Frode Helland

Selsbakkvegen 37 7027 Trondheim
Frode Helland er en av 169 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Frode Helland

veldig flink lege.

Føler at jeg blir tatt på alvor hver gang jeg er til Frode og han lytter på hva jeg har og si.
Kan føre en samtale med han og alltid blid.

Veldig førnøyd

Den beste legen jeg noen gang har hatt

Jeg er veldig fornøyd med å ha Frode som lege. Jeg føler at jeg blir både sett og hørt. Han er en stor grunn til at jeg har det bedre nå idag både psykisk og fysisk. Jeg har selv vansker for å fortelle hvor ille jeg faktisk har det og føler fort at jeg er til bry og en plage. Men jeg føler alikavel at han skjønner hva som må til for å hjelpe meg og vet hvordan jeg er, noe jeg virkelig ikke hadde forventet. Jeg går ikke så ofte til han nå lenger da jeg er mest på st.olavs, men det er godt å vite at jeg har en så god lege om noe skulle oppstå.

Utmerket fastlege

Vet hvem du er når du kommer. Bryr seg. Tar deg på alvor. Virker til å ha tid til deg. Profesjonell.

Dyktig og jordnær

Meget dyktig og jordnær lege med en menneskelig framtoning ovenfor pasientene. Som pasient føler man seg hørt og ivaretatt.

Lyttende lege som ser hele mennesket

Veldig lyttende lege som ser "hele" deg, og er opptatt av helhetlige løsninger, ikke nødvendigvis bare en quick fix med en pille. Opptatt av å se langsiktig på ting.

Opplever ham også som svært oppdatert på lover og regler både når det gjelder medisiner og støtteapparat som NAV, Husbanken, Rehabilitering osv.

Når en trenger hjelp til attester og nye resepter, er han rask med å følge opp, og det er aldri noe "rot", som jeg har opplevd andre steder.

Dessverre helt håpløst å ringe telefonen på kontoret, men sender en sms eller fyller ut skjema på nett, svarer de raskt :)

Trivelig kontor- og prøvetakingpersonale.

Til spørsmålet "hvor fort får du time", er det litt vanskelig å svare på, da en såklart ikke får time på dagen om det ikke er noe akutt (feks infeksjon), og det forventer en heller ikke. Har ikke vært inn på akutt-time i år, og dermed har jeg såklart ikke fått time på dagen, uten at det har vært noe negativt. Gav full pott for å indikere at ventetida for time er helt akseptabel.