Petter Olberg

Vollabakken 3 7030 Trondheim
Petter Olberg er en av 172 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Petter Olberg

BESTE LEGE EWER

Brukt han i mange år,men på tide å bytte pga avstand.han er jo landslagslege for langrenn nå også,.travel kar men superflink

Kunnskapsrik og dyktig

Petter er imøtekommende, god å snakke med, og veldig kunnskapsrik. Han er en trygg og sikker fastlege.

Hyggelig, god til å lytte og flink lege.

Nett og sms bestilling som går fort og effektivt. Noe ventetid på å få time. Ca. 10-12 dager etter bestilling, men dette er det eneste negative jeg kan finne. Eller skåres det høyt på alle punkter. Meget fornøyd.

Dyktig lege

Jeg har bare hatt gode opplevelser med denne legen. Han har vært dyktig og hjelpsom da jeg har trengt å vært til lege og har vært til ham. han er ofte opptatt. men hele lege teamet her er utrolig dyktig å ser viktigheten med hva vær og en person trenger :)

Ikke den beste legen jeg har hatt

Det virker for meg at denne legen har noen hull i sin kunnskap og at han holder tilbake fra å henvise deg videre til utredning. Jeg opplever også at han har dårlig tid.

En av de minst forståelsesfulle leger jeg har hatt

Kommunikasjon via SMS ikke lett. Har inntrykk av at Smser ikke leses i det hele tatt. Viktig informasjon blir borte i sendinga så å si.
Føler derfor ikke å bli tatt på alvor.
Totalt sett må jeg si det er en holdning av inntjening før å hjelpe pasienten der han er.

Dyktig og forståelsesfull lege

Legen tar deg på alvor og hører på det du har å si. Lytter, viser forståelse, og har god peiling. Har anbefalt denne legen til familie.

Veldig bra lege

Olberg tar pasientene på alvor. Han er en lyttende lege og tar probleme dine på alvor. Han tar seg tid til å svare godt på spørsmål. Han jobber også på øre, nese, hals på St. Olav, som har kommet godt med når jeg har hatt problemer i den gata.

Vanskelig å nå

Har hatt Dr Olberg som lege i 5 år. Valgte han pga hans spesialisering og tidligere erfaring med idrettsskader. Har i løpet av disse 5 årene vært til legen rundt 8-10 ganger. Kun en av disse gangene har jeg fått møte min fastlege. stort sett utilgjengelig av forskjellige årsaker.

Lite tilgjenngelig og dårlig service

Faglig dyktig lege, som innbyr tillit.
Har opplevd flere ganger å vente opp mot en time etter oppsatt time.
Opplever ikke han som opptatt av min helse - en diagnoselege.

Lite fornøyd

Vanskelig å bli forstått og hørt. Virker som Dr.Olberg kvier seg til å henvise videre når han ikke finner årsak til plager.
Særdeles dårlig kundeservice fra resepsjonen, er ikke-eksisterende.
Har byttet fastlege.

Flink og hensynsfull

Jeg har hatt Petter Olberg som lege gjennom avd øre-nese-hals ved st. Olavs. Jeg er meget fornøyd med hvordan han behandlet meg som pasient, spurte mye underveis for å forsikre seg at alt var bra og tok hensyn til meg som pasient. Flink til å forklare nærmere hva det dreide seg om og hva som skulle skje i operasjonen.

Utilfredsstillende vikar

Har egentlig lite å utsette på Petter Olberg, men han har jeg ikke sett på flere år, da han også jobber på øre-nese-hals. Jeg har dermed truffet vikaren hans, Nicolai, som trenger et kurs i kommunikasjon. I tillegg må du bestille time for å stille enkle spørsmål, og mangler han notater fra sykehuset, må du skaffe det selv. Legekontoret har blant annet gjort feil som å sende henvisning til meg som pasient, og fortelle meg at jeg har fått time dagen etter, men som etter en times venting viste seg å være uka etter. Disse forholdene har gjort at jeg nå velger å bytte fastlege.

Hvor er du?

Jeg har ikke sett fastlegen min på flere år da han jobber flere steder, og av en eller annen grunn aldri når jeg har time. Han var veldig flink til å lytte da jeg hadde han, så jeg følte meg meget godt behandlet, men det er kjipt å aldri ha han.

Flink

Petter er lyttende og flink, men han er svært sjeldent tilgjengelig, og ved bare 1 av 3 legebesøk kommer jeg inn til han. Hans vikar Nikolai er også dyktig. Veldig lang ventetid for time og på telefon for timebestilling.

Flink lege som engasjerer seg

Svært fornøyd med legen. Han tar seg god tid til å sette seg inn i sykdomsbilde. Svært dyktig på idrettsskader og gir gode råd som gjerne går ut på mer aktivitet fremfor legemidler.

Har dessverre vært lite tilgjengelig de siste to årene, og jeg har måttet bruke forskjellige vikarer. Litt ung og uerfarne disse vikarene, men ivrige og involverte, men lite kontinuitet.

Good doctor, but bad service!

Doctor Petter Olberg is a good doctor, I must say.
However, my experience is that he is often away and in these cases he is substituted by very young and inexperienced doctors, always a different one. This made me feel that my health was not properly taken care of.
In general, I felt that DinDoktor treated my health as a pure business, I experienced a very poor relation patient-doctor.

Vurderer bytte

Petter har vært fastlegen min i 7 år. Vurderer nå å bytte :( Han er veldig lite tilstede noe som gjør at man må inn til ulike leger. Jeg er til legen toppen 1 gang pr år og de siste 3 årene har jeg vært til Petter bare 1 gang(andre leger de resterende gangene)
Veldig dyktig lege på mange felt men ikke tilfreds med svangerskaps kontroller jeg har vært på. Grundig på samtale men veldig ufullstendig når det kommer til helsekort. Mye viktig info som blir utelatt.
Servicen fra de som jobber i tlf, disken, labben er ikke tilfredsstillende i det hele tatt.

Fanastisk lege

Petter er en veldig god lege, både faglig og mellommenneskelig. Han tar seg alltid tid til å høre på alt du lurer på, og er veldig flink til å forklare. Dr. Olberg er alltid blid, og jeg har aldri følt at jeg må forte meg med å bli ferdig. Han tar også øyeblikkelig tak i det som feiler en, og sørger for å henvise raskt til spesialist om nødvendig. Når nye prøvesvar kommer inn er han flink til å sjekke opp med gamle, og oppdager derfor tidlig om det er negative endringer. Han sender melding øyeblikkelig, slik at man slipper å vente de ekstra dagene det ellers tar for å få brev i posten.

Eneste minus er at han i perioder er ute og reiser en del. Men da har Din doktor legekontor mange andre dyktige vikarer som kan steppe inn, så man får likevel raskt hjelp.

Din doktor legesenter har også en god nettside, slik at man slipper å sitte i telefonkø for å bestille time, eller fornye resepter.

Jeg skulle gjerne tatt med dr. Olberg på flyttelasset, og synes det veldig synd å måtte bytte lege.

Lyttende og forståelsesfull

Er fornøyd med den hjelpen jeg har fått. Du føler at du får tilstrekkelig med tid, og at du blir tatt på alvor. Må desverre skifte fastlege på grunn av flytting, men kan trygt anbefale Petter Olberg!