Markveien Legesenter

Grünersgate 6-8 0552 Oslo
Tlf: 23 40 86 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart

Siste vurderinger av Markveien Legesenter

Du er heldig om du får Dr.Gotteberg!

Lege: Susanne Gotteberg Skrevet

Denne dama er så utrolig herlig. Uhøytidelig, naturlig og trygg. Hun tar seg GOD tid til pasientene, som ofte resulterer i 15-20 min ventetid før timen, noe jeg gledelig godtar (leser mer enn gjerne KK og spiller Candy Crush på venterommet for å få full oppmerksomhet senere!)

Pluss for eget rom for gynokologiske undersøkelser.

Alt i alt veldig seriøst, ryddig og fint sted å være. Tommel opp for Susanne!

Avvisende og uinteressert

Lege: Tommy Alexander Valio Skrevet

Opplever liten vilje til å gjøre mer enn et absolutt minimum, bagatelliserer symptomer og må overtales til å undersøke mer.

Den beste legen jeg har hatt til nå i Oslo

Lege: Susanne Gotteberg Skrevet

Jeg valgte Susanne Gotteberg basert på gode anmeldelser og dårlige erfaringer med tidligere leger. Dette er en lege med god kunnskap, godt humor og som kan det å lytte til deg uansett om det gjelder psykiske eller fysiske problemer. Hun er nøye, og tar seg god tid til å både finne roten til problemet og til å finne en løsning. Selv om legekontoret er for meg på andre siden av byen, og det er upraktisk for meg ved feks akutt sykdom, så har jeg ingen planer om å bytte fatlege da avstanden er verdt bryet for den gode servicen og det gode smilet jeg jeg alltid får når jeg entrer hennes kontor.

Pyton

Lege: Øystein Pihlstrøm Skrevet

Alle gangene jeg har vert hos Øystein har jeg ventet lenge. Han har alltid elever hos seg som jeg ikke får beskjed om før jeg går inn på kontoret hans. Han snakker om meg som pasienten, og holder en kald distanse. I tillegg ønsket jeg hjelp med en henvisning som jeg så og si fikk beskjed om at jeg måtte finne ut av på egenhånd. Nok er nok!

Flink og effektiv lege

Lege: Svein Sandblost Skrevet

Han er en flink og effektiv lege. Jeg er veldig fornøyd med behandlingen jeg har fått av han hver gang jeg er der.

Veldig hyggelig, lyttende og løsningorientert.

Lege: Susanne Gotteberg Skrevet

Susanne er uten tvil den beste legen jeg har hatt. Dersom man opplever at man må vente litt ekstra for å komme inn, så kan man skjønne hvorfor når man kommer inn på kontoret. Hun er meget flink til å lytte og tar seg tid til å gi gode råd. Jeg har lite å si om hva som kunne vært bedre, da jeg sannsynligvis aldri kommer til å bytte fastlege igjen.

Har alltid tid

Lege: Svein Sandblost Skrevet

Har hatt Svein som fastlege i flere år og gjennom et svangerskap. Har alltid fått time på dagen og Svein har alltid tid. Jeg har alltid opplevd han som en trygg og systematisk lege som forklarer hva han gjør. I tillegg er han en god lytter og tar meg alltid på alvor. Dessverre flytter jeg nå fra Oslo, og jeg håper jeg finner en lege som er i nærheten av like flink som Svein!!

Skuffende etter så mange gode anmeldelser.

Lege: Odd Bøyesen Skrevet

Har sjelden fått time hos Bøyesen. Så når man bestiller på SMS-opplegget får man gjerne time dagen etter, men hos en annen. Ikke alle vikarlegene som er like hyggelige. Flere ganger har Bøyesen vært opptil en time forsinket. Han snakker mye om seg selv til å være så forsinket.

Ivaretakande og personleg.

Lege: Marianne Natvik Skrevet

Har opplevd særs høg grad av engasjement og støtte. God kjemi og fine samtalar. Helsa mi hadde vore mykje verre utan så stødige oppfølgarar som dr. Natvik. Eg er takksam.

Lite imøtekommende

Lege: Tommy Alexander Valio Skrevet

Opplever liten vilje til å gjøre mer enn et absolutt minimum, lite fokus på å opplyse og trygge pasient og at det er om å gjøre å bli fortest mulig ferdig med konsultasjon.

Omtenksom og dyktig lege

Lege: Susanne Gotteberg Skrevet

Jeg føler meg alltid tatt på alvor, og hun husker alle ting jeg har fortalt ved tidligere konsultasjoner. Hun engasjerer seg i å finne en løsning på problemene jeg kommer med. Selve legesenteret har litt lang ventetid til tider, men når konsultasjonen først finner sted blir jeg alltid veldig fornøyd.

Oslos beste kvinnelege

Lege: Marianne Natvik Skrevet

Omsorgsfull, tar seg god tid til pasienten, rådfører og beroliger. Varm og hjertelig. Kan anbefale Natvik til alle!

Respektløs med MIN tid.

