Jakob Petter Bjertnæs

Autorisasjon (2002)

Gløshaugen legesenter AS Telefonnummer400 01 223400 01 2 ...
Richard Birkelands veg 5 7034 Trondheim
Jakob Petter Bjertnæs er en av 197 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Jakob Petter Bjertnæs

Må komme klar med egen diagnose

Pasienten må selv komme med diagnose og svar på sin sykdom. Nekter også å sjekke vanlige skader som for eksempel sene betennelse. Sier at mange kommer med det derfor orker han ikke å sjekke det.

Dyktig lege som er rett på sak

Effektiv og flink lege, men for å sette pris på ham som lege må en nok helst ønske en lege som er rett på sak. Han kan av og til konkludere litt raskt dersom han er sikker på hva som er diagnosen, noe som nok kan gjøre at man opplever å ikke ha fortalt ham alle detaljene om problemet.

For meg passet dette fint. Likte også at jeg alltid kom raskt frem på telefonen og alltid fikk rask time. Jeg opplevde at han holdt det han avtalte og fulgte meg opp på telefon i etterkant av en time hos ham.

Han er flink, og er nok ikke en lege som passer for alle.

Stressende og bagatelliserende

Jeg er sikker på at dette er en veldig kunnskapsrik mann, som er flink i faget sitt.

Men han kunne hatt mye å lære fra lege/pasient-kurset som gjennomføres på NTNU. Det handler om å ikke overkjøre pasientene sine, om å lete etter en bio-psykososial sammenheng og ikke minst: å ta seg tid.
Helst mer enn 3 minutter.

På alle mine konsultasjoner har jeg blitt helt overkjørt og ikke følt meg lyttet til i det hele tatt. Tross at jeg tydelige hadde store bekymringer, som hadde vært lett å ta tak i.

Som sagt er jeg sikker på at Jakob er kjempedyktig i faget.

Men, beklager, denne pasientbehandlingen var rett og slett for dårlig.

Med vennlig hilsen medisinstudent, som nå har byttet fastlege.

Godt inntrykk

Har hatt han som fastlege i over 15 år, og har vel kanskje vært der ca 1 gang i året i snitt. Føler han bryr seg og tar seg tid til å sjekke bakgrunn samtidig som nåværende situasjon for å komme frem til en løsning. Har også opplevd at han har fulgt opp en situasjon i etterkant uten at det var forventet. Veldig fornøyd med service og omtanke.

Stresset og uinteressert

Jeg har alltid følt meg litt til bry når jeg er hos Bjertnæs. Sitter gjerne 45 minutter på venterommet, og er inne hos han i maks 3 minutter. Jeg merker veldig godt at han er stresset, noe som ikke er rart når han har dobbelt så mange pasienter som mange andre leger. Han er veldig direkte og kort, og konkluderer fort med hva som er problemet uten å høre på innspill fra meg. Anbefaler ikke å gå til han for senebetennelser eller muskelsmerter, da det eneste han gjør er å skrive ut smertestilliende medikamenter. Nå har jeg byttet lege.