Olav Gunnar Ballo

Kommunelegen i Loppa
Hankenbakken 26 9550 Øksfjord
Olav Gunnar Ballo er en av 3 fastleger i Loppa

Siste vurderinger av Olav Gunnar Ballo

En lege som er tilstede når han er tilstede☺️

En lege som tar deg på alvor. Imøtekommende, lyttende og oppfyller dine ønsker om evt viderebehandling hos spesialist.
Det er synd å miste han som fastlege.

Legen som tar seg tid

Ballo er en fantastisk lege som vil bli sterkt savnet nu når han skal slutte. Han tar seg alltid god tid og ser alltid hele mennesket.

Fraværende og likegyldig.

Etter 1 1/2 år i Alta, med tre-fire legebesøk, har jeg fortsatt ikke møtt Ballo, kun en turnuslege. Jeg opplever Ballo som helt fraværende. Ved ett tilfelle gikk jeg tom for medisin etter å ha feilberegnet hva jeg hadde igjen, og forsøkte å få tak i Ballo. Jeg fikk beskjed om at det tok 2-3 dager før han kunne utstede en resept. Etter 2 dager var jeg dårlig, og purret på dette. Jeg forklarte at jeg er avhengig av å ta medisinen daglig og at jeg nå hadde vært uten i to dager. Dette var ikke tilstrekkelig for å få Ballo til å forsere køen. En lite hjelpsom type, og jeg har nå byttet fastlege.

Arrogant, Frekk, Ikke til å stole på.

Har min fast lege lov til å si meg opp som pasient på dagen uten forvarsel i og med at jeg bor i nabokommunen? Jeg har hatt fast lege ved Nordlyssenteret i Alta siden 2002 og er avhengig av medisin. Jeg ringte i dag for å spørre om han hadde skrevet ut resepten på mine medisiner som jeg har brukt siden 2002.
Damen i resepsjon sa at han hadde skrevet en melding hvor han ba meg finne en annen fastlege i en annenkommunen i stedet for den faste resepten. Og at han er reist på ferie. Så slik som jeg forstår det så er jeg uten fast lege nå. Oppsagt som pasient hos han. Vet ikke om dette er normalt at en lege kan oppsi pasienter? Har aldri oppført meg upassende over for en lege. Det er ikke bare å finne seg en ny fast lege på øyeblikket.
Jeg skal opereres i september/oktober. Nå tør jeg ikke å reise til denne operasjonen siden jeg ikke kan stole på fast legen min. Jeg sitter her nå helt fortvilt med dobbelt så mye angst enn det jeg hadde før jeg ringte. Vet ikke hvor jeg skal få tak i medisinen jeg bruker nå ?

arrogant

Til tider direkte frekk og nedlatende. Ikke interessert i å utrede pasientens problemer. God å snakke seg rundt og ut av ting. Bedre som politiker???
Vil ikke anbefale denne legen til noen.

En bra lege

Sliter med kroniske allergier og søvnvansker, og gikk til slutt til lege. Han var mottakelig, tok tester og stilte undersøkende spørsmål for å finne symptomer. Han ga meg medisiner som hjalp og henviste meg til en ekspert. Han ga meg også tips til å takle situasjonen. Han var veldig hyggelig, han så på symptomene og var profesjonell. Det gikk an å snakke personlig og fortrolig med han, gikk an å åpne seg. En meget god lege på alle felt!

Ok lege

Må man ha en lege absolutt så er Ballo helt ok egentlig. men føler at han ikke er helt tilstede, at fokus er et annet sted. Sikkert flink, men jeg vil heller anbefale en annen.

God lege

Synes Olav Gunnar Ballo er en kjempe lege. Hvis man har et spørsmål, så får man svar. Han tar seg tid til å lytte og man blir ikke avfeid hvis man har egne meninger. Dette er en lege som er folkelig og som må taes vare på. Han er flink faglig og tar sine pasienter alvorlig. Hvis en skal gi et minus, så må det være at han ikke er så flink til å ringe tilbake når resepsjonen lover å gi beskjed til ham at man har ringt. Men dette er jo ikke så rart da hans jobb er å behandle pasienter som kommer dit og yte for dem. Han har jo timebestillinger å ta seg av. Skulle ha blitt ramaskrik hvis pasientene fikk lang ventetid på grunn av telefoner.

Håper virkelig at han ikke jobber hjertefeil på seg slik at vi mister ham.

ANBFALER OLAV GUNNAR BALLO SOM FASTLEGE TIL ALLE.

en lege "midt på treet" hvis man finner tonen...

En mann med mange ord og lite handlinger. Elsker sin egen stemme og klarer ikke bestandig vise empati over pasienten. Han er som regel hyggelig og imøtekommende i det du trer inn på kontoret- har faglig tyngde, men klarer ikke formidle det videre.

Den beste legen jeg har hatt

Høflig og Imøtekommende. Lyttende, gir grundige svar på mine spørsmål.

Bedreviter

Setter seg ikke inn i pasientens historikk...Prater svada, og sammenligner pasient med andre personer som ikke er relevant. Har ingen respekt for denne mannen etter å ha vert i møte med han.

Frekk

Noen år tilbake i tid så fikk jeg en depresjon og kontaktet da Ballo, han virket veldig
nedlatende og viste sånn passe interessere får meg. Muligen hadde ha dårlig tid ?

Den beste legen jeg har hatt.

Absolutt den beste legen jeg har hatt. Tar pasienten på alvor og flink til oppfølging

En av de beste legene jeg har hatt

Flink og følge opp pasientene,man føler seg ivaretatt.

Politiker

Er han lege.....passer nok best som politiker.Prøver å skifte lege men vanskelig å få ny.

Tar ikke tid til pasientene

Sitter ved pc og tar ikke tid og se ordentlig på pasienten, vurdere ut fra gamle rapporter Osv. Men en bra lege for enkelte.

den beste egen jeg har hatt

lett tilgjengelig ogomsorgsfull lege, han setter pasienten i fokus