Svein Erling Hamnes Aaberge

Ensjøveien 22B 0661 Oslo
Tlf: 23 03 50 10 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Svein Erling Hamnes Aaberge er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Svein Erling Hamnes Aaberge

Dårlig på kommunikasjon og aldri på tiden

Jeg har hatt Svein som fastlege i snart 5 år, men skulle byttet for lenge siden. Hver gang jeg har time opplever jeg at vi misforstår hverandre. Jeg tror ikke legen mener vondt, men at han rett og slett har litt lav sosial intelligens. Samtidig virker han som en kunnskapsrik lege. Ventetiden er også et problem. Man må minst beregne å vente 1/2t etter at man har time. De ansatte på kontoret er heller ikke spesielt hyggelige. Jeg anbefaler ikke Svein som fastlege.

Kjempebra lege

Svein er kjempesympatisk og hyggelig. Restriktiv og konsekvent, lyttende og kunnskapsrik. Denne legen har jeg hatt som fastlege i mange år, ene og alene pga ham. Lokasjonsmessig er han for meg ikke lenger en fordel, ei heller hans personale.

Jeg ble tipset om denne "lege-rating" siden her, og må si jeg kjenner meg igjen i det som blir skrevet;
Fyren er kjempe men de må seriøst ta et grep med de jentene som sitter i skranken der. Maken til useriøsitet skal man lete lenge etter, snakker, fniser og ler, ser ut som de blåser totalt i pasientene. Sure, tyggissmattende ungjenter, som mang en gang har satt meg ut av manglende dannelse og arbeidsskikk.

Har flere ganger tenkt på å si ifra, men så kom jeg jo over denne siden da...

Ventetiden kan også med fordel gjøres noe med, da jeg har vært med på over to timer. Men igjen..legen er kanon.

Svein: stram opp resepsjonsdamene dine eller gi dem fyken!

Takk.

Svært dyktig og omsorgsfull

Svein er en svært dyktig og omsorgsfull lege. Han tar seg god tid til å lytte og høre på deg. Han er ikke redd for å sende videre til undersøkelser hvis behov eller skrive ut medisiner. Flink og kunnskapsrik lege, og han kommer alltid med utfyllende informasjon om du har spørsmål. Du føler deg velkommen.

Største problemet er jentene i resepsjonen på legesenteret. De kan være uhøflige og ignorante, og lite imøtekommende. Ignorer dem, legen er fantastisk.

En utrolig flink lege

Jeg er storfornøyd med Svein Aaberge som fastlege. Han tar seg god tid, lytter, er forståelsesfull og faglig dyktig.

Blid og flink

Jeg har hatt Svein E Hamnes Aaaberge som fastlege i noe år. Mitt førsteintrykk var at dette var da en uvanlig blid og hyggelig lege, og uten tvil dyktig, men jeg fant det likevel nødvendig å bytte fastlege i fjor, fordi jeg opplevde kommunikasjonen oss i mellom som svært vanskelig, de tre siste gangene jeg var hos ham, fordi jeg opplevde å hverken bli hørt eller forstått.

Dyktig og trygg lege - men ofte lang ventetid

Er en ung mann som i utgangspunktet ikke liker å gå til legen, men min fastlege Svein har sørget for at alle legebesøk går veldig bra. Han er hyggelig, har en lun humor, og gjør besøket komfortabelt - selv når det er meget ukomfortable ting som skal undersøkes. Han er også svært kunnskapsrik, og har hjulpet meg med mange ulike kliniske problemer og henvisninger i den siste tiden. Man føler seg virkelig trygg og ivaretatt som pasient hos Svein Hamnes Aaberge. Anbefales!

Ulempen er at han er populær, har lang ventetid for å få time, og lang ventetid når man først er på venterommet. Oppveies i stor grad av hans solide vesen og støtte når man først er kommet inn på kontoret.

