Silje Elisabeth Pedersen

Autorisasjon (2007)

Helsebygget Legesenter DA Telefonnummer67 20 91 9167 20 91 ...
Dampsagveien 2-4, oppgang A3, 2. etg 2000 Lillestrøm
Silje Elisabeth Pedersen er en av 77 fastleger i Lillestrøm

Siste vurderinger av Silje Elisabeth Pedersen

Veldig fornøyd.

Jeg er veldig fornøyd med å ha henne som min fastlege.
Føler meg veldig godt ivaretatt og at hun tar seg tid til meg. Kan virkelig anbefale henne

Lite interesse for psykisk helse

Silje er en redelig og pliktoppfyllende lege som gir deg det du ber om. Du får raskt time om det haster og hun tar seg tid til deg. Er du en som sjeldent går til fastlegen og stort sett har "normale" og fysiske plager er dette en lege du kan stole på.

Har du derimot psykiske plager, vil jeg overhode IKKE anbefale deg å velge Silje. Her får du kun de typiske spørsmålene om selvmordstanker, selvskading og/eller spiseforstyrrelse (men vi som sliter med depresjon o.l vet at det er så uendelig mye mer enn som så). Ut over dette virker det ikke som hun verken er interessert eller har tilstrekkelig kompetanse. Hun har ikke god oversikt over ulike behandlingsmetoder og har lite erfaring med medisinering av psykisk lidelse.

Her står du totalt på egne bein - om du ikke selv vet nøyaktig hvor du skal be om å bli henvist videre eller hvilke medisiner du trenger, anbefaler jeg deg å tenke deg om to ganger før du velger Silje som fastlege dersom du sliter med psykiske plager.

Empatisk, dyktig og rolig

Silje er en fantastisk person og en fantastisk fastlege. Jeg har gått til henne siden hun startet og kommer vel til å flytte med henne til verdens ende om jeg må for å beholde henne som fastlege!😉

Det hun ikke kan tar hun enten en telefon og spør eller henviser videre. Du kan være trygg på at hun tar deg på alvor uansett, hva.

Jeg opplever henne som god til å se hvem som trenger litt ekstra tid og hvem hun rett og slett kan være mer "effektive" med. På den måten vil du som oftest oppleve at hun alltid har god tid til deg og likevel ikke ha noe ventetid på timen.

Hun som alle andre har dager som er mer stressende og hun kan da kanskje oppleves litt kort, men når du kjenner henne vet du at det ikke er deg det handler om.

Tommel også opp på helsesekretærene som er hyggelige og blide!

Legekontorer har en super ordning med timeforelding, slik at du så og si alltid får tid på dagen.

Jeg har 110% tillitt til Silje og anbefaler henne på det varmeste!

Beste fastlegen jeg har hatt. Var hos henne som turnuslege og var så fornøyd at jeg søkte henne opp i ettertid.

Bra kompetanse på alt. Henviser videre om hun er i tvil om noe. Gir alltid tilbakemeldinger/svar. Meget hyggelig og særdeles flink med barn.

ANBEFALES IKKE!

Før jeg hadde min første time hos hun fikk jeg en sms hvor hun skrev at jeg måtte levere ukentlige urinprøver pga utskrivelse av resepter av faste medisiner som jeg har gått på i mange år. Den sms’n av hun føltes simplethen som om jeg var dømt for å være rusmisbruker pga medisiner jeg har brukt i flere år pga mine lidelser.
Hun er en svært dårlig lytter og jeg følte aldri at hun brydde seg selv da jeg gråt forran henne i en svært vanskelig tid i mitt liv. Fortalte henne om hvor misfornøyd jeg var med min psykolog på DPS, men hun ville kun ha meg til å fortsette å la meg gå der, og at DPS skulle ta avgjørelser ang min medsinering selv etter at jeg viste min missnøye.
Hun sa hun hadde lest min journal nøye flere ganger, noe jeg fant ut at hun ikke hadde gjort da mine medisinlister ikke var oppdaterte. Hun hadde ikke fått med en medisin som jeg må gå på hele livet mitt.
Hun følgte meg ikke nøye opp og tok ikke de nødvendige testene som må tas pga min sykdom, og det ble heller ikke fulgt opp videre.
Da det gjelder min kroniske smertelidelse så tok hun meg ikke alvorlig her heller og jeg følte meg nesten latterliggjort og misstrodd flere ganger. Hun ville kun fjerne medisiner uten å gi meg en god erstatter for disse.
Når hun skrev ut medisiner som jeg tidligere hadde fått på blå resept, så måtte jeg betale for disse på apoteket, noe som gjorde det vanskelig for meg siden jeg har dårlig økonomi.
Da hun var med meg i ett møte hvor jeg var avhengig av en legeærklering så sa hun at hun skulle ordne dette, dette fant jeg ut at ikke hadde blitt gjort da jeg fikk purring på dette i posten. Hun ga meg aldri beskjed om dette, og det fant jeg ut den siste timen jeg var hos hun. Da hadde jeg allerede byttet tilbake til min tidligere profesjonelle lege, fordi jeg hadde forstått at hun ikke satt med erfaring eller kunskap innenfor det jeg slet med, som gjaldt både fysiske og psykiske lidelser.
Da jeg ba om å få min journal så skulle de ha meg ned til legekontoret for å signere den der, noe som er vanskelig for meg pga mine fysiske lidelser.
Til de som tenker å bytte til denne legen så vil jeg anbefale dere om å tenke dere om to ganger. Hun henviser heller videre noe som bare er ett tegn til at hun ikke har kunnskap nok om selv de enkleste lidelser en kan ha. Både hun og sekretærene er direkte uhyggelige og ikke imøtekommende. Anbefales derfor IKKE!