David Bo Jensen

Fastlege
Mann, 37 år

Godkjenning

Autorisasjon (2020)

Ledige plasser

0 av 750
Motta varsel hvis denne legen får ledig plass

Venteliste

8 personer

Sist ledig plass

Se når legen sist åpnet sin liste for nye pasienter utenom ventelisten

Advarsler

Sjekk eventuelle reaksjoner fra Helsetilsynet

Vurderings­varsel

Bli varslet når nye vurderinger blir publisert

Praksis

David Bo Jensen er en av 10 fastleger i Åsnes

Brukernes vurderinger

Om vurderingene
Samlet vurdering
(3)
3 vurderinger
Tilgjengelighet
(2)
2 vurderinger
Tillit og kommunikasjon
(3)
3 vurderinger
Service
(2)
2 vurderinger

Siste vurderinger av David Bo Jensen

Dårlig kommunikasjon og lite kunnskap om psykiske lidelser

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Positivt er at det virket som om han prøvde å hjelpe meg.

Dessverre var det vanskelig å kommunisere med han.

Det første som slo meg er at han ønsket at pasientene hans skal være rett fram. Overfladisk sett gir det mening, men det ignorerer den store maktubalansen mellom lege og pasient. Når pasienten skal fortelle legen hva den skal gjøre er det sannsynlig å møte motstand og motvilje. Det kan ødelegge behandlingen før den har kommet i gang.

Og så fikk jeg flere meldinger gjennom helsenorge som ikke ga mening. Det føles rart f.eks. å få tilsendt et diagnostisk spørreskjema helt uten instruksjoner. Verre er at det dreide seg om et mørkt tema. En fastlege burde ikke konfrontere pasienten hjemme alene med slike ting.

Jeg antar at han er flink når det er snakk om et konkret problem eller en velkjent somatisk sykdom. Måten han håndterte psykiske utfordringer var frustrerende og skremmende. Dette er ment som konstruktiv kritikk og jeg håper at det ikke misforståes som noe annet. Jeg beklager at jeg ikke klarer å øve kritikk på en bedre måte enn en skriftlig vurdering her på legelisten.

Super !

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Endelig har jeg fått en lege som lytter, svarer, forklarer og gir råd, og som har god tid. Sans for humor har han og :)

Imøtekommende og hjelpsom

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

En imøtekommende lege som lytter og ser pasienten. Han er åpen for å diskutere fram beste løsning. Han tar seg tid til å forklare og spør alltid om pasienten er fornøyd, om han kunne gjort noe annerledes eller om det er noe annet en trenger hjelp med. Svarer raskt på Helsenorge og får raskt time dersom det trengs. Svært fornøyd!