Servet Degirmenci

Blindheim Legesenter

2002

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Blindheim Legesenter
Blindheim 6012 Ålesund
Tlf: 70 16 40 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Servet Degirmenci er en av 43 fastleger i Ålesund

Siste vurderinger av Servet Degirmenci

Veldig flink lege

Han er veldig dyktig og profesjonell. Jeg kjente meg godt ivaretatt. Jeg er veldig fornøyd. Jeg anbefaler ham på det sterkeste.

Skuffendes!

Meget skuffende å måtte krangle seg til videre undersøkelser gang på gang! Føler meg ikke lyttet til i det hele tatt! Er ikke en person som går lett til legen, men føler meg likevel ikke tatt seriøst når jeg faktisk drar. Arrogant type.

Fantastisk

Måtte dessverre bytte pga flytting, veldig synd da han er den beste legen jeg har hatt. Tok meg alltid alvorlig og fant ut av alt som feilet meg. Veldig systematisk og har alltid en plan videre.
Noe venting og forsinkelser men synes det er helt greit da man kan få time på dagen ved behov.

Uinteressert, dårlig tid

En lege som henviser videre i hytt og pine i stedet for å ta seg tid til å lytte til pasienten og forsøke å finne svar selv. Sikkert flink medisinsk sett, men utrolig dårlig på mellommenneskelig kontakt.

Kjempeflink!

Flink og nøye lege. Hyggelig og tar seg god tid. Kan forekomme noen minutters ventetid før timen men dette ser jeg på som helt OK, da du skjønner hvorfor så snart det er din tur. Dette er nemlig fordi han tar seg god tid til hver pasient, er forståelsesfull og prøver å hjelpe deg på en profesjonell måte. Anbefales!

Beste legen

Uansett når en kommer til så tar han seg god tid. Er ikke redd for å sende videre pasienter ved behov!

Den beste legen

En veldig empatisk, dyktig lege. Er veldig fornøyd. Han tar meg på alvor og lytter på det jeg har og si.
Er veldig dyktig på temaet psykiatri, men også allmenn behandling.

En mann med godt hjerte som er systematisk dyktig

Han utmerker sitt arbeid som grundig og samvittighetsfull lege. Han har behandlet meg som et medmenneske og fått meg til å føle meg trygg og faglig ivaretatt. Systematisk og grundig. Absolutt fornøyd.

Ventetiden på telefon har vært varierende, men dette har bedret seg etter at de begynte med nettbestilling for time og resepter.

en som tar seg tid til pasienten

Utrolig glad for å ha fått denne legen, både til meg og mitt barn. Dette er en lege som tar seg tid til å lytte og høre på pasienten, og som har god viten innen psykiske lidelser til barn og voksne. Det har vært helt avgjørende å hatt ham som lege i den vanskelige situasjon vi har vært i.
Denne legen ble jeg anbefalt på et tidspunkt ting var på det værste, og jeg ikke ble fulgt opp skikkelig og tatt på alvor av den daværende lege. Godt å ha et slikt apparat å støtte seg til.

Var ok, helt til jeg ble gravid

Han var helt ok å ha med å gjøre når jeg kom dit pga lungebetennelse etc.
Da jeg ble gravid og måtte he ekstra oppfølging, ble ting en god del verre. Han forklarte ingenting. Når jeg spurte om plagene var vanlig, fikk jeg bare til svar at ingenting er mer eller mindre vanlig i et svangerskap. Ble ofte sittende å gråte, han smilte bare å kunne lett "fnise" av det jeg sa. Svært missfornøyd med han etter jeg ble gravid!
Han er nok mest en lege for de som kun får vanlige sykdommer, som ikke trenger oppfølging utover normal legetime.

Bryr seg ikke

Jeg har nå hatt denne legen i snart 3 år, og er ikke fornøyd med han i det hele tatt. Han lytter ikke til det jeg har å si, avbryter meg når jeg prater, gir meg aldri tilbakemelding på prøvesvar. Jeg har gått gråtende ut av kontoret hans flere ganger fordi jeg ikke føler meg hørt, og har sitter bare og smiler når jeg sitter der og blir blankere og blankere i øynene.
Jeg har spurt om å få bli henvist tilspesialisst pga sykdommen min, men han nektet meg dette.

Utrolig dyktig lege

Effektiv, blir tatt på alvor, empatisk. Bra oppfølging

Ønsker å bytte

Har brukt denne legen til meg og mine barn i flere år. I de siste par årene, hvor min helsesituasjon har tilspisset seg, har jeg opplevd å være mindre fornøyd med legen.
Opplever ikke at mine bekymringer blir tatt på alvor og særlig når det gjelder spørsmål jeg har vedr medisinske vurderinger gjort ved andre institusjoner. Og da mener jeg ikke ikke-godkjente steder, men eksempelvis studier publisert av Rikshospitalet.
Typisk svarer han at så lenge det ikke er gått ut noe direktiv til fastlegene om å endre praksis på dette området, så vil han fortsette å gjøre slik de alltid har gjort. Det kan i og for seg være trygt og greit det, men når du behandlingsmessig ikke kommer i mål med den sedvanlige metoden- da er ikke denne legen noe for deg.

