Magnus Kristinn Halldorsson

Tlf: 73 83 36 10 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Magnus Kristinn Halldorsson er en av 172 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Magnus Kristinn Halldorsson

Lite hjelpsom

Jeg opplevde legen som nedlatende og lite samarbeidsvillig. Han var til tider moraliserende og jeg følte ikke at han ville hjelpe meg. For eksempel, jeg spurte om et legemiddel søsteren min brukte som fungerte for henne, og han sa at det var for pasienter som var mer plaget enn meg, men da jeg byttet fastlege var det det første jeg fikk foreslått uten å måtte nevne det selv.
En annen gang ba jeg om hjelp med øret mitt. Hans mening var at jeg måtte vente og se (noe jeg visste kom til å ende dårlig), så jeg sa at han skulle ringe noen som ville hjelpe meg. Kirurgene på sykehuset var helt med og tok meg inn samme dag.
Denne legen fikk meg til å ikke ville gå til legen, og til å føle at jeg alltid måtte forsvare ønsket om behandling, uansett hva det var snakk om.

Fraværende og kom sent til avtalen

Kom for sent til avtalen og virket lite støttende gjennom hele samtalen. Følte ikke at han egentlig lyttet til hva jeg hadde å si.

Flink lege

En god og empatisk lege. Tar seg tid til å lytte til det du har å si og henviser videre eller bestiller undersøkelser når det er nødvendig.

Trygg og kunnskapsrik

Syntes han er en flott fastlege som tar meg på alvor. Han er grundig og tyr ikke til lette løsninger. Leser en del om at noen oppfatter han klossete med kvinneting, dette er jeg uenig i. Han er svært profesjonell og virker tillitsfull.

Eneste minus er telefontiden på legesenteret. Lang telefonkø og med fokus på SMS-bestillinger, noe jeg misliker.

En bra lege!

Jeg er ikke ofte til lege, men jeg har et godt inntrykk av denne fastlegen. Forståelsesfull og saklig.

Flink fastlege

Har hatt Halldorsson som fastlege i flere år, og er godt fornøyd. Har vært der med ulike problemer, både fysiske og psykiske - og føler alltid jeg blir tatt seriøst. Han tar seg god tid når det er nødvendig. Han kan dog oppleves som noe klønete i møte med "kvinneproblemer", men han er i mine øyne en svært kompetent lege.

Bra

Syns han var veldig behagelig og trygg å være hos. Følte ikke at han hadde det noe travelt, men at han tok seg god tid.

Veldig fornøyd

Han klarer å forstå seg utrolig bra på det jeg har å si, og jeg føler meg veldig trygg hos han. Ellers virker han klok og ordentlig, og som en person man kan stole på.

Not satisfied at all

I really don't recommend him, In my case I felt he has lack of knowledge, communication and experience. He doesn't have any sense of humor with patient

Ikke fornøyd

Student fra Østlandet - misfornøyd. Legekontoret generelt er svært vanskelig å få kontakt med. De besvarer KUN SMS, selv om jeg ofte har ønsket å prate med dem via telefon. Jeg har da gitt opp etter 20 min i "telefonkø". Det merkelige er at de besvarer SMS sporenstreks etterpå. I tillegg har de svært sære åpningstider på telefonlinjen.

Hva gjelder dr. Halldorsson er jeg ikke særlig fornøyd med konsultasjonene. Jeg føler jeg "hastes" gjennom og sitter egentlig igjen med flere spørsmål enn svar, til tross for at jeg beskriver plagene mine på en adekvat måte. Dette kan muligens forklares med at hans stappfulle pasientliste.

Føler meg heller ikke helt "trodd på". Dette er muligens noe overdrevet, men de gangene jeg har vært der har jeg hatt reelle plager, og jeg finner heller ingen grunn til å "lyve" om plagene mine. Sympati får jeg fra andre steder.

Byttet etter kort tid.

Jeg byttet fastlege etter noen mnd. i svangerskapet. Jeg synes at han er ubehagelig og flossete.

Trygg og lyttende lege

Jeg føler meg godt ivaretatt av Magnus Halldorsson. Jeg føler han lytter til det jeg har å si, kommer med oppfølgingsspøsmål, spør også hvordan det går med problemer jeg hadde forrige gang og generelt bryr seg. Han spør alltid om det var noe mer når jeg er ferdig med å si det jeg ville si, så jeg føler han tar seg tid og tar meg seriøst. Han stirrer ikke på dataen mens jeg snakker, men ser på meg og lytter. Hans behandling har ofte fungert, eller jeg har blitt sendt videre ved behov. Jeg synes også det har vært problemfritt å ta opp seksualspørsmål selv om jeg er kvinne i 20-årene.

Kvinneting ikke denne legen man skal oppsøke, men ved lytte og empati

Kjempe flink til å lytte og forstå hva man sier til han, men ønsker man å sjekke seg eller har problem i analåpning osv. Lite sjekking på hva som er problemet, han spør heller gjerne. Får følelse av at han synes det er flaut med kvinneting. Jeg sitter i grunn å gir han svaren selv føler jeg. litt mer bestemt kunne han ha vært, når jeg forklarer hva jeg ønsker eller hva som er problemet. Men er vel dårligst på det å kontrolle ved kjønnssykdommer eller problem i anal.

