Elisabeth Hetle
Kvinne, 57 år
Opplever dessverre mangelfull oppfølging hos denne fastlegen.
Etter et fall i desember med påfølgende økende smerter i hoften, har jeg over tid utviklet betydelig funksjonsnedsettelse. Til tross for dette ble det ikke henvist til ortoped eller bestilt MR i løpet av oppfølgingen.
I etterkant har revmatologisk overlege selv stilt spørsmål ved hvorfor videre utredning ikke ble igangsatt tidligere.
Jeg opplever at symptomene mine ikke ble tatt tilstrekkelig på alvor, og at kommunikasjon og vurderinger underveis har vært utilstrekkelige.
Dette har ført til unødvendig langvarige plager og redusert tillit til oppfølgingen jeg har fått.
Ikke fornøyd med kommunikasjonen og oppfølgingen. Jeg føler at jeg ikke blir tatt på alvor, og kommunikasjonen har ikke vært god.
Opplever at jeg ikke blir tatt på alvor i konsultasjoner. Ved flere anledninger har jeg forsøkt å forklare mine symptomer, men opplever at legen foreslår medisiner uten tilstrekkelig undersøkelse eller forklaring.
Dette gjør at jeg føler meg utrygg på behandlingen jeg får.
Hold dere langt unna Hetle!
Var til henne med min sønn. Vi fikk en QR-kode så vi kunne lese oss opp på problemet selv. Har også tidligere hatt dårlig erfaring med henne. Opplever henne som kald både til meg og min sønn på 12 år.
Dro til henne fordi vår fastlege var opptatt.
I denne perioden opplevde jeg gjentatte ganger å ikke bli tatt på alvor når jeg kom med sterke symptomer. Jeg fikk ofte høre at jeg var «for ung til å være syk», helt til enkelte problemer senere viste seg i tester. Legen virker svært opptatt av blodprøver, og symptomer blir i liten grad tatt seriøst/avfeid dersom prøvene ikke viser tydelige eller høye verdier. 2 henvisninger til spesialist ble skrevet med feil informasjon, noe som skapte unødvendige problemer i oppfølgingen.
Virker instrumentell, lite empatisk og tar deg ikke på alvor: isteden for å ta dine symptomer på alvor hun pusher egne meneinger/perspektiver
Vis flere...