Videre er dette en lege som gjerne snakker i munnen på pasienten. Jeg har flere venner som har samme legen og de opplyser samme erfaringen. Det er nok ikke vondt ment fra hans side, men mer snakk om litt manglende evne til å følge en rytme i en dialog. Nå prater pasienten, nå er pasienten ferdig med å prate- nå kan jeg prate..
Istedet avbryter han midt i pasientens setning enten ved å snakke eller med tydelig kroppsspråk (hoderysting etc) som gjør det klart at det du sier er han meget uenig i...

Men han er flink med barn og han tar seg stort sett tida når man først har kommet inn på kontoret. Dette bidrar nok med til at han ofte er forsinket og det er mer regelen enn unntaket at jeg må vente 20 minutt når jeg kommer før jeg blir tatt inn.

Blodprøver er også en selsom opplevelse. Venting er vanlig både før og etter, ettersom han gjerne ser til en pasient mens du tar blodprøven. Og holder på med denne fortsatt når du er klar til å se over resultatet..

Legesenteret har startet med en betalingsautomat. Denne fungerer bra- for oss under 60. Alle eldre pasienter sliter med denne, da de ikke forstår hvordan den fungerer. Dermed må personalet i luken ut og hjelpe til. Denne seansen kan gjerne ta ti minutter... og i mellomtiden hoper køen seg opp enten foran automaten eller foran luken for de som måtte ha spørsmål å komme med der.
Jeg har derfor konskevent unnlatt å betale via automat. Jeg drar heller med engang og betaler det ekstra gebyret for å få den tilsendt på giro.

En grei lege om du ikke går der ofte og om du har barn med vanlige barnesykdommer. Ikke velg denne legen om du har kronisk sykdom, komplikasjoner i forbindelse med sykdom, eller barn med særlige behov.
Det er iallfall mitt råd basert på min årelange erfaring med denne legen.

Hvorfor jeg ikke har byttet før? Det er bare to-tre leger her med ledig kapasitet. Og etter hva jeg hører er disse ikke noe bedre... Så det er bare å bite i det sure eplet mens man sjekker fastlegekapasiteten ukentlig!

Flott lege!

Meget dyktig lege. Lyttende og kunnskapsrik! Opplever at han tar seg god tid og er nøye. Aldri gått fra kontoret hans missfornøyd. Alltid positiv og interessert i å hjelpe deg!

Seriøs og dyktig

Har kun positivt å si om Servet Degirmenci. Lytter godt til det du har på hjerte og jeg føler at han tar alt jeg sier seriøst. Blir raskt henvist til spesialist og videre utredning de gangene de har vært behov for det.

Anbefales på det sterkeste.

Den beste legen jeg har hatt!

Føler meg forstått og tatt på alvor, føler at han er oppriktig opptatt av å forbedre min situasjon.

Svært bra.

Får raskt time når det er noe ikke-akutt, får komme til på dagen om det er behov for sykemelding. Han er grundig, lyttende og gir gode tilbakemeldinger under konsultasjonen. Sjelden venting mer enn et minutt eller to over oppsatt tid. En føler seg hørt og forstått, og han tar heller en prøve for mye enn en for lite.
Ingen andre leger har vært like grundig og imøtekommende tidligere.

Venting på telefonen til sentralbordet er dessverre en annen sak, men det kan vel neppe han lastes for. Det er et legesenter med mange andre.

Dyktig

Han utfører alt jeg forventer av en lege: Lytter, grundig somatisk vurdering og testing. Flink å forklare og grunngi beslutninger. Høflig og flink å gi vanskelige beskjeder. Det er skjelden en får et så godt inntrykk etter et legebesøk. Mange leger i Norge som kunne lært mye av han.

Flink på enkelte ting

Dersom du sliter med depresjoner er Degirmenci en god, tilgjengelig og flink lege. Syns ikke han er like flink til å ta deg på alvor med somatiske plager. Har dårlig tid under konsultasjonen, så timen blir litt stress.

God ivaretaking av pasienten

Fagleg dyktig, grundig, god dialog med pasienten, god kontakt med sjukehuset og vidaresender raskt til spesialist hvis det er behov for det, veldig dyktig på ryggproblem, muskelproblem m.m. Har alltid treft rett diagnose hos meg.
Det er ofte problem med å kome gjennom på telefon til legesenteret til visse tider, må gjerne prøve igjen på eit anna tidspunkt.
Har hatt han som fastlege sidan han starta på dette legesenteret.