Hedda Skjolde Fiske

Din Doktor AS

2006

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Din Doktor AS
Vollabakken 3 7030 Trondheim
Hedda Skjolde Fiske er en av 172 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Hedda Skjolde Fiske

Legen jeg er så heldig å ha

Er meget fornøyd med Hedda som fastlege. Henne håper jeg å beholde lenge. Hun tar seg tid til å lytte og viser at hun ser hele mennesket. Hun er rolig og tillitsvekkende. Gull verdt når jeg har følt meg utrygg. I tillegg gjør hun det "store" ekstra ved å ringe meg om prøvesvar eller sender en sms, når vi har avtalt det. Meget godt fornøyd med henne, og legekontoret forøvrig med imøtekommende og hyggelige helsesekretærer.

Tar meg ikke på alvor

Joda, jeg har hatt mine plager, og nå virker det som hun ikke gidder bry seg lengre. Hun har ikke engang sett på den nyopererte kroppsdelen som stadig gir verre og verre smerter.
Men henvisninger er hun god på, og nekter å hjelpe før en spesialist har sett på saken og det tar jo fort noen måneder. Forsøker å være blid og trivelig, men arrogansen skinner gjennom. Hun vil vel helst ha "friske" pasienter", i hvertfall føler jeg, med mine plager, at jeg er en belastning.

Faglig dyktig, tillitvekkende og varm

Jeg har hatt Hedda som fastlege i snart to år nå, og har utelukkende gode opplevelser med henne. Hun har en lett og varm tone med meg som pasient og jeg føler at hun kommer meg i møte og hører på meg. Kan ikke forstå hvorfor det er så splittede kommentarer når det gjelder henne - hun er i alle fall den beste legen jeg noen gang har hatt. Går alltid ut fra timene hennes med en betryggende følelse av å ha blitt ivaretatt, både på det medisinske og det medmenneskelige planet.

Super lege!

Under mitt første svangerskap kom heldigvis Hedda tilbake fra sitt siste, og hun har vært helt fantastisk å ha som lege. Hun har ivaretatt meg og barnet på aller beste måte, er en god lytter, forklarer godt, og har til og med tatt seg tid den dagen i uka hun ikke er på jobb på legesenteret til vanlig. Ingenting å utsette.

Litt arrogant

Jeg opplever ikke at Hedda ser meg eller tar meg på alvor. Jeg opplever å bli vurdert ut ifra generaliserende fakta, ikke ut ifra meg som enkeltmenneske. Dersom jeg har bekymringer eller spørsmål i forhold til sykdom blir dette nærmest ledd av. Hun er god på det konkrete og fysiske, men kunne med fordel vært mer helhetlig i sine vurderinger.

Fornøyd!

Jeg har aldri før opplevd god kontakt med en lege, men når jeg kom til Hedda følte jeg meg ivaretatt. Det er ingen problem å komme med "dumme" spørsmål, og varierte problemer, hvis hun er i tvil sjekker hun opp temaet umiddelbart. Hun beskriver også hvorfor ting er som de er, og hvorfor hun sier det hun sier. Jeg føler at hun bryr seg om meg som pasient, og hun har flere ganger uttrykt at hun er fornøyd med min innsats i å selv finne løsninger på problemer. Når jeg går ut fra legetimen har jeg fått svar på alt jeg lurer på, og Hedda går ofte dypere inn på spørsmålene mine enn jeg hadde forventet. Betryggende :)

Jeg har fått vikar for henne en gang (svangerskapspermisjon), og også hun var helt super! Ellers kan det være ganske lange ventetider for å komme inn til henne, men det har sjelden vært et problem for meg. Jeg vet rett og slett ikke hva hun kunne gjort bedre :)

Great MD

I have been her patient for years now, indeed since she started at Din Doktor. I have been there many times over the years and I had consultations with her and with her vikars, I have had not a single bad experience. She (and her substitutes) was (were) always nice, attentive and provided the care and follow up I needed.

Vikar etter vikar

Selv om jeg har hatt Hedda som fastlege over mange, mange år har jeg kanskje møtt henne 1 gang. Hun har stort sett alltid vikarer, og man får aldri de samme. Byttet fastlege da dette ikke funker for meg.

Aner ikke hvem hun er

Dette handler ikke først og fremst om legen, men om legekontoret. Jeg har de siste 3-4 årene kanskje vært til legen 1 gang i året i snitt, med ulike "småproblemer". Og jeg har aldri møtt Hedda Fiske.
Jeg har i tillegg møtt en ny person hver gang.

Legekontoret forøvrig har hyggelige mennesker på jobb. Men føler at det blir problematisk å etablere et lege/pasientforhold når legen ikke er tilstede.

