1983

Storgata 26 2000 Lillestrøm
Knut Berven er en av 41 fastleger i Skedsmo

Siste vurderinger av Knut Berven

En lege som stiller opp

Har brukt Knut siden han holdt til i Strømmen, og har i alle år vært fornøyd. Litt forsinkelser er det, men for meg viser det at han bruker tid på pasientene sine når de har behov for det. Har alltid fått time hos han, og han er flink til å henvise videre. Han har alltid tatt meg og mine problemer på alvor. Og når man ringer dit får man allid gode, raske svar fra Marita - og hun er også utrolig dyktig til prøvetagninger og å sette sprøyter/vaksiner.

Berven skuffet gang på gang

Har benyttet Knut i mange år og syntes han var en topp lege. Siste årene endret han karakter, var beskyldende, ukontrollert sint og ikke trodd på mine helseproblemer. Først såret meg, men tenkte etterpå at alle kan ha en dårlig dag. Men når ting gjenntok seg ble umulig å fortsette som pasient. Selv om det ble ille, syntes jeg det var leit å måtte avslutte.

Ekstremt dyktig lege

Tar seg alltid god til til pasientene og er utrolig dyktig på sitt fagfelt. Tar deg god tid til å forklare om noe trengs å forklares og viser og spør om det er noe annet pasient hadde i tankene når én først var til timen.

Lite hjelp og ta saken ikk på alvor

Tok saken ikke på alvor. År2014 ble jeg informert om å ha fått prolaps i korsryggen i høyere siden av. Men jeg har hatt smerte i hele venstre og korsrygg siden. Der var det utgangpunktet at jeg ble informert for å ta en ny undersøkelse hos AHUS og legen skulle henvise meg til det. Og andre ganger hadde legebesøk hos Dr. Berven for å høre hvordan det gikk med henvisning og han hadde skikket på PC'n sin og informerte meg at jeg stod på venting(kø). Knapp et år senere dvs. aug2015 ringte jeg til Ortopedie avdeling til AHUS og personalet for å høre om henvisningen, men Dr.Berven hadde ikke gjort noe henvisning etter tlf. samtalen hos AHUS.

Uke etter ringte jeg fastlegen (Dr.Berven) for å spørre om han hadde faktisk henvist meg. Fikk beskjed at jeg måtte tilbake ringe ham igjen om 2 to dager. Deretter rignte jeg legen igjen også sa ham at det var ikke noe indokasjon på at jeg skulle bli operert.

Jeg spurte hva er alternativt dersom man ikke bli operert for smerte ligger i hele ventre bein og korsryggen? Han kunne ikke finne noe godt svar på det hvordan jeg skulle bli kvittet av smertet.
Jeg har opplevd slik at jeg ble lurt av faslegen og informasjon stemmer ikke helt hver gang jeg besøkte ham. Og opplevd at jeg fikk ikke nok hjelp når jeg virkelig trenger det!

Aldri tilgjengelig.

Jeg har ved flere anledninger ringt og spurt om time - men kan bare huske å ha fått time kun èn gang. Telefonlinjen har en lang ventetid. Korteste jeg har ventet over tlf har vel vært rundt 10 min. Han er aldri tilgjengelig, og for å få time så er du nesten nødt til å booke flere uker/en mnd i forveien. Når du først sitter inne på kontoret hans, så er han faktisk flink, men ventetiden er ABSOLUTT ikke verdt det. Og resepsjonisten har en lite hyggelig tone og virker til å ha veldig lite empati når du snakker med henne, noe som får deg til å føle at man er uvelkommen. Konklusjon; grei lege, men aldri tilgjengelig - ikke verdt det.

Beste lege en kan tenke seg

Lytter og hjelper, ta deg på alvor.
Ja, du må vente ganske lenge, men han tar seg også god tid med deg.

