Frode Helland

Autorisasjon (2005)

Hallset Legesenter AS Telefonnummer72 55 71 6072 55 71 ...
Selsbakkvegen 36b 7027 Trondheim
Frode Helland er en av 197 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Frode Helland

Lyttende lege som ser hele mennesket

Veldig lyttende lege som ser "hele" deg, og er opptatt av helhetlige løsninger, ikke nødvendigvis bare en quick fix med en pille. Opptatt av å se langsiktig på ting.

Opplever ham også som svært oppdatert på lover og regler både når det gjelder medisiner og støtteapparat som NAV, Husbanken, Rehabilitering osv.

Når en trenger hjelp til attester og nye resepter, er han rask med å følge opp, og det er aldri noe "rot", som jeg har opplevd andre steder.

Dessverre helt håpløst å ringe telefonen på kontoret, men sender en sms eller fyller ut skjema på nett, svarer de raskt :)

Trivelig kontor- og prøvetakingpersonale.

Til spørsmålet "hvor fort får du time", er det litt vanskelig å svare på, da en såklart ikke får time på dagen om det ikke er noe akutt (feks infeksjon), og det forventer en heller ikke. Har ikke vært inn på akutt-time i år, og dermed har jeg såklart ikke fått time på dagen, uten at det har vært noe negativt. Gav full pott for å indikere at ventetida for time er helt akseptabel.

Humørsyk

Dette er en lege man lett kan like og føle seg sett av, men på den annen side så kan han også være både skarp i tonen og "overkjøre" deg når du legger fram en vanske hvis han er i et "dårlig" humør, og han kan ta avgjørelser der man kunne hatt godt av medvirkning. Ikke bra når man gruer seg til legetimen sin fordi man ikke vet hvilket humør han er i denne aktuelle dagen. Som regel er det bra, men er det dårlig kan man føle seg både krenket og respektløst behandlet, så det har han noen punkter å endre seg på.

Skaper trygghet

Gjør at du føler du kan si ting som kanskje du synes er litt dumt. Lytter til deg og hører på deg, men sier klart ifra om ting kanskje ikke er slik du vil de skal være. En toveis kommunikasjon.
Skaper tillit

Fantastisk lege

Frode er det mann kan kalle en drømme lege.han lytter.forstårog du føler deg forstått.
tar signaler på alvor og sender deg tjapt videre på sykehus for mer og grundigere undersøkelse om dette trengst.
om du er hetro eller homo. Gammal eller ung er du like velkommen.

bytter aldri lege.selv om jeg no bor 3 timer fra

Veldig fornøyd!

Rolig, tar seg tid, forståelsesfull, virker oppriktig, veldig god til å forklare og berolige. Føler meg veldig trygg under behandling av Frode. Jeg bytter ikke lege selv om jeg har flyttet og bor et stykke unna Hallset legesenter nå.