Vurderingen er altså gjort på bakgrunn av at jeg aldri har hatt kontakt med den samme legen på legekontoret. Ikke fordi jeg synes fastlegen har gjort en god/dårlig jobb, da jeg ikke kam si noe om det.

Har forøvrig byttet legekontor utelukkende pga. dette.

Ovenfra og ned holdning

Hatt denne legen i mange år, men møtes stort sett av vikarer. Sist jeg var hos henne var en forferdelig opplevelse og jeg har sjeldent følt meg så "liten" som når jeg gikk ut fra timen. Har derfor stort sett gått på aleris de siste årene. Nå har jeg endelig byttet fastlege og håper på bedre efraringer!

Beste fastlegen jeg har hatt

Jeg føler at Hedda virkelig hører på meg, og bryr seg om meg som person. Hun tok tak i flere problemer andre fastleger ikke har gjort.

Møtt henne en gang!

Har hatt henne som fastlege noen år nå, men kun møtt henne en gang. Har hatt forskjellige vikarer hver gang jeg har vært der og velger derfor å bytte fastlege nå.

En lege med mye omsorg og som skaper tillit!

Dette er en av de beste legene jeg har møtt. Hun lytter, ser deg og henviser videre der det er behov. Har alltid følt at hun tar meg på alvor.

Hyggelig

Vært i svangerskapspermisjon, men kan ikke klandres for "utilgjengelighet" av den grunn. Anbefales. :)

Helt ok

Helt grei lege. Hun har vært mye ute i svangerskapspermisjon så jeg har hatt en del vikarer i tiden jeg har gått der. Hun er flink til å lytte og tar deg på alvor. Jeg er imidlertid litt usikker på hvor sikker hun er på det faglige, virker som hun henviser uansett og greier nesten aldri finne ut av ting selv. Jeg er ikke den som er oftest hos legen, og er stort sett frisk, så kanskje noen andre stiller i bedre posisjon til å vurdere henne. Når det gjelder selve legesenteret Din Doktor så er det horribel service, noen av sekretærene der er direkte sure og korte på telefon (hvis man er så heldig å få svar). Venterommet er også kaldt og utrivelig, ikke tilgjengelig vann eller kopper dersom man skulle bli sittende en stund og vente, noe som desverre har skjedd 9 av 10 ganger jeg har vært der. Er glad jeg skal flytte for da kan jeg også skifte legesenter.

Omsorgsfull og lyttende

Hun har alltid vært blid og hyggelig. Hun lytter og tar seg god tid. Hun er også flink til å lese seg opp på ny kunnskap om sykdommer og medisiner som kan hjelpe. Viser medfølelse.
Det er alltid lang telefonkø hos Din Doktor, men dette er ikke legens feil.

Ikke god opplevelse

Refererer til en vurdering gjort ovenfor og skriver under på akkurat samme erfaring. :"Jeg opplevde å ikke bli forstått eller sett som pasient, jeg ble ikke fulgt opp, og mine plager ble bortforklart og bagatellisert. Hun var motvillig til å sende meg til videre undersøkelser. Det var vanskelig å bli hørt. Har ikke vist god kunnskap om psykiske lidelser eller psykosomatikk"

Jeg oppfatter Hedda som god nok når det kommer til somatikken og er hyggelig med barna min. Derimot så opplever jeg svært dårlig forståelse av psykologiske problemstillinger og forståelse eller interesse for dette. Jeg opplever at jeg ikke tas på alvor og sitter igjen med en følelse av at hun syns jeg er latterlig. Min oppfattelse er at dette svekker henne stort som fastlege, hun har også et ansvar for å ta pasienter med subjektive psykiske plager på alvor og med empati. Pasienter skal gå ut i fra legen sin med en følelse av å bli tatt på alvor og føle at man er mennesker med likeverd.

Jeg skifter lege.

Dyktig og imøtekommende lege

Hedda er en tydelig og omsorgsfull lege. Hun ønsker virkelig å hjelpe, lytter samt er tydelig i sine medisinske vurderinger. Jeg opplever henne som svært profesjenell samt som et varmt menneske. Anbefales!

MYE rot i administrasjonen!

Hedda er en grei og forståelsesfull lege, har fått hjelp til det jeg har trengt.
Dessverre er det vanvittig mye rot i administrasjoen hos Din Doktor.
Slett behandling, dårlig kundesevice mye rot med fakturering og oppdatering av informasjon i systemet. Ser dessverre ut til at dette er et gjennomgående problem der. Det er faktisk så ille at jeg vurderer å skifte legesenter.

Misfornøyd

Jeg opplevde å ikke bli forstått eller sett som pasient, jeg ble ikke fulgt opp, og mine plager ble bortforklart og bagatellisert. Hun var motvillig til å sende meg til videre undersøkelser. Det var vanskelig å bli hørt. Har ikke vist god kunnskap om psykiske lidelser eller psykosomatikk.