Øystein Pettersen

Autorisasjon (2010)

Øystein Pettersen er en av 599 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Øystein Pettersen

Flink og morsom

Pettersen har hatt noen store sko å fylle da han tok over pasientlisten til den beryktede Bøyesen. Personlig synes jeg han gjør en god jobb.

Han er varm, lyttende, tillitsfull og morsom, og du får de henvisningene du trenger.

Ser folk kaller han distré, men det er da utrolig hva folk forventer at han skal huske når han har 1200 pasienter. I tillegg er det ganske selvsagt at det blir litt ventetid da han tar seg god tid med hver og en pasient, akkurat som Bøyesen gjorde.

Markveien legesenter må skjerpe seg da. Man må få time NÅ eller om tre uker. Det fungerer skjeldent når man faktisk har en jobb man må forholde seg til. Pluss at det koster 6 kr både for å sende og motta sms, og de sender gjerne minst 3 smser.

Forståelsesfull og løsningsorientert!

Jeg trives godt med Pettersen som fastlege! Han er god, omsorgsfull og løsningsorientert. Er vel ikke mye annet å kreve av en fastlege? Jeg er glad det han jeg er hos. Alltid ivaretatt!

Lite tillitsvekkende

Har kun hatt negative opplevelser etter at jeg fikk ny fastlege automatisk oppgitt etter at min fastlege de siste årene måtte gå av med pensjon. Lite tilgjengelig. Dårlig tid. Lytter ikke.

Dårlig til å lytte til pasienten. Avlyser timer og er lite tilgjengelig

Personalet ved legesenteret viser stor grad av imøtekommenhet vennlighet og profesjonalitet. Fastlegen derimot har jeg dessverre ikke så mye positivt å si om. I løpet av snart 2 år har jeg hatt kun 2 timer på hans kontor. Etter to avlyste timer i løpet av en uke fikk jeg møte fastlegen. Da så jeg mest ryggen hans mens han skrev på journalen. Ellers har kontakten med ham gått over telefon, og han har alltid hatt dårlig tid til å drøfte mine helseproblemer. Jeg vet at vi opplever alle en vanskelig tid nå, og at legene er under ganske stort press. Men jeg må nok melde pass her med en lege som ikke hører på hva jeg har å si.

Lite opptatt av pasientene, ivrig på å skrive ut medikamenter

Min dyktige fastlege gjennom livet pensjonerte seg i 2019 og jeg ble automatisk overført til Pettersen. Stor skuffelse. Viser lite interesse for sine pasienter og har ved anledninger opplevd at han har skrevet ut medisiner uten å gjøre undersøkelser.