Tone Lilleskare Sanyang

Autorisasjon (2011)

Legene på Tårnplass Telefonnummer55 55 78 0055 55 78 ...
Christian Michelsensgt. 1-3 5012 Bergen
Tone Lilleskare Sanyang er en av 253 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Tone Lilleskare Sanyang

Aldri tilgjengelig

Hvordan får man praktisere som Fastlege når vedkommende ALDRI er tilstede? Man blir fortalt at det vil bli ringt tilbake, men dette skjer ikke. Oppfølging er rett og slett en skam. Skrevet på vegne av en dame på godt over 90 år.

Beste fastlege jeg har hatt!

Unik lege som viser genuin forståelse og tar deg på alvor! Gir deg tiden du trenger, og du får faktisk lov til å snakke om flere enn én ting istedenfor å bestille flere timer, som på Dalen Legesenter. Hun tar også initiativ til å hjelpe deg på flere måter, har mye kunnskap. God kjennskap til NAV-system, og andre instanser. Og hvis det er noe viktig så nøler hun ikke med å ringe til deg utenom arbeidstid. Noen ganger litt ventetid, men det er absolutt verdt det. Er så glad jeg byttet!

Møtt min fastlege en gang iløpet av 3 år

Forskjellige leger nesten hver eneste gang jeg kommer innom. Møtt fast legen min en gang. Hvorfor er hun oppført som lege her når hun aldri er der?

Diverse ting som har vært uprofesjonelt:

-Har bedt om ny resept på astma, ikke fått dette fordi legen/vikaren har glemt det. Skal jeg ringe en tredje gang eller sende melding på pasientsky for at det skal skje liksom?

-Har ringt for å purret på en tilbakemelding på en MR av hodet som legen skulle få, fremdeles ikke fått den, ringt to ganger.

-Tok celleprøver og det tok 4 måneder før jeg fikk svar på testen, dette var fordi jeg ringte minst fem ganger for å høre. Hadde aldri fått tilbakemelding om ikke jeg purret.

Masse små ting som ikke henger på greip her. Telefonen er åpen fra 08:30-12 i i tillegg til at de har lunsjpause OG telefonen ikke er åpen alle dager. Her må du kalkulere veldig nøye for å nå igjennom til de.

Utenom personellet så fremstår legekontoret som skittent og mye personlige møbler og greier der. Rart denne plassen ikke har blitt tvangsnedlagt for å vær ærlig.

For å ikke vær alt for negativ så må jeg nevne at enkelte vikarer har vært veldig flinke. Dumt at disse blir plassert på denne plassen.

Lang ventetid og en følelse av å bli overlatt til seg selv

Har hatt Tone som fastlege siden jeg flyttet til Bergen, de siste fem årene. Har ila disse årene fått flere og flere kroniske sykdommer og har vært mye hos Tone for dette. Helt fra starten har jeg følt at jeg er "min egen lege", dvs. at jeg selv må finne ut hva jeg tror det kan være, tiltakene fremover og hvem jeg bør henvises til. Jeg har imidlertid helsefaglig utdanning, men jeg er ikke lege. Spesielt med psykiske helseplager får jeg en følelse av at hun ikke forstår og at det eneste tiltaket er å sykemelde meg. For meg oppleves hun ofte som distansert og fjern. Hun skriver henvisninger med få setninger som dessverre ofte ender i avslag. Medisinoppfølging har også vært litt både og, der jeg må kontrollere og lese meg opp på egenhånd. Det skal imidlertid sies at hun har henvist meg til de forskjellige stedene jeg har hatt behov for og at jeg til slutt har blitt satt på riktig behandling, men jeg føler meg overlatt til meg selv uten at jeg har den kompetanse som trengs.

Har de siste to årene hatt svært lang ventetid på time, og svarer med langvarig mellomrom på ekons. Ofte minimum 30min ventetid på legekontoret.

Empatisk og dyktig

Tone er enormt empatisk og forståelsesfull. Jeg har alltid følt at jeg blir forstått, tatt seriøst og at det er trygt å komme med hva som helst til henne.