Den beste legen

Jeg er kjempe fornøyd med Berven og marita! De tar seg tid til og høre og prate litt med deg ! Når jeg var gravid så fulgte han meg nøye opp og gjorde meg rolig de gangene jeg var litt ekstra nervøs! Jeg går dit , mannen min og barnet vårt ! Han har vært min lege siden jeg var liten

Uforståle legen

Har ventet så lengre for å komme på tel.Utsettes ventelista time i 3 uka etter kome inn.Da du fikk timer må ventes igjen 2 timer.Da bli undersøkers og han ikke finnes noe årsak for sykdommer.Ikke anbefales.

åpningstider

Nå har jeg de siste 2 ukene prøvd å ringe, men uten hel. Kommer alltid til en automatisk svareren, med en liste over åpningstider som ikke henger på grep. Noen andre kan få min plass, for dette gidder ikke jeg mere!

Veldig fornøyd !!

Vår familie-doktor, som sammen Marita utgjør et kjempeteam :)
Følger oss opp 100% - og legger gjerne til en ekstra time på slutten av dagen for en hastetime ! det er virkelig fantastisk

følte meg ikke hørt

Følte meg ikke hørt, og følte han var lite oppdatert på annet enn forkjølelse og de "enkle" sykdommene. Var ikke intressert i å høre på hva jeg hadde å si, fant bare et svar som var enkelt for han, så slapp han gjøre noe mer. Han var mer opptatt av å prate om vær og vind enn å høre på meg, jeg kommer ikke til legen for å bruke timen min til å prate om været. Tok seg god tid da, men hjelper jo ikke så mye når han ikke hører etter eller hjelper med det man kommer for.

Beste legen en kan ha.

Kan aldri tenke meg å bytte til en annen lege!Setter stor pris på service, tilgjengelighet og ikke minst tillit. Anbefaler Dr. Berven!

Får alltid hjelp

Hyggelig, imøtekommende og hjelpsom.
Ble anbefalt å bytte til Berven for flere år siden, har aldri angret.

Enestående lege

Har hatt flere leger opp gjennom årene og ingen av de når Knut til knea engang.
Noe venting må beregnes, men det er fordi at han tar seg tid til pasienten.
Anbefales på det sterkeste.

Hyggelige, proffe og personlige.

Har Knut som familie lege etter at vi flyttet ut til Lillestrøm.
Ofte litt bak skjema og du må huske på å betale for lengre p-tid enn du tror du trenger. Men alt blir glemt når det er din tur. En mer munter og jovial lege finnes ikke. Tar seg god tid, forklarer og forteller om hva og hvorfor.

Dette er en lege som BRYR seg om pasientene sine, og sjekker grundige og sender deg videre vis det trengs.

Sekretæren Marita (?) er også helt topp, effektiv og koselig. Eldste ungen er kvitt sprøyteskrekken med Marita.

Disse er hyggelig, proffe og personlige.

Byttet fastlege

Dr. Berven er hyggelig, men litt for interessert i å snakke om dagligdagse ting som er irrelevante. Gir lite forklaringer angående diagnoser og annen relevant informasjon. En tendens til å bagatellisere ting, følte meg ikke tatt på alvor og byttet derfor fastlege.

Veldig fornøyd

Overskriften sier vel det jeg mener. Både lege og sekretær er proffe og tillitsfulle.

Hyggelig, blid og dyktig lege.

Tar seg god tid med pasientene, alltid blid og hyggelig. Forståelsesfull, grundig og dyktig. Flink til å henvise videre ved behov. Også en alle tiders legesekretær.

Han må aldri slutte ;-)

Vi har hatt Knut Berven som lege i ca. 25 år, og er veldig fornøyd med ham.
Han er dyktig, hjelpsom, hyggelig og morsom. Hyggelig legesekretær.
Vi vil aldri bytte.

Suveren fastlege

Meget seriøs og flink til å lytte.Føler at jeg blir tatt på alvor.Har hatt noen andre fastleger men de er ikke i næheten