Hilde Bruheim

Tine Bugges vei 1A 7540 Klæbu
Tlf: 72 83 01 70 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Hilde Bruheim er en av 5 fastleger i Klæbu

Siste vurderinger av Hilde Bruheim

Dårlig kommunikasjon og blir ikke tatt på alvor

Har vært til henne i ett og et halvt år nå. Hver gang jeg skal fortelle hva jeg kommer for så vrir hun det om og snakker om noe annet, snakker om det jeg ikke kom for helt til legetimen er ferdig. Var til henne nettopp og skulle egentlig ta videre utredning for allergi(prikktest) er såpass sterk allergi at jeg må bruke epipen. Er allergisk mot mye. Men det er mye jeg ikke vet om allergien min enda.
Men Når jeg kommer til henne forteller hun at jeg skal bare bruke epipenen hvis jeg får reaksjoner.. så trengte ikke allergitest. Da ble jeg forbanna.
Og skyldte på at det var så mange pasienter å ventet. Så jeg ventet på legen på venterommet en halvtime. Også er jeg inne til henne i 5 min bare for å høre henne si dette..
dette er jammen meg dårlig. Skal ihvertfall bytte fastlege! Det er sikkert og visst

Skulle ikke vært lege

Unngå denne legen om du kan, hun tar deg ikke på alvor å er svært dømmende! At denne dama jobber på helsestasjonen for unge et en skam! Burde byttet jobb hun her :)

Anbefales ikke!

Har vært hyppig innom legekontoret til dr. Bruheim. Jeg har slitt med forskjellige sykdommer, men har skjelden fått ordentlig klart hva det er som feiler meg. Om jeg blir satt med en "diagnose" er det lite som blir gjort med det. Jeg har gått med dårlig pust i over 1 år, og det eneste som er blitt testet i forhold til dette er pollenallergi. Det blir skrevet ut nye resepter som "skal hjelpe" mot pusten min, og uansett om jeg har prøvd dette før, og sier at det ikke hjelper, blir konklusjonen å skrive ut nye typer nesespray, hver gang jeg er innom. Tar meg ikke på alvor, og føler hun ikke orker å ta seg bryet av å ta nye tester av meg. Anbefales ikke!

Hører ikke hva du har å si. Bestemmer noe helt annet enn hva du kom for. Lite hjelp å få .

Skriver feil på resepter. Feil navn på resepter. Useriøs lege. Unnga henne om du vil ha hjelp.hun hører ikke på det du har å si og bruker sitt eget privatliv som mal for å vurdere andre sin situasjon. Blir sur om du selv har kunnskap om noe og blir vrang i form av at hun vil ikke ta blodprøver feks. Useriøs lege som bør unngåes.

Dømmende

Føler at hun dømmer meg når jeg tar opp mine problemer. Har fått kjeft flere ganger.
Mens jeg var gravid var hun veldig trivelig og det virket som hun var interessert i å høre på meg, men hun er dårlig til å undersøke barna.
Veldig lett for å skrive ut medisin uten en ordentlig sjekk.

Snill og hyggelig

Hilde er alltid blid og positiv. Jeg hadde henne i flere år, og selv om jeg generelt gruer meg ikke til legebesøket, så gikk det greit med henne fordi jeg ble møtt med respekt og forståelse. Hun brukte god tid til å prate om både det jeg kom for og andre ting. Hun er også flink når det kommer til det psykiske. Og hun var flink i møter med Nav.

Ikke helt der

Merkelig måte å kommunisere på..
Føler at en ikke blir hørt, sånt er bare slitsomt!
Drar ikke til lege for morro skyld!

Har null tillit til denne legen lengre

Faglig dårlig lege, som egner seg dårlig til pasienter med psykisk helseproblemer. Hun er fjern , og lytter ikke, og vrir bestandig samtalene over på noe helt annet. Kom jeg inn med bihulebetennelse, så klarte hun og bruke opp den timen til å snakke om mine psykiske plager i stedet, så jeg gikk ut der ifra med uforurettet sak.
Hun virker besatt på og medisinere.. og er elendig på å følge opp sine pasienter. Hun glemmer fort og har noen kommentarer og språkbruk som fikk meg til å reagere med vantro og bytte fastlege etter 5 år .
Hun egner seg heller ikke til å behandle sykdommer hos barn.

Jeg er utrolig misfornøyd med henne, og hennes utsagn og språkbruk fikk meg til å reagere i vantro og bytte fastlege meget fort. for hele familien.

Unngå henne og du vil ha riktig behandling, det er min mening...

Meget god lege/samtalepartner

Jeg har hatt Hilde Bruheim som fastlege i mange år. Jeg har nå flyttet fra Klæbu for 5 år siden, men hun er fortsatt min fastlege.
Jeg har hatt flere tunge perioder med både psykiske og fysiske plager. Har også fått hjelp av henne med spilleavhengighet. Hun ble til og med i møter på NAV i en helt annen kommune enn Klæbu, bare for å sikre seg at jeg fikk den hjelpen jeg trengte.
Jeg er i dag meget velfungerende, med fast jobb som Statstjenestemann. Mye av det tillegger jeg hjelpen Hilde Bruheim har gitt meg. Hun er også fastlege til flere i min familie selv om vi har flyttet til andre kommuner.

