Frode Helland

Tlf: 72 55 71 60 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Frode Helland er en av 172 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Frode Helland

veldig flink lege.

Føler at jeg blir tatt på alvor hver gang jeg er til Frode og han lytter på hva jeg har og si.
Kan føre en samtale med han og alltid blid.

Veldig førnøyd

Den beste legen jeg noen gang har hatt

Jeg er veldig fornøyd med å ha Frode som lege. Jeg føler at jeg blir både sett og hørt. Han er en stor grunn til at jeg har det bedre nå idag både psykisk og fysisk. Jeg har selv vansker for å fortelle hvor ille jeg faktisk har det og føler fort at jeg er til bry og en plage. Men jeg føler alikavel at han skjønner hva som må til for å hjelpe meg og vet hvordan jeg er, noe jeg virkelig ikke hadde forventet. Jeg går ikke så ofte til han nå lenger da jeg er mest på st.olavs, men det er godt å vite at jeg har en så god lege om noe skulle oppstå.

Utmerket fastlege

Vet hvem du er når du kommer. Bryr seg. Tar deg på alvor. Virker til å ha tid til deg. Profesjonell.

Dyktig og jordnær

Meget dyktig og jordnær lege med en menneskelig framtoning ovenfor pasientene. Som pasient føler man seg hørt og ivaretatt.

Lyttende lege som ser hele mennesket

Veldig lyttende lege som ser "hele" deg, og er opptatt av helhetlige løsninger, ikke nødvendigvis bare en quick fix med en pille. Opptatt av å se langsiktig på ting.

Opplever ham også som svært oppdatert på lover og regler både når det gjelder medisiner og støtteapparat som NAV, Husbanken, Rehabilitering osv.

Når en trenger hjelp til attester og nye resepter, er han rask med å følge opp, og det er aldri noe "rot", som jeg har opplevd andre steder.

Dessverre helt håpløst å ringe telefonen på kontoret, men sender en sms eller fyller ut skjema på nett, svarer de raskt :)

Trivelig kontor- og prøvetakingpersonale.

Til spørsmålet "hvor fort får du time", er det litt vanskelig å svare på, da en såklart ikke får time på dagen om det ikke er noe akutt (feks infeksjon), og det forventer en heller ikke. Har ikke vært inn på akutt-time i år, og dermed har jeg såklart ikke fått time på dagen, uten at det har vært noe negativt. Gav full pott for å indikere at ventetida for time er helt akseptabel.

Humørsyk

Dette er en lege man lett kan like og føle seg sett av, men på den annen side så kan han også være både skarp i tonen og "overkjøre" deg når du legger fram en vanske hvis han er i et "dårlig" humør, og han kan ta avgjørelser der man kunne hatt godt av medvirkning. Ikke bra når man gruer seg til legetimen sin fordi man ikke vet hvilket humør han er i denne aktuelle dagen. Som regel er det bra, men er det dårlig kan man føle seg både krenket og respektløst behandlet, så det har han noen punkter å endre seg på.

Skaper trygghet

Gjør at du føler du kan si ting som kanskje du synes er litt dumt. Lytter til deg og hører på deg, men sier klart ifra om ting kanskje ikke er slik du vil de skal være. En toveis kommunikasjon.
Skaper tillit

Frode er det mann kan kalle en drømme lege.han lytter.forstårog du føler deg forstått.
tar signaler på alvor og sender deg tjapt videre på sykehus for mer og grundigere undersøkelse om dette trengst.
om du er hetro eller homo. Gammal eller ung er du like velkommen.

bytter aldri lege.selv om jeg no bor 3 timer fra

Veldig fornøyd!

Rolig, tar seg tid, forståelsesfull, virker oppriktig, veldig god til å forklare og berolige. Føler meg veldig trygg under behandling av Frode. Jeg bytter ikke lege selv om jeg har flyttet og bor et stykke unna Hallset legesenter nå.

Frode er faglig veldig dyktig. Han er i tillegg veldig forståelsesfull og enkel å kommunisere med. Han har alltid tid til meg og jeg føler at han faktisk bryr seg om meg. Noe jeg skjønner at han egentlig ikke gjør, men det er likevel godt å kjenne på den følelsen at han gjør det.

Han er dessuten flink med barn. Anbefaler gjerne Frode Helland til alle som vil ha en kjempekoselig, flink og forståelsesfull lege.

Den beste legen jeg har hatt, faktisk!

Tar seg god tid til å snakke med deg. Spør mye rundt ting vi snakker om og virker oppriktig interessert i å hjelpe deg. Alltid hyggelig og virker aldri stressa. Er så glad for at jeg endelig fant en sånn lege!

Fantastisk lege på mange måter!

Oppfatter han som faglig dyktig. Enkel å prate med. Forståelsesfull. Jeg føler meg trygg og godt ivaretatt som hans pasient. I tillegg er han flink med barn. Bytter aldri lege!

faglig dyktig

lett og snakke med,tar helsen til pasienten på alvor