Mikal Samuel Tønsaas

Autorisasjon (2004)

Mikal Samuel Tønsaas er en av 80 fastleger i Tromsø

Siste vurderinger av Mikal Samuel Tønsaas

min væste tabbe i livet.tar ikke pas på alvor

Opplede han som meget arrogant. Autoritær. Trodde det ikke fanntes slike leger legre. Føles om jeg var kommet til 50tallet. Ingen gehør ang mine plager eller hva jeg ønsket. Var nesten i sjokk tilstand. Men blefort kastet ut, han burde tatt kurs i pas beh og et i empati. Om han skal beholde pas bør han virkelig gå i seg selv og tenke over sin rolle som lege. Og rot i papirer m.m. k

God og positiv lege

Jeg opplever Mikal som en dyktig og positiv lege som har god faglig innsikt og som er god til å kommunisere. Han bruker tilstrekkelig med tid, og gir tilbakemelding når han skal.

Labmedarbeidere / resepsjon kunne med fordel ha gått på "smilekurs". Jeg oppfatter disse som innadvente og gretne.

For noen år siden var det tilnærmet umulig å komme gjennom på telefon. Dette har blitt bedre i senere tid, og er nå "akseptabelt".

Anbefales!

Har hatt Tønnsås som fastlege i 9 år. Han har tatt meg seriøst hver eneste gang både når det gjelder stort og smått. Han er ærlig og empatisk, og henviser deg til rette vedkommende når han ikke selv ikke har nok kunnskap på et område.

Har anbefalt ham til andre som ønsket ny fastlege og de som har har fått ham (han har mange pasienter og dermed også fulle lister. Som alle leger.) har vært fornøyde. Det er jo gledelig.

Seriøs og lyttende

Jeg går regelmessig til legen min fordi jeg har en sykdom som må behandles med medisiner. Jeg blir behandlet på en god måte når jeg skal ta regelmessige tester og skrankepersonalet er også gjennomsnittlige hyggelige.
Jeg har full tillit til legen, han tar min bekymringer på alvor, men sier ifra hvis mine bekymringer er noe jeg selv må ta tak i. Han lytter når man sliter med livet eller sender deg videre om man trenger spesialister, og men han er der som en oppbacker. Noe jeg har hatt bruk for mang en gang.

Ser at noen gir han dårlig vurdering: det kan vel forekomme at leger kan være stresset, men jeg har aldri opplevd at han ikke har snakket til meg på en dårlig måte.

Siden jeg har en diagnose så får jeg mulighet til å booke en dobbeltime. Ellers så får jeg tatt opp de ting jeg ønsket å ta opp på en vanlig time.

Styr unna dette legekontoret

Ovenfra og nedholdning fra denne legen.
Sekretærene på dette kontoret gjør også en meget dårlig jobb.
Styr unna