Dagfinn Sverre Aarskog

Autorisasjon (2001)

Dagfinn Sverre Aarskog er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Dagfinn Sverre Aarskog

Effektiv men ikke alltid tilgjengelig

Effektiv, flink til å henvise til spesiaøist, men ikke alltid lett å komme til

Bombastisk, brautete og bøllete

Jeg har vært hos flere dusin leger i mitt lange liv, men har aldri møtt noen som er så bombastisk, bratuete og bøllete som Aarskog. Man kan lett få inntrykk av at han ser på seg selv som en halvgud, mens han i virkeligheten heller er en halvlege. Takk og pris for nettsider som Legelisten som gjør at man kan dele opplevelsene sine med andre!

Uempatisk og klønete

Jeg fikk oppfølging hos Aarskog i noen timer siden min egen fastlege var på ferie. Jeg var høygravid og hadde begynnende kynnere (noe jeg ikke visste hva var den gangen). Jeg beskrev mine fornemmelser, og Aarskog sa da raskt at det desverre kunne være tegn på en begynnende spontanabort (det verste man kan si til en gravid kvinne - så svært lite lurt å plumpe ut med dette før man har gjort en ordentlig vurdering av situasjonen!)!! Jeg ble sjokkert (siden jeg selv ikke hadde tenkt at det skulle være så ille) og begynte å gråte. Aarskog ba meg om å ta meg sammen. Jeg prøvde å skjerpe meg, men var så sårbar at jeg ikke klarte å stoppe tårene. Mens jeg gråt gjennomførte han så en GU og småpratet samtidig med legeassistenten/helsesekretæren om hva hun hadde gjort i ferien! Jeg følte meg LITE sett, forstått og ivarett! Graviditeten endte heldigvis lykkelig :-)

Autoritær og faglig dyktig

Jeg hadde Aarskog noen år som fastlege da jeg bodde i Oslo.
Han kan tidvis virke autoritær, men ekstremt disiplinert person som jeg tipper nesten husker hvor hvert komma stod i lærebøkene. Derfor en person jeg stolte veldig faglig på.

Svært fornøyd, effektiv og stiller riktig diagnose

Jeg ser andre her beskriver Aarskog som lite empatisk, særlig på psykiske lidelser. Jeg synes det er befriende med en "cut the crap"-lege. Aarskog intervjuet meg effektivt om symptomene på angst/depresjon og anbefalte da å bytte legemiddel (etter å ha brukt samme "lykkepille" i ti år). Jeg byttet og har det mye, mye bedre! Også ved akutt angstanfall i forbindelse med reise gav han effektive og gode råd. Jeg er IKKE interessert i en "trøste og bære"-lege som ser på meg med et ømt blikk og lar meg prate og prate, sånne leger er det nok av. Jeg vil ha GODE RÅD og RIKTIG MEDISIN. Jeg er kjempefornøyd med Dagfinn Aarskog. Men legesekretærene og kontrordamene hans er ikke mye å skryte av. Nebbete og lite høflige, og kjører på en eller annen duste-radiokanal på full guffe på venteværelse.