Flink og god

Svein S Aaberget er min fastlege gjennom mange år. Lyttende, empatisk, respektfull, samtidig som han er dyktig. Han er ikke redd for å sende deg videre til spesialister til videre utredning om det er nødvendig. Er ikke slepphendt på medisiner/sykemeldinger. Han bruker god tid på pasientene. Dette gjør at det ofte er litt lang ventetid, men etter noen timeavtaler har man lært seg dette, og tar med seg en god bok el.annet tidsfordriv når man skal til fastlegen. Eneste jeg har å utsette på dette legekontoret er forværelset. Der kan du risikere å møte uvitenhet, skepsis, stress og uvelkommenhet. Men jeg lar ikke dette gå ut over min anmeldelse da jeg er superfornøyd med min lege, som tross alt er den viktigste i denne sammenheng.

God pasientomsorg

Svein Aaberge er en svært dyktig fastlege. Hyggelig, tillitsvekkende og informativ. Han har vært min fastlege i 8 år, og jeg føler meg alltid godt ivaretatt når jeg kommer til han. Eneste minus er at han ofte er litt forsinket utover dagen, men det er fordi han gir pasientene sine mer tid enn 15 min når det trengs.

Følger opp, men litt knapt med tid og elendig forværelse

Jeg hadde Svein som fastlege i ca 12 mnd før jeg byttet igjen. Førsteinntrykket av Ensjø legesenter var dårlig. Jeg var nedslitt pga sykdom i familien og hadde nettopp fått epilepsidiagnose. Jeg hadde bestilt første time hos Svein, men da jeg møtte opp sa damen i forværelset at timen var utsatt fordi Svein satt fast i Tyskland. Greit nok, men hun hadde ikke gitt beskjed til meg fordi hun "ikke fant telefonnummeret mitt på Gule sider". Lite tillitsvekkedne, ettersom jeg bestilte timen på SMS.

Ved neste time ventet jeg nesten 1 time etter avtalt time før jeg slapp inn til Svein. Jeg er ikke typen til å koseprate, men det hadde vært greit med en kort introduksjonssamtale når faren din er nær døden av kreft og du nettopp har fått beskjed om at du har epilepsi. Men neida, besøket var over på 15 minutter, med utfylt 2 ukers sykemelding og resept på epilepsimedisin. Jeg fikk det jeg skulle ha, men ikke noe mer.

Ved neste besøk ventet jeg også i nesten 45 minutter etter avtalt tid. Denne gangen kunne ikke alt gjøres i løpet av timen, og Svein var rask med å ringe opp i etterkant. Veldig fint. Forværelset har også et ok SMS bestillingssystem, men du får aldri time mer kortere enn 1-2 uker etter at du ringer med mindre det er helt akutt.

Alt i alt opplevde jeg Svein og Ensjø Legesenter som et minimumstilbud der du får det du må ha men ikke noe mer.

Fem stjerner til Svein Aaberge

Jeg har flyttet, og skiftet til en fastlege ved hjelp av fastlegelisten. Strålene fornøyd. Kunne ikke ønsket meg en bedre lege. Saklig, informativ, høflig, flink. Hurra!

En veldig flin lege.

Svein er ikke min fastlege men jeg har vært hos han i mange ganger. Han er en veldig dyktig legen med en stor evne til å lytte. Å anbefales på det sterkeste.

Den beste legen jeg har hatt

Har hatt ham som min fastlege i ca 4-5 år nå og er superfornøyd. Han vant mitt hjerte da han tegnet for meg hvordan allergi "angriper" celler;) Tar seg god tid, er tilgjengelig og veldig hyggelig. Han følger opp min graviditet nå og jeg har ikke hatt behov for å gå til jordmor enda. Anbefales!

God og ordentlig

Har hatt han som fastlege i over 15 år, og opplever meg veldig godt ivaretatt.

Arrogant og lite lyttende

Lite interessert i pasienten. Ble mistenkt for å ville lure til meg sykemelding da jeg kom til ham med sterke ryggplager som jeg sliter med ennå - to år etterpå.

ikke den beste

Ringte meg å sa jeg ikke var syk, klarte iike forholde seg til annet enn blodprøver.

Slik leger bør være

Jeg har utrolig god erfaring med Svein E Hamnes Aaberge. Han er hyggelig og imøtekommende og tar seg tid til å hyøre på deg og ta deg på alvor. Du kan altid føle deg trygg på å bli ivaretatt når du er hos han.