Herulf Einar Bjerke Torset

Autorisasjon (2002)

SiO Helse Telefonnummer22 85 33 0022 85 33 ...
Problemveien 9 / Holbergsgate 21 / Sandakerveien 116 0314 Oslo
Herulf Einar Bjerke Torset er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Herulf Einar Bjerke Torset

Beste legen jeg har hatt

Kan ikke forstå de anmelderne som sier at han er dårlig på å kommunisere. Jeg opplever han helt annerledes. Han er ekstremt flink til å lytte og ta deg på alvor og stille spørsmål. Men min diagnose spiseforstyrrelse har jeg opplevd meg selv som en kasteball i helsevesenet inntil jeg fikk han som fastlege. Når andre har gitt meg opp har han fortsatt å henvise meg til andre spesialister og samtidig vært en "psykolog" for meg hvor jeg kan snakke om utfordringene mine og finne løsninger sammen med meg. Det tror jeg er for å forsikre seg om at spesialistene nok en gang ikke gir meg opp. Jeg trenger noen konstante personer å forholde meg til. Han har til og med satt en time på slutten av dagen i tilfelle jeg trengte mer tid, og alltid spurt om det er greit at han henviser meg til steder og gitt forklaring på hvorfor han gjør som han gjør.

Tilstedeværende og tar deg på alvor

Jeg har vært hos Torset tre ganger med samme helseutfordring. Opplevelsen min er at han er ryddig og empatisk, samt at han tar seg tid, selv i en vanskelig eller diffus sak.Jeg har sansen for den direkte måten han kommuniserer på uten mye utenomsnakk, men det passer nok best for de som sier rett ut hva de trenger/mener eller hva de ikke forstår/ikke er enige i. Han har også i mitt tilfelle samarbeidet godt med annet helsepersonell som er involvert i min behandling.

Ikke så god erfaring

Jeg byttet over til Dr. Torset i forbindelse med flytting til Oslo. Uten å lese anmeldelser tok jeg sjansen, og tenkte "en lege er en lege". Har hatt god erfaring med mannlige leger fra tidligere.

Da jeg fortalte hva som feilet meg fikk jeg følelsen av at legen ikke trodde på meg, og ikke hadde forståelse for min situasjon. Det var veldig ubehagelig å åpne seg for han. Da jeg gikk ut fra kontoret hans etter timen var jeg veldig frustrert.

Jeg opplevde at denne legen var mer opptatt av å sette meg i en overordnet "bås" - enn å lytte til mine behov. Desverre ingen god opplevelse, så det ble bytte på meg.

Veldig fornøyd!

Egentlig synes jeg det blir merkelig å "anmelde" helsepersonell på nett, men la gå. Jeg synes ofte leger stirrer mye på skjermen, men de leser seg bare opp på på journal osv - denne legen gjør også det, men han er tross alt på jobb, når han dukker opp fra skjermen, har han plutselig masse oversikt over meg som pasient. Mye mer ryddig enn å høre på min egen livshistorie liksom? Har blitt tatt veldig på alvor her, opplevd empati og kyndig hjelp av både lege og øvrige ansatte på legesenteret. Fikk henvisninger og relativ kjapp hjelp herfra, og det bedret livskvalitetet betraktelig i tiden etterpå. Takknemlig for det! Helt OK å få time, ikke som et lite, lokalt legekontor, men ikke så travelt som de mest trafikkerte heller. Veldig fornøyd.

Ikke fornøyd

Doktor Torset er nok en kunnskapsrik lege, men det hjelper lite når det skorter på det menneskelige ved behandling av pasienter. Er kort i kommunikasjonen, og taster masse på tastaturet. Du føler fort at du er i veien. Er du sjenert, sensitiv, synes det er ubehagelig å gå til legen generelt, eller har legeskrekk, så er ikke dette legen for deg. Synes du er vanskelig å snakke og forklare, blir det ikke lettere her. Han jobber tydelig ut i fra biologiske modeller, og er ikke interessert i psykososiale forhold ved din helse. Velg heller en av de andre studentlegene i sentrum!

Helsesekretærene på legekontoret er forresten ikke spesielt ok å forholde seg til. De er sure og er forutintatte på telefonen, når det faktisk er helt nødvendig med en legetime. Det trekker helhetsinntrykket av SiO helse ned vesentlig.

Kan nevne at du må nærmest ligge for døden for å få sykemelding her. Han er meget gnien på sykemeldingene. Skal aldri tilbake hit.