert fall i dette tilfelle. Maxwell snakker norsk, forstår norsk, og har bodd i Norge så lenge at det ikke er et relevant problem.
2. Beliggenhet. Legekontoret ligger i "Chicago". En del av Slettebakken som har en del sosiale utfordinger. Dette virker kanskje ikke som fluepapir på dem som ikke klarer å skille legekontoret fra omgivelsene.

Ting som trekker opp
1. God tilgjengelighet. Til tider vanskelig å komme gjennom på telefon. Men erfaringsmessig greit å få time. Dette er en utfording alle legekontor har. Og som dette kontoret takler veldig bra.
2. 2 leger på kontoret. En praksis med kun 1 lege er mer sårbar for sykemelding, kursvirksomhet, møter etc. Ofte skal man uansett bare ha en resept eller annet som "hvem som helst" kunne ordnet. Men systemet krever at det går via lege.
3. Maxwell tar seg tid.
4. Legen er dyktig, har erfaring og gjør det man kan forvente og gjerne mer enn det.
5. Gode parkeringsmuligheter
6. Kort vei fra Bybanestopp (Slettebakken). Ca 4 min gange.
7. Damene på kontoret er veldig imøtekommende og hyggelige.

Ellers. En kommentar til forbedring av denne siden: Et punkt heter "Timebestilling. Hvor fort får du vanligvis time?" Dette punktet burde vært delt opp i 2. Noen ganger haster det, andre ganger haster det ikke så mye. Dette er damene i resepsjonen flink til å vurdere og ta hensyn til. I de tilfeller det har hastet har jeg fått time kjapt, i andre tilfeller har jeg fått time i henhold til behov. Å vente noen dager om det ikke haster er noe alle må kunne holde ut.

Spesialist i almennmedisin

Maxwell har meget god oversikt over sykdommer og behandlingsmetoder. Han henviser til flinke spesialister der det er behov.
Han kan gjøre mindre kirurgiske inngrep som føflekker etc. Meget gode resultater.
Personalet på kontoret yter god service.
Han gir tilbakemelding raskt.
Han har satt av tid til akutttilfeller og det gjør at tilgjengeligheten er god.
Ventetiden kan være litt lang enkelte dager