Ikke den beste

Følte kommunikasjonen oss i mellom var mindre bra. Da jeg var syk som mest, fikk jeg minst hjelp. Ved undersøkelser ble jeg ikke alltid fortalt hva som skulle skje. Måtte ty til hjelp fra en annen lege for å finne ut hva som var galt. Da jeg begynte å bli bedre fikk jeg med ett mye bedre hjelp, da var Halldorsson en grei lege.

Beste legen ever!!!!!!

Jeg har hatt denne legen i ca 10 år. Jeg er særdeles fornøyd med han, jeg har hatt et par problemer og trengt sykmelding et par ganger, han lytter, er empatisk og veldig hyggelig. Han har ringt meg mens jeg har vært sykemeldt bare for å høre hvordan jeg har d. Jeg har også trengt en operasjon for senebetennelse og d gikk ca 14 dagen før jeg fikk time på privatklinikk. Jeg er snart 50 år og har aldri hatt en bedre lege så jeg kjenner meg ikke igjen i enkelte av kommentarene her. Kjempedyktig,grei og flink!!!!

Byttet raskt til en annen lege

Opplevde ikke god kontakt med denne legen. Følte han syntes det var flaut å snakke om "kvinneting". Kan sikkert være en god lege for menn, men for meg som den gang var ung kvinne var ikke dette noen drømmelege. Rett og slett pinlig og ekkelt.

lite imøtekommende

jeg har flyttet en del rundt i landet pga studier, og har derfor hatt en del ulike fastleger opp gjennom tidene. Halldorsson er blant disse den minst behjelpelige og imøtekommende legen jeg har benyttet. Jeg har sjelden hatt bruk for legene mine, da det har vært mest for fornyelse av prevensjon og småting opp gjennom årene. da jeg gikk til Halldorsson ønsket jeg å få tatt ulike prøver, for jeg hadde sterke mistanker om at jeg var allergisk eller sensitiv til noe matprodukter, og sleit med blodsukker og fordøyelse. etter å ha måtte begrunnet meg godt og nøye følte jeg han mer eller mindre flirte av meg og spurte svært arrogant om jeg hadde et "variert kosthold". jeg sa ja, og det ble med det. hva kunne da være problemet, tenkte vel han. Hva vet han om hva jeg ligger i konseptet "variert kosthold"? hva ligger han i variert kosthold? hva er egentlig et godt kosthold? dette er en for vag konkludering av en lege, og svært reduksjonisitisk.

Videre sa jeg at jeg ihvertfall gjerne ville ta tester for dette, noe han av en eller annen merkelig grunn prøvde å få meg til å unngå, ved å spørre om jeg virkelig ville ha en tupe ned i magen min. Jeg var helt målløs. jeg hadde klump i halsen og følte jeg ikke hadde mer å gå på, for det var sårt å bli møtt med så mye skepsis og følte han virkelig bagatelliserte problemet mitt. jeg har aldri følt meg så umyndiggjort og maktesløs som møtet med ham. Før jeg gikk ut spurte han om jeg ville ta en urinprøve for å teste meg for klamydia, noe som var svært besynderlig siden jeg ikke hadde nevnt noenting om at jeg ønsket en slik test, i tillegg til at jeg mener jeg fortalte han at jeg hadde samboer.

Denne hendelsen skjedde for 3 år siden, men husker den fremdeles godt. jeg turde ikke gå til en annen lege for ny vyrdering, for jeg var redd for å bli tatt like useriøst som Halldorsson behandlet meg.

En annen samtale med Haldorsson var over telefon. Jeg var blitt utsatt for en alvorlig trafikkulykke mens jeg var på feltarbeid i India, og måtte ha Haldorsson til å sende en henvendelse til Haukeland sykehus i bergen (som er fødebyen min) etter jeg ble fraktet hjem igjen. Her ble jeg igjen møtt med lite samarbeidsvillighet, hvor han tydelig fant det veldig vanskelig å motta mail med pdf filer av mine rapporter fra utlandet, som han måtte se på for å kunne henvende meg videre i Bergen. Han spurte om jeg ikke heller kunne fakse de. Faks? i 2011? Jeg måtte derfor ta omveien å sitte mange timer å vente på legevakt i Bergen. Da tok jeg endelig initiativet og byttet lege.

Den værste legen jeg har hatt

Store problemer med å snakke om en vansklig sak med denne legen. Følte jeg ikke ble tatt på alvor, og fikk ingen hjelp eller henvisning. Tok flere år før jeg turte gå til lege en annen plass igjen med saken min. Hadde man blitt tatt på alvor med en gang, kunne man blitt spart for mange år med problemer og fortvilelse.

Tok meg ikke på alvor da jeg hadde en alvorlig sak å ta opp

Den værste legen jeg noen gang har hatt. Gikk greit å ta opp små problemer de første gangene jeg var der. Da jeg så kom med en meget alvorlig sak som rammet meg kraftig, opplevde jeg at saken ble bagatellisert og nærmest ikke var viktig, selv om der både var synlige og usynlige skader. Jeg fikk ingen henvisninger, og ingen hjelp. Jeg gikk vekk derfra med en vond klump i magen, værre enn jeg hadde da jeg kom dit, og det tok mange år før jeg torde å gå til en lege igjen for å få en løsning på problemet mitt.

Faglig dyktig

Virker faglig dyktig og flink. Følger med på det jeg sier.