Den beste legen jeg har hatt så langt. Villig til å lytte og forstå. Rask med henvendelser.

God info om ulike medisiner og virkninger. Påpasselig ang avhengighet på visse medikamenter.
Trivelig

Kjempe flott lege

Har bestandig hjulpet med hva det enn skal være, sendt meg videre til st.olav der hun ikke er sikker selv. sitter og prater med deg under timen, og bryr seg om hva du sier, blitt med meg i møter med Nav og ordnet ut også. meget meget fornøyd.

Skuffende inntrykk

Jeg kom flyttende til Klæbu, og derfor ville jeg skifte fastlege. Bruheim var imidletid vanskelig å få kontakt med. Hun misforsto alt jeg sa, kom med ubakelige verbale innspill på mye av det jeg sa, nesten som "stikk", og disse kunne være alt fra merkelige kommentarer til det jeg følte som krenkende. Hun tok seg ikke tid til å høre på meg, og jeg måtte gå flere ganger med uforrettet sak. Det værste var alle de merkelige påstandene om meg som person og de underligste "råd", samt verbale "stikk". Slikt har jeg aldri opplevd før i helsevesenet.

Dette gjorde at jeg ikke kunne ha tillitt til henne, verken medisinsk eller i forhold til det å betro vanskelige forhold i min livssituasjon. Hun virket lite forståelsesfull for si det direkte. Det er mulig dette er et utslag av dårlig kjemi, så jeg "dømmer" henne ikke i forhold til andre. Alle kan hjelpe noen, men ingen kan hjelpe alle.

Svak faglig opplevelse

Hun virker faglig usikker, og bruker ofte den "store kloke legeboken" i håp om å finne noe som passer inn i hennes teorier.
Oppleves til tider distre, og lite tilstedeværende i samtaler.
Får inntrykk av at hun søker løsninger som generer minst tid og energi uten at det er nødvendigvis den beste for pasienten.

Har hatt Hilde nå som fastlege i flere år, da jeg flyttet ut av Klæbu og til Trondheim , så søkte jeg om og få beholde Hilde som lege, og det fikk jeg ;)
Hilde er et menneske som bryr seg om meg som pasient, hun har ringt meg etter operasjoner for og høre hvordan det er gått, hun har bestandig sendt meg videre til spesialister ved behov, føler meg rett og slett både hørt og trodd av henne, tipp topp tommelen opp.

Grei og forståelsesfull

Min oppfatning av henne er at hun tar seg tid til å lytte og lar deg prate ut om det som plager deg, Man føler aldri at man blir jagd ut av kontoret, tvert imot. Man får pratet ut om alt det som feiler en, både fysisk og psykisk, og er det behov for mer tid så blir du anbefalt å komme tilbake for en prat. En god lege som bare vil det beste for pasienten. Utrolig hjelpsom, også hvis NAV er involvert. Anbefales sterkt!

Den beste legen som finnes

Fantastisk lege. Hun lytter, er forståelsesfull, veldig støttende i møter med nav, og er veldig flink med faget sitt. Hender seg selvfølgelig at hun er litt forsinket til timen, men humøret og det blide vesenet kompenserer for det syns jeg.
Hun har hjulpet meg kjempemasse.

En god lege :-)

Har hatt Hilde Bruheim som fastlege i flere år.Opplever å bli sett og hørt.Har alltid fått riktig diagnose og behandling.Hun har lav terskel for å henvise pasienter til røntgen,speisialister osv.Det er viktig sett med mine øyne.Hun er en trivelig og imøtekommende lege som jeg har full tillit til.

Tja... både gode og dårlige opplevelser

De beste opplevelsene jeg har hatt med Dr. Bruheim er når jeg har kommet med noe akutt som er klart og tydelig og avgrenset. Da har jeg fått utmerket behandling. Jeg tror hun kan legefaget sitt ganske greit.

De litt mer tvilsomme opplevelsene har jeg hatt når det gjelder kommunikasjon. Jeg har ikke alltid vært sikker på om hun egentlig har hørt hva jeg har sagt. Litt distré, kanskje? Og hun kan av og til si litt rare ting... slik at jeg ikke har helt tillit.

Av de legene jeg har hatt i mitt liv er hun i "mellomsjiktet". Men absolutt ikke av de dårligste!! Og jeg har aldri hatt opplevelsen av å bli motarbeidet eller at hun er arrogant.

Ble godt tatt i mot jeg...

Kom uanmeldt på legekontoret pga sterke smerter i mageregion. Ble godt tatt i mot av henne. Grundig undersøkt, sendt på undersøkelse, hvor hun ringte meg opp både i forkant og i etterkant for å høre hvordan det var med meg.

Følte jeg ble tatt på alvor og godt fulgt opp i den situasjonen hvertfall.

Verste legen jeg har hatt

DÅrlig lege som ikke tar pasientene på alvor. Den eneste gangen jeg ble tatt på alvor var da hun ble filmet for å bli bedre i kommunikasjon med pasienter. Lærte lite, for hun ble like ille etterpå...