Per Kristian Opheim

Autorisasjon (2011)

Per Kristian Opheim er en av 57 fastleger i Tønsberg

Siste vurderinger av Per Kristian Opheim

God lege

Opplevde at han brukte tid på å spørre, og lytte, samtidig som han på en god måte forklarer og utdyper.

Hyggelig, løsningsorientert og fokusert

Da min gamle lege gikk av med pensjon ble jeg pasient hos Oppheim. Oppfatter han som svært imøtekommende og jordnær. Han framstår varm og empatisk. Gikk til han første gang etter at jeg oppdaget en kul i brystet. Fikk time dagen etter at jeg ringte, ble undersøkt og henvist direkte til brystsenteret.
Opptrer profesjonelt og med faglig trygghet. Føler meg trygg og ivaretatt så langt

Flink lege

Jeg har aldri vært så fornøyd med en lege. Så forståelsesfull og ting skjer! Han har hjulpet meg mer på et halvt år, enn noen annen lege har gjort hittil. Veldig fornøyd :)

Flink lege, lyttende, forklarende.

Jeg kjenner meg ikke igjen i flere av de andre vurderingene. Jeg oppleve mitt første møte med legen som noe av det beste jeg har opplevd i Østfold. Han lytter og forklarer på en god måte. Legesekretærene virket hyggelige og profesjonelle. De må tåle mye: Da jeg var der var det en verbal aggressiv man, men jeg synes de møtte ham på en veldig fin måte.
Jeg fikk time relativ fort da jeg ringte. Håper det fortsetter slik.

Er der aldri.

Er nesten umulig å komme igjennom på tlf. Jeg prøvde å ringe med jevne mellomrom å da gjentatte ganger etter hverandre. På dag 3 etter flere forsøk bestemte jeg meg for å reise ned. Fikk da en time 2 uker etter. Når de 2 ukene hadde gått troppet jeg opp på legekontoret å fikk da beskjed om at han satt værfast oppi nord ett sted. Javel. Hva med å ringe pasientene hans som hadde time den dagen å gi beskjed?! Å ventetiden er såååååå lang. Ikke ser han på deg heller når du er der inne. Virker ikke som han hører på deg når du snakker heller. Da han er mer opptatt av å taste på pc mens du snakker. Å gjerne få unna alt før du i det hele tatt har snakket ferdig. Å siden jeg er så sjeldent hos lege er det kanskje noe mer enn en ting jeg vil nevne for han. Men han virker så lite interessert at man ikke får lyst til å snakke noe mer med han. Jeg har nå bestemt meg for å bytte fastlege. Tenkte å gi han noen sjanser. Men nå gidder jeg ikke mer.