Hedda Skjolde Fiske

Din Doktor AS
Vollabakken 3 7030 Trondheim
Hedda Skjolde Fiske er en av 172 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Hedda Skjolde Fiske

Legen jeg er så heldig å ha

Er meget fornøyd med Hedda som fastlege. Henne håper jeg å beholde lenge. Hun tar seg tid til å lytte og viser at hun ser hele mennesket. Hun er rolig og tillitsvekkende. Gull verdt når jeg har følt meg utrygg. I tillegg gjør hun det "store" ekstra ved å ringe meg om prøvesvar eller sender en sms, når vi har avtalt det. Meget godt fornøyd med henne, og legekontoret forøvrig med imøtekommende og hyggelige helsesekretærer.

Tar meg ikke på alvor

Joda, jeg har hatt mine plager, og nå virker det som hun ikke gidder bry seg lengre. Hun har ikke engang sett på den nyopererte kroppsdelen som stadig gir verre og verre smerter.
Men henvisninger er hun god på, og nekter å hjelpe før en spesialist har sett på saken og det tar jo fort noen måneder. Forsøker å være blid og trivelig, men arrogansen skinner gjennom. Hun vil vel helst ha "friske" pasienter", i hvertfall føler jeg, med mine plager, at jeg er en belastning.

Faglig dyktig, tillitvekkende og varm

Jeg har hatt Hedda som fastlege i snart to år nå, og har utelukkende gode opplevelser med henne. Hun har en lett og varm tone med meg som pasient og jeg føler at hun kommer meg i møte og hører på meg. Kan ikke forstå hvorfor det er så splittede kommentarer når det gjelder henne - hun er i alle fall den beste legen jeg noen gang har hatt. Går alltid ut fra timene hennes med en betryggende følelse av å ha blitt ivaretatt, både på det medisinske og det medmenneskelige planet.

Super lege!

Under mitt første svangerskap kom heldigvis Hedda tilbake fra sitt siste, og hun har vært helt fantastisk å ha som lege. Hun har ivaretatt meg og barnet på aller beste måte, er en god lytter, forklarer godt, og har til og med tatt seg tid den dagen i uka hun ikke er på jobb på legesenteret til vanlig. Ingenting å utsette.

Litt arrogant

Jeg opplever ikke at Hedda ser meg eller tar meg på alvor. Jeg opplever å bli vurdert ut ifra generaliserende fakta, ikke ut ifra meg som enkeltmenneske. Dersom jeg har bekymringer eller spørsmål i forhold til sykdom blir dette nærmest ledd av. Hun er god på det konkrete og fysiske, men kunne med fordel vært mer helhetlig i sine vurderinger.