Gewan Al Mousa

Kolbu Legesenter

2005

Kolbu Legesenter Telefonnummer61 19 88 0061 19 88 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
2847 Kolbu
Gewan Al Mousa er en av 16 fastleger i Østre Toten

Siste vurderinger av Gewan Al Mousa

Hyggelig, men

Da jeg fikk øyeblikkelig time ble Gewan oppnevnt, min fastlege hadde ikke tid akkurat denne dagen.
Trivelig kar.
Sitter igjen med at han er litt forutinntatt dessverre, vinkler ting inn på en rar måte, framstår som dyktig ,men vår kjemi var ikke helt der.

Kunnskapsrik og flink

Veldig flink og støttende. Får fort hjelp og god til å lytte. Henviser videre ved mistanke om underforliggende årsaker til symptomene.
Forklarer om bakgrunn for medisinvalg og snakker godt rundt valgene for medisin og eventuelle bivirkninger.

Et dårlig førsteinntrykk

Etter femten minutters konsultasjon (uten å ta en eneste prøve) gir han meg en diagnose og skriver ut en resept som vil lindre smertene. Budskapet blir levert selvsikkert og med en ro som gjør at jeg føler meg trygg på avgjørelsen, selv om jeg var tvilende til å sette diagnoser uten å ta en eneste prøve.

Det blir klarere for meg at dette umulig kan være rett og førstkommende arbeidsdag drar jeg til en ny lege, etter ulike blodprøver (crp >150) og en urinprøve sykemelder han meg i to uker og setter opp time til ny konsultasjon, da det er fare for mer alvorlig dyptliggende årsak til plagene.

Jeg tror naturligvis ikke at han handler ut i fra noe annet enn at han er overbevist av hva som er årsaken til smertene. Derimot er jeg særdeles skeptisk til alle yrkesutøvere som danner konklusjoner på minimumsgrunnlag, uavhengig om det gjelder helsesektoren eller andre yrkesgrupper. Betviler naturligvis ikke legen sine faglige kunnskaper og jeg ville ikke reagert like sterkt om beslutningen ble tatt på grunnlag av tester, da også jeg forstår at mange temaer kan være diffuse og vanskelig å sette fingeren på.

På den andre siden så blir fallhøyden vesentlig større om man på kort tid og ved "overfladisk" undersøkelse danner det samme grunnlaget som viser seg å være feilaktig. Håper denne praksisen ikke blir en vanesak.

Flink og forståelsesfull

Har et veldig godt inntrykk etter flere besøk.
Flink til å lytte, og han forklarer godt.

Grundig, behagelig og nøye

Ble godt tatt i mot av ham, han var rolig og lyttet til hva jeg sa. Tok mange prøver og forklarte hvorfor han gjorde det og det. Følte meg beroliget og godt ivaretatt.