Elisabeth Hetle

Tlf: 73 98 40 10 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Elisabeth Hetle er en av 172 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Elisabeth Hetle

likegyldig

gir ikke gode nok tilbakemeldinger, er uengasjert og går ikke i dybden av helseproblemene, bytter fastlege nå

Kald og uengasjert

Har ikke Hetle som fastlege men fikk raskt time hos henne til en akutt time. Hun var veldig forsinket.

Følte hun ikke hørte etter og avbrøt når jeg snakket. Svarte lite empatisk og måtte spørre etter å få tatt blodprøver. Kunne fremstå som hun ville ha meg ut så raskt som mulig, at jeg ikke var hennes ansvar. Måtte betale for at hun skulle gi meg en ny time hos min fastlege flere dager etterpå (og for at hun skulle si at de ikke tok blodprøver på en fredag).

Beste fastlege jeg har hatt

Tenker at det er først når du har betydelige utfordringer over lang tid at det betyr noe hvordan fastlegen din er. Da behøver du mye oppfølging og et reelt engasjement.

Jeg byttet til Hetle fordi jeg flyttet til Trondheim, og har hele veien fått god oppfølging. Det er tydelig at hun husker meg og historikken min (eksempelvis var jeg tilfeldigvis inne hos henne fordi jeg var med en jeg kjenner på hans time, og hun var åpenbart like på ballen selv om hun ikke visst jeg kom, selv om vi ikke direkte diskuterte min situasjon. Min venn fikk forøvrig en grundig og god undersøkelse av sin skade). Er alltid fokusert når jeg er der, og fremstår som genuint opptatt av å bistå med det hun kan. Hun har ved flere anledninger satt igang undersøkelser, informasjonsinnhenting osv som var utover det hun nødvendigvis måtte gjøre.

Opplever god kjemi med henne og har tillit til oppfølgingen jeg får.

Styr unna

Mangler empati, forståelse og tålmodighet. Verste opplevelse fra fastlege. Ingen innsikt utover kjappe og (for henne) enkle løsninger.

Rush Hour

Det virker som Elisabeth ikke er fornøyd med det yrket hun har valgt. Hun er meget kjapp og jeg sitter alltid igjen med spørsmål. Hun sier hadem like fort som hallo.

Empatisk, støttende og kyndig lege!

Jeg har hatt Dr. Elisabeth Hetle som fastlege i 7 år nå, og både jeg og mine barn har alltid fått all den hjelp og støtte vi trenger fra henne. Vi har vært til henne ofte, og hun finner alltid tid til å ta oss inn til timer, og hun ringer alltid tilbake eller sender SMS i hastesaker hvor jeg har bedt om det. Til timebestilling og andre henvendelser anbefaler jeg legesenterets SMS-tjeneste, der får jeg veldig raskt svar. Dr. Hetle henviser alltid videre når jeg ber om det, eller ved eget initiativ. Hun lytter, stiller gode spørsmål, og bidrar til å finne konstruktive løsninger både knyttet til fysisk og psykisk helse. Hun fremstår som klok, reflektert og respektfull i møte med meg og mine barn. Hennes uttalelser i møte med oss virker veloverveide, forskningsbaserte og angstdempende/beroligende. Min tenåringsdatter opplever Dr. Hetle som "Snill, med en behagelig væremåte som får meg til å slappe av, hun er komfortabel og 'chill' å være sammen med".

Travel

Flink til å høre etter når man prater, men virker ikke som hun er genuint interessert i å løse problemet, heller enn å finne en måte å få pasienten raskest mulig ut. Jeg dro til legen for å prate om flere ting, da jeg vet det er travelt for leger, og tenkte dette var bedre enn å bestille fire timer på rad. Etter å ha utført en av undersøkelsene sa hun "hade", hvorpå jeg sa jeg hadde ytterligere å ta opp. Hun spurte hvor lang tid dette ville ta, mens vi stod i gangen mellom undersøkelses-rommet og kontorene. Jeg fikk meg ikke til å nevne alt jeg lurte på mens vi stod der, da hun virket veldig stresset, men ba om fornyelse av en resept, hvilket jeg fikk. Jeg byttet fastlege etter dette besøket.