Lege: Øystein Pihlstrøm Skrevet

Hadde brukt Philstrøm i 26 år før jeg fikk nok. Som nesten alle andre tilbakemeldinger så synes jeg faktisk det er respektløst ovenfor meg og min egentid at jeg må sitte å vente på han over 1 time hver gang jeg har timeavtale. Og han har også telefonavtaler hvor han ringer meg/deg opp mellom 12-13. Det skjer aldre at han ringer når han skal. Den siste tiden så ringte han ikke i det hele tatt. Jeg fikk en avsluttningstime hos han, og da sa jeg at det værste han hadde gjort mot meg var å ikke ringe tilbake. Det er mangel på respekt, og at jeg følte meg veldig lite verd når han ikke gadd å ringe meg. Men ellers når jeg endelig kom inn til ham så følte jeg at han gjorde det han kunne for å hjelpe meg. Og om det var noe han ikke var sikker på , sendte han meg til en spesialist. Men dessverre så gikk ikke det opp i at jeg ikke kunne stole på ham lenger, at alle de timene jeg har sittet å ventet på han. Så nå ha jeg en ny fastlege som jeg aldri har ventet lenger på enn 15 min.

Dårlig lytter og lite ydmyk

Lege: Svein Sandblost Skrevet

Opplever legen som en dårlig lytter og lite ydmyk i forhold til situasjonen min som pasient. Han trekker raske konklusjoner ut i fra lite informasjon. Han er svært opptatt av å bli ferdig med timen så fort som mulig, og jeg rekker ikke spørre/få svar på alt jeg lurer på. Bytter fastlege.

Utmerket lege!

Lege: Anne Signe Øren Karlsen Skrevet

Jeg har hatt Anne Karlsen som min fastlege siden 1997, og er glad for mitt valg! Hun har vært en uvurderlig hjelp og støtte som lege når jeg trengte det. Hun er flink til å stille riktig diagnose og forklare ting. Mine hjerteligste anbefalinger!

Virker ikke interessert

Lege: Anne Signe Øren Karlsen Skrevet

Jeg er dessverre ikke veldig fornøyd. Jeg opplevde flere ganger at hun nedspilte mine lidelser. I tillegg synes jeg at oppfølgingen kunne vært bedre.

Ok lege, men sjelden tilgjengelig og timebestilling er vanskelig

Lege: Susanne Gotteberg Skrevet

Susanne er hyggelig og virker flink, men de siste gangene jeg har fått timer har det i stedet vært med forskjellige turnusleger. Det er ok, men man får jo ikke noe forhold til fastlegen.

Markveien legesenter tar betalt for timebestilling på SMS (6kr per mottatt SMS, minimum 2 SMS per bestilling) noe som ikke er lov i følge helsedirektoratet. Det er ikke mulig å bestille hastetimer på telefon, så det er vanskelig å planlegge timene på tidspunkt som passer.

Kommer til å bytte.

Flink med barn

Lege: Svein Sandblost Skrevet

Svein har vært barnas lege i flere år, og vi blir alltid tatt godt i mot. Han er rolig og grundig, og tar seg gjerne ekstra tid til å vise barna spennende lege-ting. Han henviser raskt videre om det er nødvendig - noe det har vært. Da har han ofte ringt og forsikret argon at vi kommer raskt inn. Han er også en mester i å fryse bort fotvorter - og han forklarer alltid godt hva som skjer og hvorfor. Jeg føler meg klokere etter å ha vært hos Svein. Og her blir du tatt på alvor! Håper han ikke går av med pensjon snart. Ja, det kan være litt ventetid på kontoret, men det er det verdt. Det er fordi han ikke skyfler pasientene sine videre.

Den beste legen jeg hatt

Lege: Anne Signe Øren Karlsen Skrevet

Anne Karlsen er den beste fastlegen jeg har hatt. Vi har hatt Anne som "familielege".
Tar seg alltid tid, viser interesse og forståelse. Veldig bra med både barn og voksne. Flyttet ut fra byen men har beholdt legen i 5 ekstra år.. :)

Dessverre opererer legekontoret med "time på dagen", hvilket fungerer dårlig. Ofte får man ikke tid den samme dagen eller dagen etter å må sende forespørsel på nytt opp til flere ganger før man får time. Alltid lang ventetid, så et legebesøk tar veldig lang tid.
Kommunikasjon med "resepsjonen" er via sms da de ofte ikke tar telefonen.

Respektløs, uprofesjonell og langt fra punktlig

Lege: Øystein Pihlstrøm Skrevet

Alle gangene jeg har vært på konsultasjoner har jeg ventet 1-1,5timer etter timen min egentlig skulle ha begynt. Dette er noe jeg syns er utrolig irriterende, respektløst og uprofesjonelt. Begrunnelsen er at han selv sier at han liker å være nøye og ta seg tid, men dette er virkelig ikke løsningen.

Han er ikke spesielt flink til å diagnosene og høre på hvordan du selv opplever hva som er galt. F.eks "jeg plages veldig med en tett nese og får ikke puste gjennom den" er noe han ser bortifra, så man blir sittende i 15min og komme med synonymer for "tett" som han kanskje godtar. Etter det blir man som regel henvist videre på en evigvarende venteliste uten noe spesielle råd.

For å oppsummere, er dette den dårligste legen jeg noen gang har hatt og er også en jeg ikke kommer til å bruke videre.