Magnus Kristinn Halldorsson

Idungården Legesenter DA

1994

Tilleggskompetanse

Sjømannslege

Blir varslet når nye vurderinger blir publisert

Idungården Legesenter DA Telefonnummer73 83 36 1073 83 36 ...
Olav Tryggvasons Gate 24C 7011 Trondheim
Magnus Kristinn Halldorsson er en av 179 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Magnus Kristinn Halldorsson

Lite positivt å si

Jeg har gått til Halldorsson i litt over 4 år i Trondheim. Dette har dessverre ikke vært noen god opplevelse for meg. Han viste liten empati da jeg ba om å få utskrevet anti-depressiva og det kunne virke som at han syntes jeg overdrev med problemene mine.

Han har konsekvent vært minimum 30 minutter for sen til avtalene våre og jeg valgte en gang å konfrontere han med dette. Da hisset han seg opp og sa at det skyldtes personer på telefonen med psykiske problemer, noe jeg skulle hatt forståelse for siden jeg også brukte lang tid første gangen jeg fortalte om mine psykiske lidelser. Jeg opplevde at han brukte min historie som et forhandlingskort, for å forsvare seg selv. Dette opplevdes som krenkende.

Jeg slet blant annet med kløe i skrittet en periode og forespurte hva jeg kunne gjøre med dette. Da mente han at jeg ikke burde gjøre noe med det, og heller ikke vaske skrittet, for han mente at det beste var at dette skulle rense seg selv.

Ved en annen anledning var jeg innom for å teste meg for kjønnssykdommer, da ville han ikke teste meg for HIV og AIDS, for det pleide han bare å teste på homofile som hadde hatt ubeskyttet sex. Dette var en noe sjokkerende melding å få.

For ikke lenge siden var jeg innom for å ta noen blodprøver. Det tok lang tid uten at jeg hørte noe mer, så jeg valgte å kontakte legesenteret for å høre. Da fikk jeg tilsendt en lang liste med en haug med tall jeg ikke forsto noe av og jeg fikk ingen forklaring på hva disse betydde.

Rent generelt har jeg opplevd å ikke bli tatt på alvor og at jeg har måttet anstrenge meg for å overbevise han om at jeg burde få ta ulike tester. Noe som har vært slitsomt og føltes respektløst, særlig når det handlet om de psykiske plagene mine.

Lite hjelpsom

Jeg opplevde legen som nedlatende og lite samarbeidsvillig. Han var til tider moraliserende og jeg følte ikke at han ville hjelpe meg. For eksempel, jeg spurte om et legemiddel søsteren min brukte som fungerte for henne, og han sa at det var for pasienter som var mer plaget enn meg, men da jeg byttet fastlege var det det første jeg fikk foreslått uten å måtte nevne det selv.
En annen gang ba jeg om hjelp med øret mitt. Hans mening var at jeg måtte vente og se (noe jeg visste kom til å ende dårlig), så jeg sa at han skulle ringe noen som ville hjelpe meg. Kirurgene på sykehuset var helt med og tok meg inn samme dag.
Denne legen fikk meg til å ikke ville gå til legen, og til å føle at jeg alltid måtte forsvare ønsket om behandling, uansett hva det var snakk om.

Fraværende og kom sent til avtalen

Kom for sent til avtalen og virket lite støttende gjennom hele samtalen. Følte ikke at han egentlig lyttet til hva jeg hadde å si.

Flink lege

En god og empatisk lege. Tar seg tid til å lytte til det du har å si og henviser videre eller bestiller undersøkelser når det er nødvendig.

Trygg og kunnskapsrik

Syntes han er en flott fastlege som tar meg på alvor. Han er grundig og tyr ikke til lette løsninger. Leser en del om at noen oppfatter han klossete med kvinneting, dette er jeg uenig i. Han er svært profesjonell og virker tillitsfull.

Eneste minus er telefontiden på legesenteret. Lang telefonkø og med fokus på SMS-bestillinger, noe jeg misliker.