Bytter lege

Elisabeth har fått meg til å føle meg som en hypokonder. Føler hun ikke tar meg på alvor, ikke ville hun sende meg videre heller da jeg la frem problemet mitt, satt på kontoret hennes og gråt.. Jeg kom også en gang dit med ett problem, som viste seg å være ett symptom på en sykdom jeg har, men siden jeg har leddgikt nært på i familien var jeg redd for det.. Hun spurte om jeg feks hadde vondt i ryggen, svarte som det var at det hadde jeg ikke, hvorpå hun sier; nei men det er bra, vil jo ikke at du skal bli helt hypokonder heller.. Nei takk for meg!

Helt ok

Fikk time raskt, det var litt forsinkelser på kontoret, men det syns jeg i grunn det er uansett hvilken lege man går til. Smilte og så på meg mens vi snakket. Men hun innrømte å vite lite om det jeg plages med (som forøvrig er en relativt sjelden plage), så jeg kommer til å vurdere og bytte til en lege som kanskje vet litt mer.

Hyggelig og imøtekommende

Lytter til det jeg har å si og jeg føler at hun sjekker det jeg kommer med. Tar prøver og henviser videre. Lett å kommunisere med.

Dårlig veiledning på lavt stoffskifte

Anbefaler ikke Elisabeth dersom du trenger bistand ift. lavt stoffskifte. Hun har både lite kunnskap og lavt engasjement i denne forbindelse. På et generelt grunnlag er hun heller ikke å anbefale, dette ut fra mine forventninger om engasjement og empati hos en lege, og ikke ut fra faglig ståsted. Hun er hyggelig og har et mildt vesen.

No problem

Hyggelig og blid, supert :)

Ingenting å utsette. Rask og effektivt til en løsning på problemet. Anbefales!

Endelig en lege som har evnen til å lytte og har pasienten i fokus, ikke dataskjermen!😊

Endelig en lege som tar seg tid til å lytte, og som henviser til spesialist om det er nødvendig for videre utredning og undersøkelse.

Dårlig til å gå i dybden

Virker overfladisk, og tar for lett på problemstillingene pasienten opplever. Dårlig på å undersøke (prøver), og tilbakeholden på videre henvisning.

Må bytte!

Elisabeth Hetle virker som en mindre enn ok lege, og brukte aldri tid på meg. Hun leste ikke resultatene fra blodprøvene og aldri kontakt meg med resultatene i det hele tatt. Hun virker lite interessert i hva jeg har å si, noe som jeg synes er ubehagelig siden dette liksom skal være personen som skal kunne se mitt sykdomsbilde.

Forventer mer faglig dyktighet av legen

Jeg byttet til annen lege etter noen besøk hos henne. Det ble tatt for raske lettvinte beslutninger og resepter for raskt utlevert. Opplevde henne som distansert, overfladisk, lite empatisk og fokus på at kortet skulle dras - måtte også betale en gang jeg ikke fikk komme til time pga. jeg var på toalettet.

Bortkastet tid

Vag lege som bruker mye tid uten å komme frem til diagnose. Hadde vært fint som pasient om leger viste sin begrrnsning. Hadde ønsket en mere lyttende og besluttsom lege som var faglig tryggere.

God fastlege

Framstod for meg hyggelig, dyktig og effektiv. Når jeg skiftet fastlege, var det fordi jeg flyttet fra Trondheim. Ville fortsatt å gå til denne legen hvis ikke.

Holder på å bytter lege

Føler meg ikke tatt på alvor av henne. Føler ikke at hun gjør jobben sin når man har time til henne. Gruer meg når jeg må ha time til henne. Får meg til å føle meg som en hypokonder uansett om det er meg eller ungene som er syke. Har flere ganger ventet over 30 minutter på å komme inn til legen.

Hyggelig og effektiv

En lege som er omtenksom, hyggelig og blid.
Måtte vente litt lenge før jeg ble ropt opp.